بیمارستان اکباتان مرکز طبی کودکان غرب کشور خواهد شد | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

بیمارستان اکباتان مرکز طبی کودکان غرب کشور خواهد شد

  • کد خبر : 7515
  • ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳
بیمارستان اکباتان مرکز طبی کودکان غرب کشور خواهد شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در روزهای آینده کلینیک تخصصی کودکان علاوه بر شیفت صبح، بعدازظهر نیز فعال خواهد شد، اضافه کرد: کلیه گرایش‌های تخصصی جراحی کودکان را پیگیر هستیم تا ارائه دهیم که این مرکز به مرکز جامع طبی کودکان غرب کشور تبدیل شود.

به گزارش آوای هگمتان، محمد مهدی مجذوبی نهم دی ماه در جمع خبرنگاران به پویش ملی سلامت در همدان اشاره کرد و افزود: غربالگری دیابت و فشار خون، با آمادگی کامل آغاز شد اما متأسفانه در اجرای این طرح رتبه خوبی را کسب نکردیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان یکی از دلایل پایین بودن رتبه غربالگری همدان را استقبال نکردن مردم عنوان کرد و ادامه داد: با آگاهی از بیماری فشار خون و همچنین دیابت از مرگ و میر جلوگیری می شود.

وی با اعلام اینکه در حوزه کشف بیماری‌های غیرواگیر عملکرد خوبی داشته ایم، افزود: در کشف بیمار مبتلا به فشار خون رتبه ششم و مشکوک به دیابت رتبه چهارم کشور را کسب کردیم که نشان دهنده کیفیت کار است.

مجذوبی با بیان اینکه ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیر ۱۸ سال در استان وجود دارد، تصریح کرد: بعد از مشورت مقرر شد تا بیمارستان اکباتان به کودکان اختصاص یابد و به همین علت تصمیم گرفتیم این بیمارستان به کودکان اختصاص یابد و در این راستا از پنج‌شنبه ۷ دی با تدابیر ویژه بیماران به این بیمارستان منتقل شدند.

* مراجعه بیش از ۸۰۰ نفر از روز پنج شنبه تا کنون

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه از روز پنج‌شنبه تاکنون بیش از ۸۰۰ نفر بیمار سرپایی به بیمارستان اکباتان مراجعه کردند، اضافه‌کرد: بیش از ۲۰ نفر هم در مدت ۴۸ ساعت بستری شدند که امیدواریم خدمات لازم ارائه شود.

وی با اظهار اینکه بیمارستان اکباتان داری ۲۷۰ تخت است، افزود: این بیمارستان به تجهیزاتی نظیر رادیولوژی و سی‌تی‌اسکن مجهز بوده و در برنامه داریم تا دستگاه ام‌آرآی را هم در این مرکز استقرار دهیم.

* فعال شدن کلینیک تخصصی کودکان در شیفت بعدازظهر

مجذوبی با بیان اینکه در روزهای آینده کلینیک تخصصی کودکان علاوه بر شیفت صبح، بعدازظهر نیز فعال خواهد شد، اضافه کرد: کلیه گرایش‌های تخصصی جراحی کودکان را پیگیر هستیم تا ارائه دهیم که این مرکز به مرکز جامع طبی کودکان تبدیل شود.

وی به گردشگری سلامت اشاره کرد و با عنوان اینکه ‌در حوزه جذب توریست درمانی یا گردشگری سلامت بیمارستان اکباتان جایگاه ویژه ای دارد، خاطر نشان شد: از دو هزار و ۸۰۰ تخت خوابگاهی که در دولت سیزدهم افتتاح شد، بیش از ۸۰۰ تخت مربوط به همدان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان به حوزه خوابگاه دانشجویی اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا احداث دو خوابگاه بین المللی پسر و دختر در برنامه وجود دارد.

* ضریب پرستار به تخت در استان به ۱.۲ افزایش یافته

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اعلام اینکه در سال ۹۹ ضریب پرستار به تخت در همدان طی سال ۹۹ عدد ۹ دهم بود، افزود: هم اکنون به ۱.۲ افزایش یافته در حالیکه میانگین کشوری ۱.۸ است که تا رسیدن به این عدد فاصله داریم‌

رضا طهماسبی با بیان اینکه در شش ماهه ابتدای سالجاری سه میلیون خدمت در ۱۶ بیمارستان بخش دولتی ارائه شده است، اضافه کرد: این موارد شامل درمان سرپایی، درمان، آزمایشگاه و…بوده که با احتساب خدمات بخش خصوصی به هشت میلیون می رسد.

وی به میزان مرگ و میر بیماران در بیمارستان های دولتی همدان در شش ماهه ابتدای سال اشاره کرد و ادامه داد: یک درصد مرگ و میر اتفاق افتاد و بیش از ۹۹ درصد افراد پس از دریافت خدمات درمانی مرخص شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان میزان مرگ و میر بیماران بستری در بخش سی.سی.یو را زیر پنج درصد عنوان کرد و خاطرنشان شد: در بیشتر شهرستان ها پزشک متخصص رادیولوژی، جراح زنان پزشک متخصص قلب و داخلی مستقر است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اعلام اینکه بیمارستان اکباتان دارای ۲۷۰ تخت بیمارستانی است، مطرح کرد: این بیمارستان دارای ۶ طبقه درمانی و ۲ طبقه برای دستیاران است.

طهماسبی در ادامه بیان کرد: بیمارستان اکباتان دارای ۱۸۸ تخت بستری عادی و ۲۷ تخت ایزوله است، افزود: ۲۷ تخت اورژانس، ۱۸ تخت ان. آی.سی.یو یک و ۶ تخت در ان، آی سی یو ۲ و ۱۴ تخت پی آی سی یو و ۹ تخت سی.سی.یو می باشد.

* یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز بیمارستان اکباتان هزینه شد

معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز بیمارستان اکباتان هزینه شد، افزود: ۲۳۲ محل پارک در محوطه بیمارستان برای مراجعان پیش بینی شده و از ظرفیت محوطه مرکز بهداشت نیز استفاده خودهد شد.

بابک یوسفی ا اعلام اینکه کمبود نیروی انسانی وجود تدارد، تصریح کرد: بخشی از نیروها به صورت پیمانی و برخی به صورت قراردادی جذب شدند.

وی اضافه کرد: دستگاه سی تی اسکن ۳۲ اسلایس در بیمارستان اکباتان نصب شد و دستگاه ام آی آر نیز در دستور کار است.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=7515

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت