بیمارستان اکباتان هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
7

بیمارستان اکباتان هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

  • کد خبر : 6310
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
بیمارستان اکباتان هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با یادآوری اینکه بیمارستان اکباتان ۱۴ سال پیش کلنگ‌زنی شد، گفت: بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه تجهیزات این بیمارستان شد و تا هفته دولت آماده افتتاح خواهد بود.

به گزارش آوای هگمتان، محمد مهدی مجذوبی در نشست خبری با موضوع توسعه مدیریت و منابع، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروژه‌هایی که در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید به لحاظ اعتباری و همچنین متراژ پروژه، چندین برابر پروژه‌های افتتاح شده قبل است، گفت: در حال حاضر ۱۴۰ طرح حوزه علوم پزشکی به متراژ ۲۴۰ هزار مربع در دست اجرا است که ۱۰۰ هزار متر مربع آن مربوط به بیمارستان یک هزار تختخوابی است.

وی افزود: طی مدت ۲۰ ماه گذشته ۱۶ مورد طرح شامل پروژه ۲۰ واحدی خوابگاه متاهلی، بیمارستان ۸۰ تختخوابی فاطمیه، سلامتکده طب ایرانی، سردخانه واکسن غرب کشور، پایگاه سلامت در مناطق سولان، محمدیه، آزادی، رضوان، مرکز جامع سلامت قاسم آباد، شهید بهشتی، تویسرکان و پایگاه‌های اورژانس در سد کلان و شیرین سو و مرکز دیالیز بیمارستان شهید قدوسی نهاوند بهره برداری شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه در حوزه فناوری ورود جدی داشته‌ایم، اضافه کرد: در مدت کوتاهی رتبه دانشگاه علوم پزشکی به دوم دانشگاه تیپ دو رسید و صعود ۷ پله ای داشت‌.

رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی همدان با عنوان اینکه در یکسال گذشته هفت طرح ملی با اعتبار سه میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت، افزود: ۴ طرح مساله محور و سه طح محصول محور است .

* افتتاح خوابگاه ریحانه دو در هفته دولت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان خاطرنشان کرد: با افتتاح خوابگاه ریحانه ۲، با ۷۵ میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت ۴۰۰ نفر به ظرفیت خوابگاهی دانشجویان اضافه و با پذیرش دانشجو در مهرماه ارتقای کیفیت خوابگاه‌های دانشجویی را موجب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح‌کرد: راه اندازی خوابگاه متاهلی نیز مورد اهتمام و توجه دانشگاه علوم پزشکی همدان است و سال گذشته ۲۰ واحد افتتاح تا پایان سال نیز ۲۰ واحد دیگر افتتاح می‌شود.

مجذوبی اضافه کرد: هشت درصد از دانشجویان متاهل متقاضی خوابگاه‌های دانشجویی این استان اسکان داده شدند که نُرم کشوری آن ۱.۶ درصد است.

مجذوبی در ادامه با اظهار اینکه چهار رشته مقطع به رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان افزوده شد، خاطرنشان شد: دو رشته در مقطع پی اچ دی تشریح و مامایی در همدان و دو رشته کارشناسی فوریت‌ها و هوشبری برای ملایر از جمله این رشته ها می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: استان همدان تاکنون بدون خدمات رادیوگرافی دولتی بود که از هفته دولت امسال این خدمات در مرکز آموزشی درمانی بعثت ارائه می‌شود.

وی از راه اندازی همراه سرا در مجتمع بعثت و بیمارستان امام حسین (ع) ملایر ادامه داد: راه‌اندازی همراه سرا به منظور افزایش رفاه هم استانی‌ها با کمک خیران در بیمارستان بعثت آغاز شده است تا با ایجاد مجموعه ۲۱ واحدی همراه سرا بتوان کمکی به همراه بیماران کرد تا از نظر اسکان مشکلی نداشته باشند.

* بهره برداری از ۱۷ طرح تا هفته دولت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه تا هفته دولت ۱۷ طرح بهره‌برداری می‌شود، مطرح کرد: شمار طرح‌ها معادل ۲۰ ماه گذشته است باید اذعان کرد که در ۲۰ ماه گذشته دو هزار طرح در کشور با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عقد قرارداد شد که سهم همدان ۱۱۱ طرح بهداشتی است.

وی با اعلام اینکه مکان، اعتبار و ردیف بودجه برای ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی، مشخص شده و تا ۲ ماه آینده عملیات اجرایی این طرح آغاز می‌شود، اضافه کرد: ۱۶ طرح خیری از جمله پروژه سرای کودکان دانشگاه توسط یکی از خیرین انجام شد و این پروژه سنبلی در بین تمام بنا‌های موجود در پردیس دانشگاه خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی همدان با عنوان اینکه سایر پروژه‌های حوزه بهداشتی شامل مراکز جامع خدمات سلامت و پایگاه بهداشتی و پایگاه اورژانس می باشد، افزود: از ۲ هزار پروژه بهداشتی که در هفته دولت در کشور افتتاح می‌شود تعداد ۱۱۱ پروژه با اعتبار ۱۸۳ میلیارد تومان به استان همدان اختصاص یافت.

وی افتتاح پروژه اورژانس مهر ملایر و مرکز ناباروری سطح ۲ را جزو برنامه‌های افتتاحیه در هفته دولت عنوان کرد و افزود: ساختمان دو دانشکده افتتاح می‌شود، هم‌اکنون فضای فیزیکی دانشگاه متناسب با تعداد دانشجویان نیست و برنامه ریزی برای رفع این مسئله انجام شده است.

بیمارستان اکباتان ۱۴ سال پیش کلنگ‌زنی شد، گفت: بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه تجهیزات این بیمارستان شد و تا هفته دولت آماده افتتاح خواهد بود.

مجذوبی در ادامه با اعلام اینکه مرکز جامع سرطان با فراز و فرودهای زیادی روبرو شد، تصریح کرد: این مرکز با مشارکت دانشگاه و خیرین آغاز شد که عمده سهم با دانشگاه بود و خیرین در مقطعی اعلام کردند که توان ادامه مسیر را ندارند.

مجذوبی اظهار کرد: طبق برآورد‌ها مرکز جامع سرطان در مدت ۱۸ ماه به عنوان مرکز جامع خدمات بهداشتی، درمانی، تحقیقاتی و آموزشی ارائه خواهد کرد و ازمحل سفر ریاست جمهوری بزرگترین مناقصه تاریخ دانشگاه سال گذشته به مبلغ ۳۶۳ میلیارد انجام و این پروژه با قدرت آغازشد.

وی با بیان اینکه مجموعا استان از نظر شاخص تخت به جمعیت از میانگین کشوری ۱.۸۴ کمتر است، اظهار داشت: این میزان کمبود با اضافه شدن بیمارستان اکباتان جبران می‌شود و حداقل یک هزار تخت نیاز است که ه شاخص کشوری دست یابیم که این موضوع نیز با اضافه شدن بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی رفع می‌شود.

*کبودراهنگ؛ پایلوت برنامه پزشک خانواده 

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان از انتخاب شهرستان کبودراهنگ به عنوان پایلوت برنامه پزشک خانواده در همدان خبر داد و افزود: در چند ماه گذشته بنا بر این شد که برنامه پزشک خانواده به صورت پایلوت در هر استان یک یا دو شهرستان آغاز شود.

مجذوبی با یادآوری اینکه کبودراهنگ ۲۳ هزار نفر جمعیت دارد، گفت: شهر به گروههایی تقسیم و در آن گروهها خدمات با محوریت بهداشتی آغاز می‌شود به طوریکه محوریت کار خدمات بهداشتی و ایجاد پرونده سلامت برای اعضای خانوار است تا اینکه نظام ارجاع سطح یک به دو یا دو به سه محقق شود.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=6310

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت