تزریق ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار دز واکسن در هفته جاری | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح کرد:

تزریق ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار دز واکسن در هفته جاری

  • کد خبر : 1194
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
تزریق ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار دز واکسن در هفته جاری
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با تزریق ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار دز واکسن در هفته جاری رتبه نخست واکسیناسیون را در جهان کسب کردیم.

به گزارش پایگاه خبری آوای هگمتان، دکتر بهرام عین اللهی در ستاد کرونای استان همدان با اشاره به تقرب به ایام اربعین اباعبدالله علیه السلام اظهار داشت: در این ایام همه دلها متوجه امام حسین (ع) است و امید است به لطف و عنایت اهل بیت علیهم السلام بتوانیم نشاط و سلامتی را به فضای عمومی جامعه بازگردانیم.

وی با اشاره به اینکه برخورداری پیوست فرهنگی در دانشگاهها مورد تاکید است، افزود: دانشگاه باید از پیوست فرهنگی برخوردار باشد و تربیت انسانها در اولویت دانشگاه قرار گیرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه همدان از بهترین دانشکده بهداشت در کشور برخوردار است، تصریح کرد: هر استانی برای سلامت مردم باید برنامه داشته باشد و با توجه به اینکه همدان چهارمین استان پیر کشور است باید در برنامه سلامت استان این مهم در نظر گرفته شود.

عین الهی با تاکید بر اینکه  از سوی وزارت بهداشت اعتباری برای خدمات باروری در استان در نظر گرفته می شود، اضافه کرد:  خدمات باروری باید در این استان رایگان شده و برنامه سلامت مشخص برای استان همدان لازم است .

وی  با اظهار تاسف از اینکه در موج پنجم صحنه های بدی را شاهد بودیم ، ادامه داد: تهیه واکسن از اولویت های دولت بوده تا پایان تیر ماه ۵ میلیون دز واکسن و در مرداد و شهریور ۴۰ میلیون دزدیگر تزریق شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه ۳۰ میلیون دز ذخیره شده ، افزود: ۵ مرکزدر کشور مجوز تولید گرفته اند و در آینده نیازی به ورود واکسن نخواهیم داشت.

دکتر عین اللهی با بیان اینکه از موج پنجم تا موج ششم فرصت زیادی نداریم ، ادامه داد: دز ذخیره به هیچ استانی داده نمی شود  اما نگرانی از بابت تامین واکسن وجود ندارد، اگر تزریق عمومی دز دوم هم کامل شود مشکل چندانی نداریم و قرنطینه کامل دیگر ضرورت ندارد و به سمت قرنطینه هوشمند می رویم.

دکتر عین اللهی اضافه کرد: شرایط بازگشایی مدارس باید فراهم شود زیرا آموزش و پرورش در شیوع کرونا بسیار آسیب دید، همچنین در علوم پزشکی فعالیت مجازی چندان اثرگذار نیست و باید حضور بر بالین بیمار و موقعیت پزشکی به صورت حضوری برقرار شود بنابراین به شکل حضوری و مجازی می‌توان آموزش ها را در مدارس و دانشگاهها برگزار کرد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۸ دانشکده طب سنتی وجود دارد، اضافه کرد: طب سنتی علمی و مبتنی بر مسائل درسی و دانشگاهی مورد تایید است و برای ما بسیار ارزشمند است.

توریسم سلامت برای استان  ارزآوری خواهد داشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه توریسم سلامت برای کشور ارزآوری خواهد داشت، تصریح کرد: توریسم سلامت در همدان باید تقویت شود زیرا مجاورت به مرز، موقعیت مطلوبی در این خصوص برای همدان ایجاد کرده است.

وی جذب موفق دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم پزشکی همدان را خوشایند دانست و افزود: سلامت مردم نخستین اولویت بوده که  با پیشبرد اهداف بهداشت باید بتوانیم سلامت مردم را تضمین کنیم در همین راستا قویترین دانشکده بهداشت که در همدان وجود دارد باید در زندگی و سلامت مردم اثرگذار شود.

 

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=1194

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت