تلاش داریم با ثبت جهانی هگمتانه همدان را به جهانیان معرفی کنیم | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

تلاش داریم با ثبت جهانی هگمتانه همدان را به جهانیان معرفی کنیم

  • کد خبر : 6231
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۱۱
تلاش داریم با ثبت جهانی هگمتانه همدان را به جهانیان معرفی کنیم
شهردار همدان با اشاره به هگمتانه به عنوان شاهکار تاریخی گفت: هگمتانه به عنوان یک شاهکار معماری و مهندسی و فرصت بی نظیر باید به جهانیان معرفی شود.

به گزارش آوای هگمتان، سید مسعود حسینی اظهار کرد: شهرداری‌ها ۳۷۲ خدمت و وظیفه بر عهده دارند که نشان دهنده گستردگی و درگیری شبانه روزی شهرداری با تمام شئونات زندگی انسانهاست.
وی با بیان اینکه همکاران شهرداری تلاش دارند شهری قابل زیست برای شهروندان فراهم کنند افزود: تلاش داریم خدماتی که برای مردم ملموس و دارای اهمیت هستند را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم تا رضایتمندی حاصل شود.
این مقام ارشد مدیریت شهری با اشاره به برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم در قسمت‌های مختلف شهرداری تصریح کرد: اولویت بودجه شهرداری سال جاری توجه به مباحث ترافیکی است که با توجه به نوع معماری و شهرسازی شهر همدان به یک معضل تبدیل شده است و بودجه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی با هدف رفع و کاهش این معضل تدوین شده است.
وی افزود: ۲۲۰۰ میلیارد تومان به مباحث عمرانی از جمله تقاطع غیر همسطح مدرس، اجرای دوربرگردان ها، پیشبرد طرح‌های مطالعاتی ترافیکی، اجرای بی آر تی، تقویت حمل و نقل عمومی اختصاص یافته است و انشالله قصد آغاز این پروژه‌ها را در سال‌جاری داریم.
حسینی بحث گردشگری و ثبت جهانی هگمتانه را به عنوان مهمترین ثروت شهر همدان قلمداد کرد و گفت: شهرداری همدان با تمام توان پای کار بوده و اقدامات لازم از جمله حذف زواید بصری، کارهای عمرانی در اطراف تپه هگمتانه ، گذر باستان، کاهش ارتفاع ساختمان حوزه هنری، زیباسازی در رینگ اول را در دستور کار قرار داده است.
وی با تاکید بر اینکه باید از مواهب طبیعی ، گردشگری و زیبایی شهر همدان در راستای تقویت سرمایه گذاری و رونق گردشگری بهره بگیریم افزود: با توجه به اینکه ثبت جهانی هگمتانه را پیش رو داریم ، ستادی به ریاست استاندار و مشارکت دستگاه‌های خدمات رسان شکل گرفته و شهرداری هم بر حسب وظایفی که بر عهده اش گذاشته شده است کارهای عملیاتی را به نحو مطلوب پیش می‌برد.
سید مسعود حسینی به تشریح دغدغه‌های شهرداری در حوزه ثبت جهانی هگمتانه پرداخت و عنوان کرد:با تلاش همکاران تقریبا از یک ماه پیش حذف الحاقات و سیما و منظر نامناسب از بازار شروع شده که با همراهی کسبه، بازاریان و مردم سیما و منظر بازار چهره‌ای کاملا متفاوت به خود گرفته است.
وی همدان را جز شهرهای تاریخی با غنای فرهنگی و هویتی ارزشمند ارزیابی و تصریح کرد: همدان در کنار شهرهای آتن و رم جزو شهرهایی است که از هزاران سال پیش زندگی در آنها آغاز و تاکنون ادامه دارد. حسینی با اشاره به هگمتانه به عنوان شاهکار تاریخی گفت: هگمتانه به عنوان یک شاهکار معماری و مهندسی و فرصت بی نظیر باید به جهانیان معرفی شود.
این مقام ارشد مدیریت شهری ثبت جهانی هگمتانه را فرصت بی نظیری برای آشنایی گردشگران بین المللی و جهانیان با همدان خواند و اظهار داشت: امیدوارم با ایجاد گذر تاریخی و فرهنگی، معرفی آثار تاریخی و فرهنگی و ثبت جهانی هگمتانه شاهد حضور گردشگران و بهره‌مندی شهر و شهروندان از مواهب اقتصادی این اتفاق خوب و مهم باشیم.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=6231

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت