توجه به اقتصاد دانش بنیان راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2

توجه به اقتصاد دانش بنیان راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی

  • کد خبر : 7330
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
توجه به اقتصاد دانش بنیان راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی
معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان به حوزه دانش بنیان اشاره کرد و گفت: راهکار برون رفتن از وضعیت اقتصادی توجه به اقتصاد دانش بنیان است که با ارزش افزوده بالا، محدودیت کمتر و قدرت رقابت بیشتر می توان نقش آفرینی کرد .

به گزارش آوای هگمتان، سید مجتبی حسینی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حوزه بازار نواقصی وجود داشت که یکی از این موارد تنوع قیمت ها بود، افزود: یک کالا با نام تجاری خاص با قیمت های متفاوت عرضه می‌شد ، با طراحی سامانه “ناظر” قیمت کالا و خدمات صنفی در این سامانه بارگزاری شد.

وی ادامه داد: خریداران هر خدمت و کالایی را خریداری کنند در این سامانه نرخ مصوب را می توانند استعلام کرده و اگر خارج از نرخ مصوب بود ذیل همان صفحه میتوانند شکایت کنند.

حسینی با اعلام اینکه شکایت به دستگاه‌ مربوطه ارسال می شود، افزود: نظارت مردمی از مهمترین محاسن این سامانه بوده که باید اعتراف کرد با تعداد نیروی بازرسی محدود نمی توانستیم به شکل فراگیر انجام دهیم که این معضل مرتفع شد.

* افزایش ساعات کار ۵ نانوایی

وی به حوزه آرد و نان اشاره کرد و با اعلام اینکه ساعت کاری ۵ واحد نانوایی تا ۱۰ شب را افزایش دادیم، افزود: ۱۸۴۲ واحد خبازی در سطح استان وجود دارد که ماهیانه ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن آرد سهم این واحدها است که از طریق سامانه نانینو مدیریت شد.

حسینی خاطرنشان در ادامه یادآورشد: حوزه سرمایه گذاری محور اصلی توسعه استان و محرک اقتصاد تلقی می شود که در بخش داخلی و خارجی اقدامات خوبی رقم خورد.

معاون امور اقتصادی استانداری همدان به حوزه دانش بنیان اشاره کرد و ادامه داد: راهکار برون رفتن از وضعیت اقتصادی توجه به اقتصاد دانش بنیان است که با ارزش افزوده بالا و محدودیت کمتر و رقابت بالا می توان نقش آفرینی کرد .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان در ادامه به حوزه کشاورزی گریزی زد و با عنوان اینکه در طی یکسال گذشته یک هزار کیلومتر مربع زیر الگوی کشت رفت ، اضافه کرد: ۴۰ همت برای استان در نظر گرفته شد هنوز تخصیص اعتبار صورت نگرفت .

حسینی تصریح کرد: در راستای اصلاح الگوی کشت، کاشت هندوانه زیر ۵۰ درصد کاهش یافت.

* پیوست اقتصاد هوشمند در هنه حوزه ها

وی با بیان اینکه در همه حوزه ها پیوست اقتصاد هوشمند را دیده‌ایم چرا که بهره وری و مدیریت بهتری خواهد داشت، افزود: در حوزه معادن ۱۵ درصد بحث منابع درآمدی سهم دولت و یک درصد از درآمد به عنوان پوشش دهی خسارات به منطقه که معدن در ان واقع شده اختصاص می یابد.

معاون امور اقتصادی استانداری همدان تصریح کرد: در سالیان گذشته این مهم اتفاق نیفتاد، اما امسال برای اولین بار در شورای معادن مصوب شد تا یک درصد اختصاص یابد.

* سهم مالیات استان دو هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان است

وی به حوزه تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود : سهم استان همدان در مالیات ۲۵۰۰میلیارد تومان است که از واحد اقتصادی و تولیدی باید اخذ شود و این امر بدین معنا نیست که مالیات بیشتر اخذ شود بلکه به لحاظ مدیریت و ساماندهی مد نظر می باشد.

معاون امور اقتصادی استانداری همدان مطرح کرد: سامانه هوشمند در حوزه مالیات دقت کار را افزایش داد و کسب درآمد از فرار مالیاتی افزایش یافت.

* ۱۲۵ مگاوات سهم نیروگاه خورشیدی همدان

معاون امور اقتصادی استانداری همدان به بحث نیروگاههای خورشیدی اشاره کرد و با عنوان اینکه ۴۸ مگاوات در سطح استان وجود داشت، اضافه کرد: ۱۲۵ مگاوات در قالب سه پروژه جدید مناقصه برگزار شد و پیمانکار انتخاب و درحال انتقال زمین هستیم .

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=7330

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت