تولید مازاد مرغ در استان همدان / توزیع گوشت گرم وارداتی ادامه‌دار است | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
1

تولید مازاد مرغ در استان همدان / توزیع گوشت گرم وارداتی ادامه‌دار است

  • کد خبر : 7368
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
تولید مازاد مرغ در استان همدان / توزیع گوشت گرم وارداتی ادامه‌دار است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از تولید مازاد مرغ در استان خبر داد و گفت: مرغ در استان نسبت به برخی از استان‌های کشور قیمت مناسب‌تری دارد.

به گزارش آوای هگمتان، رضا بهراملو با اشاره به تولید مازاد مرغ در استان اظهار کرد: همدان در بخش جوجه ریزی طی ماه‌های اخیر جزو رتبه‌های برتر کشوری است.

وی با بیان اینکه طی سه ماه اخیر تحقق صد درصدی و بیش از صد درصد جوجه ریزی نسبت به تعهد نشان از تولید مازاد مرغ در استان دارد افزود: بیش از ۳ میلیون قطعه جوجه ریزی در ماه با تعامل سازنده در استان میسر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه حدودا روزانه ۵۰ تن بیش از نیاز استان مرغ تولید می‌شود به نحوی که هیچ نوع کمبودی در بازار وجود ندارد گفت: تولید روزانه در بعضی از روزهای هفته به ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن می‌رسد و مازاد تولید به خارج از استان ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت هر کیلو مرغ گرم در بازار بر اساس نوسانات قیمت نهاده و جوجه یک روزه، در استان برای مصرف کننده ۸۵ هزار تومان تعیین شده است ادامه داد: هر فروشگاه یا واحد صنفی که به عرضه مرغ با بیش از این میزان اقدام کند، مرتکب تخلف شده و توسط گشت مشترک و بازرسان سازمان برخورد می‌شود، ضمن آنکه نظارت با جدیت در بازار در دستور کار است.

بهراملو در ادامه به قیمت تعیین شده مرغ گرم در استان اشاره کرد و یادآور شد: این مبلغ بر مبنای عوامل تولید بوده و در اکثر مواقع نسبت به برخی از استان‌های منطقه غرب و میانگین کشور، پایین‌تر است.

وی در بخش دیگر سخنان خود ضمن تقدیر از حمایت‌های استاندار و معاونت اقتصادی استانداری برای واردات گوشت به استان، از توزیع روزانه انواع گوشت گرم در استان خبر داد و افزود: روزانه بین ۲ تا ۳ تن گوشت گرم گوسفندی و گوساله تامین و توزیع می‌شود به طوری که توزیع گوشت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاون روستایی صورت می‌گیرد و ادامه‌دار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تاکید کرد: هر کیلو گوشت گوسفندی راسته با استخوان ۳۷۰ هزار تومان، مخلوط گوسفندی ۳۹۰ هزار تومان، ران و سردست گوسفندی ۴۴۰ هزار تومان و نرمه گوساله ۴۴۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده و بر این اساس عرضه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تمهیداتی نیز در محصولات سبزی و صیفی اندیشیده شده است تصریح کرد: بخشی از محصول سیب زمینی ذخیره سازی شده است و بخشی دیگر به کشورهای همسایه صادر می‌شود، اگرچه قیمت این محصول در بازار به تعادل نسبی رسیده و با تعاملی که با تولیدکنندگان وجود دارد، شرایط دائم در حال پایش و تحلیل است.

بهراملو خاطرنشان کرد: در این حوزه نیز همچون دیگر بخش‌ها تعامل سازنده در استان بین تولیدکننده و همکاران جهاد کشاورزی برقرار است و با قوت تولید و عرضه رصد می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه متذکر شد: گوجه فرنگی در این فصل از محصولات استان‌های جنوب کشور است که عواملی همانند هزینه حمل و نقل به مبلغ عرضه افزوده می‌شود از همین رو در ماه‌های آبان و آذر معمولا کمی افزایش قیمت ایجاد می‌شود که به مرور زمان قیمت به تعادل می‌رسد.

وی در پایان از رصد روزانه بازار و برگزاری کارگروه‌های کشاورزی در سطح استان خبر داد و گفت: از همکاری‌های استانداری و دستگاه‌های تابعه همچنین ارگان‌های ذیربط در تنظیم بازار، عرضه مواد غذایی، تولید، توزیع و نظارت تقدیر و تشکر دارم.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=7368

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت