تکمیل تصفیه خانه شیخی‌جان کیفیت آب را افزایش می دهد | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
4

تکمیل تصفیه خانه شیخی‌جان کیفیت آب را افزایش می دهد

  • کد خبر : 7552
  • ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷
تکمیل تصفیه خانه شیخی‌جان کیفیت آب را افزایش می دهد
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اعلام اینکه کیفیت آب شرب همدان با تکمیل فرایند تصفیه‌خانه شیخی‌جان مطلوب تر خواهد شد، افزود: تصفیه‌خانه شیخی‌جان از جمله پروژه‌های شاخص بوده و بدلیل نبود منبع جانبی تمرکز بر این تصفیه خانه است.

به گزارش آوای هگمتان، تنش آبی شهر همدان در سال گذشته موضوعی بود که همشهریان با تمام وجود آن را احساس کردند، با انتقال آب از سد تالوار به همدان این چالش بزرگ تا حدی برطرف شد، تا مدت ها این آب از رنگ، بو و طعم مناسب برخوردار نبود، اکثریت به اتفاق از طعم رنگ و بوی آن احساس رضایت نداشتند.

مشکل بو و رنگ آب شرب همدان طی هفته های اخیر بنا بر شواهد و قرائن برطرف شد اما موضوعی که همچنان آزار دهنده است بحث طعم و مزه آن هست که همچنان حاشیه ساز است.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان همدان در حاشیه بازدید خبرنگاران از آزمایشگاه مرکزی آب و خاک این شرکت به تشریح بحث کیفیت آب اشاره کرد و با عنوان اینکه هر آبی که وارد شبکه توزیع شده استانداردهای لازم به لحاظ کیفی را داراست و مورد تایید آزمایشگاه آب و فاضلاب و دانشگاه علوم پزشکی همدان است، گفت: منبع تامین آب شرب نسبت به گذشته متفاوت شده چرا که قبلا سد اکباتان آب شرب همدان را تامین می کرد اما اکنون اینگونه نیست.

فرهاد بختیاری فر با عنوان اینکه تصفیه فیزیکی آب با دانه‌های های سیلیس انجام می شود، افزود: منابع آبی دارای کیفیت بوده و استاندارد را دارا هستند، افزود: سد اکباتان دارای تشکیلات گرانیتی است و باید گفت که کانی‌های گرانیتی آب را نیز تصفیه می‌کنند و همین امر موجب شده تا طعم و مزه آب سد اکباتان گوارا باشد.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان همدان تصریح کرد: حوضه آبریز تالوار در مقایسه با سد اکباتان بسبار وسیع تر است و لذا تشکیلات و ساختار زمین‌شناسی این سد متفاوت از سد اکباتان بوده و همین امر موجب شده تا تفاوت مزه و طعم آب متفاوت باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه وضعیت آب شرب همدان مشکلی ندارد و بخشی از آب با چاه های دشت بهار ۳۰۰ لیتر بر ثانیه، رودخانه عباس آباد ۱۵۰ لیتر بر ثانیه، رودخانه خاکو ۵۰ لیتر بر ثانیه و… با سد تالوار اختلاط می شود، خاطرنشان‌شد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تحقیقات را آغاز کرده‌ایم تا وضعیت آب شرب و کیفیت آن را ارتقا دهیم.

* شهروندان همدانی آب را از مراکز غیر مجاز تهیه نکنند

مدیر عامل آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه از نظر فنی فروش آب به مردم هیچ توجیهی ندارد، گفت: شرکت آبفا بابت هر مترمربع آب حدود ۱۰۰۰ تومان پول می‌گیرد در حالیکه مراکز فروش آب تصفیه شده، هر متر مکعب آب را ۶۰۰ هزار تومان می‌فروشند که از نظر اقتصادی هیچ توجیهی ندارد.

وی با اظهار اینکه متاسفانه در سطح شهر مراکزی اقدام به فروش آب با منبع غیر مشخص می کنند، تصریح کرد: شهروندان همدانی آب را از محل‌های غیرمجاز خریداری نکنند.

وی با اعلام اینکه آب را با منشا نامشخص تهیه می کنند و با دستگاه تصفیه می کنند، تاکید کرد: دستگاه‌های تصفیه‌ آب فقط به لحاظ فیزیکی تصفیه را انجام می‌دهند و امکان از بین بردن آلودگی میکروبی را ندارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اظهار اینکه این دستگاه‌های تصفیه، سیستم ضدعفونی کننده ندارند و سختی آب را می گیرند، خاطر نشان شد: متاسفانه کلسیم و منیزیم آب را نیز می گیرند.

* آرسنیک و فلزات سنگین آب شرب در حد صفر است

وی با تأکید بر اینکه بحث فلزات سنگین و آرسنیک در آب شرب در حد صفر است، افزود: شهروندان نیازی به دستگاه تصفیه آب و همچنین آب معدنی ندارند، تصریح کرد: مردم با خیال راحت و طیب خاطر از آب شرب همدان استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان به اُزون‌زنی در تصفیه خانه شهید بهشتی اشاره کرد که طعم و بوی آب را مطلوب خواهد کرد و ادامه داد: از آب تالوار ۴۰۰ لیتر در ثانیه به تصفیه‌خانه بهشتی و ۱۰۰۰ لیتر به مخزن لونا پارک منتقل شده و اختلاط انجام می‌شود.

بختیاری‌فر با اعلام اینکه کیفیت آب با تکمیل تصفیه‌خانه شیخی‌جان مطلوب تر خواهد شد، افزود: تصفیه‌خانه شیخی‌جان از جمله پروژه‌های شاخص بوده و بدلیل نبود منبع جانبی تمرکز ما بر این تصفیه خانه است.

* گفتنی است منکر زحمات دولت سیزدهم و استاندار محترم در طرح آبرسانی از سد تالوار نبوده و نخواهیم بود و اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خورده اما مردم مهمترین مولفه طعم آب را از متولیان امر خواستار هستند طعم آب سد اکباتان با سد تالوار متمایز است و دلایل آن را مدیر عامل آب و فاضلاب استان همدان مطرح کرد اما خرید دستگاه تصفیه آب و استفاده از آب معدنی به دلایلی که مطرح شد همچنان مورد اقبال مردم است.

از طرفی رسوب آب بر روی ظروف و همچنین جرم آب در سینک و روشویی منازل و …. مطلبی است که خود حدیث مفصل بخوان …

امیدواریم با اتمام پروژه تصفیه خانه شیخی جان مشکل طعم و کیفیت آب همدان به درجه مطلوب برسد.

 

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=7552

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت