ثبت نام آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد از دهم اسفندماه سالجاری | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
2

ثبت نام آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد از دهم اسفندماه سالجاری

  • کد خبر : 2421
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱:۰۳
ثبت نام آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد از دهم اسفندماه سالجاری
رئیس دانشگاه پیام نوراستان همدان از ثبت نام آزمون نوبت ( بیست و دوم) دوره های فراگیر کارشناسی ارشد از دهم اسفندماه سالجاری خبر داد.

به گزارش آوای هگمتان، علی حسین محمد ظاهری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال نیز آزمون دوره های فراگیر مقطع کارشناسی ارشد برای پذیرش دانشجو ویژه مهرماه ۱۴۰۱ در گروه های آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، منابع طبیعی و هنر برگزار خواهد شد، افزود: زمان برگزاری آزمون دانشپذیری در روز جمعه مورخ ۲۴ تیرماه ۱۴۰۱ می باشد.

وی ادامه داد: ثبت نام آزمون ورودی دوره های فراگیر مقطع کارشناسی ارشد (نوبت بیست و دوم) از ۱۰ اسفندماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی ww.sanjesh.org آغاز می شود و تا ۲۰ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان افزود: بیست و دومین دوره آزمون فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور کشور با ۲۶ هزار و ۷۲۲ نفر ظرفیت در ۱۸۶ رشته محل در کل کشور و در ۴۳ رشته در ۵ مرکز مجری رشته های کارشناسی ارشد ( مراکز همدان، کبودراهنگ، ملایر، اسدآباد و رزن) برگزار می شود.

محمد ظاهری اضافه کرد: دانشجویانی که با موفقیت دوره دانشپذیری را بگذرانند به عنوان دانشجوی دانشگاه پیام نور شناخته شده وپس از این آزمون یک ترم تحصیلی خود را سپری کرده و برای ترم بعدی ثبت نام خواهند کرد.

وی مزایای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد فراگیر پیام نوررا اعطای بالاترین تسهیلات وام دانشجویی عنوان کرد و ادامه داد: مبلغ دو میلیون و ۶۰۰ هزار برای دانشجویان کارشناسی ارشد برای ۴ ترم تحصیلی و یک میلیون و ۳۰۰ هزار برای دانشجویان کارشناسی برای ۸ ترم تحصیلی وام دانشجویی دریافت می کنند.

*دانشگاه پیام نوراستان همدان مشتمل بر ۱۴ مرکز و واحد تحت پوشش

محمد ظاهری با بیان اینکه دانشگاه پیام نوراستان همدان مشتمل بر ۱۴ مرکز و واحد تحت پوشش و ۱۱ هزار دانشجو می باشد که در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به تحصیل اشتغال دارند، افزود: تعداد رشته محل های فعال در مراکز و واحدهای تحت پوشش استان همدان در مقطع کارشناسی ۱۳۲ رشته و در مقطع کارشناسی ارشد ۴۳ رشته می باشد.

رئیس دانشگاه پیام نوراستان همدان تصریح کرد: تعداد اعضای هیأت علمی شاغل در این استان ۱۲۰ نفر در مقطع دانشیار، استادیار و مربی و تعداد کل کارکنان اداری شاغل در این استان ۲۵۵ نفر می باشند.

وی به برنامه های عملیاتی دانشگاه اشاره کرد و افزود: ارتقا کیفیت و کمیت علمی دانشگاه، ساماندهی، ارتقاء و روز آمد سازی تجهیزات آزمایشگاهی، راه اندازی شبکه نوآوری و فناوری، تقویت مراکز آموزش الکترونیکی دانشگاه، آمایش و ساماندهی مراکز و واحدهای آموزشی وراه اندازی کمیته درآمدزایی از برنامه ها می باشد.

محمد ظاهری حوزه پژوهش را یکی از ارکان اصلی و مهم دانشگاه عنوان کرد و افزود: مجموعه فعالیت های پژوهشی در دانشگاه پیام نور در ۴ شاخه تحت عناوین کلی «طرح های تحقیقاتی»، «تالیف مقالات و کتب علمی»، «برگزاری همایشهای علمی»، و «ایجاد ارتباط با صنعت»، مد نظر است ومجموعه فعالیتها با هدف ارتقای سطح علمی، فراهم کردن زمینه مناسب برای تحقیق، انتشار یافته ها و ایجاد ارتباط مفید با مراکز علمی و صنعتی معتبر انجام می گیرد.

وی به کسب رتبه برتر کشوری در ارزیابی به عمل آمده از عملکرد حوزه امور دانشجوئی و تولیدات دانشجوئی در سال ۹۹ اشاره کرد و افزود: انتخاب دانشگاه پیام نوراستان همدان به عنوان یکی از پنج استان های برتر در زمینه کمیته مشاوره دانشجویی و کسب رتبه برتر کشوری در فعالیت های ورزشی و تربیت بدنی در سال ۱۳۹۹و… از افتخارات به شمار می آید.

رئیس دانشگاه پیام نوراستان همدان تعداد وام گیرندگان کارشناسی در نیمسال اول ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را ۲۴۴ نفر عنوان کرد و ادامه داد: تعداد وام گیرندگان کارشناسی ارشد در نیمسال اول ۱۴۰۱-۱۴۰۰ ، صدو بیست و چهار نفر می باشد.

*درصد بالایی ازپذیرفته شدگان ارشد و دکترا از خروجی پیام نور بوده اند.

محمد ظاهری درصد بالای پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد و دکترا را از خروجی پیام نورعنوان کرد و ادامه داد: شاخصه دانشگاه پیام نوراین است که به دلیل اینکه امتحانات از طریق مرکز آزمون انجام می شود، دانشجو ملزم به خواندن کل کتاب بوده و این مهم در موفقیت دانشجو برای ارشد و دکترا بی تاثیر نیست.

وی اضافه کرد: دانشگاه پیام نور جزء دانشگاههای دولتی است و مورد تایید دانشگاههای جهان می باشد.

رئیس دانشگاه پیام نوراستان همدان اظهار کرد: در مقطع کارشناسی ارشد رشته جدید اضافه نمی شود اما در مقطع کارشناسی رشته های، مددکاری اجتماعی، روابط عمومی، هتلداری، مدیریت امور بانکی و مدیریت کسب و کار اضافه خواهد شد.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=2421

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت