به گزارش آوایهگمتان، بالا بودن حجم ترافیک در محور علیصدر و کم عرض بودن جاده مهمترین علت تبدیل شدن این مسیر ارتباطی به جاده ای پرحادثه است
در سال جاری این چندمین بار است که محور علیصدر همدان همچون غولی بد ترکیب جان افراد را می گیرد،
احداث باند دوم همدان _گلتپه_علیصدر به طول ۶۸ کیلومتر جزء مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بود و در قانون بودجه سالجاری نیز گنجانده شده و دستگاه اجرایی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل میباشد.
اما کندی این پروژه سبب خواهد شد تا این محور خطرناک و پرتردد باز هم فاجعه آفرین باشد
طبق گفته ی رئیس پلیس راه استان همدان، جاده غار علیصدر از بلوار نجفی تا انتهای حوزه با حدود ۱۱۰ کیلومتر ۱.۶ درصد از راههای استان را به خود اختصاص داده است در حالی که ۸.۵ درصد از تصادفات فوتی و هفت درصد از سوانح جرحی استان در این مسیر رخ میدهد.
*در ۲۹ تیرماه سالجاری ۲ تصادف جداگانه در این محور سه کشته و سه مصدوم برجا گذاشت.
سرهنگ علی فکری در تشریح این خبر اعلام کرده بود که در سانحه نخست بر اثر برخورد رخ به رخ، ۲ دستگاه سواری با یکدیگر، ۲ سرنشین خودروی برلیانس جان خود را از دست دادند و همچنین سه سرنشین خودرو ال ۹۰ به شدت مجروح و به مرکز درمانی منتقل شدند.
همچنین یک ساعت پس از بروز حادثه اول طی تصادف دیگری سرنشین ۲۰ ساله خودرو ۲۰۶جان خود را از دست داد.
متاسفانه این محور همچنان قربانی می گیرد، در ۲۹ شهریورماه سالجاری نیز بر اثر برخورد رخ به رخ یک دستگاه سواری پراید با وانت پیکان یکی از سرنشینان پراید فوت و ۲ نفر دیگر به شدت زخمی شدند.
ظرف چند هفته اخیر نیز متاسفانه در کیلومتر ۲۵ محور غارعلیصدر نزدیک هارونآباد یک دستگاه تریلی تانکردار با پژو ۲۰۶ برخورد میکند. در پی وقوع این حادثه، راننده و سرنشین پژو ۲۰۶ در دم جان خود را از دست میدهند.
این موارد گوشه هایی از حادثه خیز بودن محور علیصدر همدان را به نمایش می گذارد.
استاندار همدان در دی ماه سالجاری در هفتمین جلسه ستاد راهبری وضعیت تصادفات به اختصاص ۳۲۳ میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور به استان، برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص خبر داد که، ۳,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه راه و شهرسازی اختصاص یافت.
در این جلسه قاسمی فرزاد به احصا و رفع نقاط حادثه خیز استان بر اساس اولویتبندی تاکید کرده و خواستار شد که اعتبارات تخصیص یافته در مدت سه سال انجام و پرداخت خواهد شد؛
اما چهاربانده کردن محور غار علیصدر به قول استاندار همدان از مواردی بود که بر مطرح شده و تاکید شده بود تا طی تصمیماتی از تردد خودروهای سنگین حامل سوخت در محور غار علیصدر جلوگیری شود.
*حال مگر نه این است که داشتن زیر ساخت مناسب و راه دسترسی آسان از نکات مثبت برای گردشگری هر استانی به شمار می آید، پس چگونه است که ادامه پروژه چهاربانده شدن علیصدر_ همدان به کندی پیش می رود و زمانیکه با مسئول این امر صحبت به میان می آید جواب مناسب دریافت نمی شود، آیا بهتر نیست در خصوص جاده علیصدر همت را دو چندان کرد و هرچه زودتر پروژه را آغاز و به اتمام رسانید.
هرساله غار علیصدر گردشگران زیادی را به خود جذب می کند آقایان مسئول تکلیف چهاربانده شدن محور علیصدر زودتر روشن کنید تا شاهد از دست رفتن هیچ انسانی در این محور نباشیم.