جداسازی فاضلاب از بستر رودخانه های شهر در اولویت اقدامات / پاکسازی 80 درصدی رودخانه دره مرادبیگ | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب همدان:

جداسازی فاضلاب از بستر رودخانه های شهر در اولویت اقدامات / پاکسازی ۸۰ درصدی رودخانه دره مرادبیگ

  • کد خبر : 3544
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
جداسازی فاضلاب از بستر رودخانه های شهر در اولویت اقدامات / پاکسازی ۸۰ درصدی رودخانه دره مرادبیگ
معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان ضمن تاکید بر ضرورت جداسازی فاضلاب از رودخانه های شهر گفت: این اقدام در اولویت برنامه های شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارد.

به گزارش آوای هگمتان، حسین آذرتکین با اشاره به اینکه جمع آوری و جداسازی فاضلاب از رودخانه های شهر همدان یکی از اقدامات در دست انجام و مورد تاکید شرکت آب و فاضلاب استان است،گفت: در همین راستا جداسازی فاضلاب از رودخانه دره مرادبیگ کلید خورد که با تلاش همکاران ما تاکنون ۸۰ درصد از کار عملیاتی شده و ۲۰ درصد باقی مانده نیز در سال جاری اجرایی میشود.

حسین آذرتکین افزود: طرح جمع آوری فاضلاب رودخانه دره مراد بیگ در فاز دوم در دو مرحله انجام میشود که مرحله نخست اجرای این طرح، جمع آوری فاضلاب محله تخته سنگ دره مرداد بیگ و مرحله بعد جمع آوری فاضلاب مناطق باقی مانده از فاز نخست می باشد ضمن اینکه این پروژه در دو سوی رودخانه مذکور به طول ۵/۲ کیلومتر اجرایی خواهد شد.

وی با اذعان به اینکه این اقدام در راستای پاکسازی رودخانه ها و بهره وری از فاضلاب جمع آوری شده انجام می شود،اظهارداشت: مطابق برنامه ریزی انجام شده جداسازی فاضلاب از رودخانه های موجود در خیابانهای رکنی و بین النهرین تا مسیر منتهی به میدان امام نیز در دستور کار می باشد که این پروژه نیز همانند پروژه پیشین در صورت تخصیص در سال جاری عملیاتی خواهد شد.

آذرتکین با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر فاضلاب روان در رودخانه های شهر در زمین های کشاورزی پایین دست شامل دشت بهار و حاشیه شهر همدان نظیر قاسم آباد و حسن آباد مورد استفاده کشاورزان قرار می گیرد عنوان کرد: امیدواریم با مجموعه اقدامات انجام شده آبیاری با چنین آبهایی متوقف شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه متاسفانه یکی از معضلات ۶۰ ساله شهر همدان، وجود کانالهای طاقی شکل و انتقال فاضلاب به رودخانه های شهر میباشد گفت: همین امر موجب شده تا امروز تغییر کانالهای سنتی و اتصال آنها به کلکتور اصلی شهر هزینه های زیادی را متوجه شرکت آب و فاضلاب نمایند.

وی تصریح کرد: ظرف ۴ تا ۵ سال آتی باید تمامی شبکه های طاقی به شبکه اصلی شهر متصل گردد و رودخانه ها عاری از فاضلاب شوند.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان در خصوص اعتبار در نظر گرفته شده در این رابطه نیز گفت: با ابلاغ اعتبارات ماده ۵۶ به شرکت آب و فاضلاب استان، قریب به ۳۰۰ میلیارد تومان به جداسازی فاضلاب از رودخانه های شهر تخصیص خواهد یافت که با این اعتبار رودخانه های موجود در خیابانهای اصلی شهر همانند؛ بین النهرین و رکنی تا میدان بیمه و دیگر رودخانه ها عاری از فاضلاب خواهند شد.

وی با اذعان به اینکه با حمایت استاندار و دادستان استان آزادسازی بستر و حریم رودخانه های شهر در دست انجام است،عنوان کرد: همزمان با مجموعه اقدامات انجام شده،اجرای شبکه فاضلاب در دو سوی حریم رودخانه ها نیز عملیاتی خواهد شد.

آذرتکین در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر نیز همزمان با بازگشایی حریم رودخانه عباس آباد تا خیابان منوچهری ایجاد شبکه جمع آوری فاضلاب در حال انجام است.

وی همچنین با بیان اینکه ایجاد شبکه جمع آوری فاضلاب در دو سوی رودخانه های مستقر در قاسم آباد، حسن آباد و خضر نیز به زودی عملیاتی خواهد شد گفت: از آنجا که فاضلاب خانگی ساختمانهای مستقر در حریم رودخانه ها به داخل رودخانه ها تخلیه می شود لذا جدا سازی این نوع فاضلاب ها و انتقال آن به کلکتور اصلی شهر نیز در دستور کار شرکت آب و فاضلاب همدان می باشد.

 

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=3544

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت