جشنواره وکلا مصلح و سبک بالان مصلح در همدان برگزار می شود | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

جشنواره وکلا مصلح و سبک بالان مصلح در همدان برگزار می شود

  • کد خبر : 7812
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
جشنواره وکلا مصلح و سبک بالان مصلح در همدان برگزار می شود
معاون قضایی اداره کل دادگستری همدان گفت از برگزاری دو جشنواره وکلا مصلح و سبک بالان مصلح در همدان خبر داد و گفت: به خاطر نقش نیروهای مسلح و وکلا در مصالحه، ارتقای فرهنگ سازش و کاهش ورودی پرونده به مراجع قضایی مورد توجه است.

به گزارش آوای هگمتان، سید هادی مصطفوی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۳۳ فقره پرونده خانوادگی در پویش به عشق حضرت زهرا(س) می بخشیم که تا روز زن ادامه داشت به مصالحه رسید، اظهار کرد: گذشت ۱۱۹ میلیارد ریال پرونده، ایجاد صلح در ۱۲ نزاع دسته جمعی و ۳۴۰ پرونده کیفری و در مجموع یک هزار و ۹۱۳ فقره پرونده از ابتدای ایام فاطمیه(س) تا روز ولادت حضرت زهرا در این پویش صورت گرفت.

این مسئول قضایی به پویش به حرمت حاج قاسم می بخشم اشاره ورد و با اعلام اینکه این طرح در مدت یک هفته در استان همدان اجرا شد، اضافه کرد: در این مدت ۱۹ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال مربوط به از ۱۶۸ فقره منجر به گذشت شکات و صلح و سازش شد.

معاون قضایی اداره کل دادگستری همدان با اعلام اینکه جشنواره “سبک بالان مصلح” از ۱۳ دی امسال همزمان با شهادت سردار سلیمانی با مشارکت نیروهای مسلح استان آغاز و تا ۱۲ بهمن ادامه دارد، افزود: علاوه بر نیروهای نظامی همه شهروندان و افراد دارای ایده و نظر می توانند در آن شرکت کنند.

مصطفوی افزود: برگزاری این جشنواره به خاطر نقش نیروهای مسلح در مصالحه، ارتقای فرهنگ سازش و کاهش ورودی پرونده به مراجع قضایی است چرا که بسیاری از پرونده های متشکله در مرجع قضایی در گام نخست با طرح شکایت در کلانتری ها شکل می گیرد.

وی اضافه کرد: مدیریت پرونده در کلانتری و پاسگاه ها و آشنا کردن افراد با صلح و سازش زمینه کاهش پرونده های متشکله در دادگستری استان را فراهم می کند و از سوی دیگر برای ارتقای فرهنگ مصالحه می توان از ظرفیت های دینی، فرهنگی و ریش سفیدان بهره گرفت.

معاون قضایی اداره کل دادگستری همدان با اظهار اینکه مراسم افتتاحیه این همایش در روز ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار برگزار می شود، خاطر نشان شد: حضور فعال رسانه ای در این جشنواره و اطلاع رسانه ای مثمر ثمر است و از خبرنگاران فعالان در این روز قدردانی می شود.

مصطفوی همچنین از برگزاری جشنواره وکلای مصلح خبر داد و گفت: با توجه به نقش وکلا در پرونده های قضایی و نگاهی که به جامعه وکالت وجود دارد مبنی بر پیگیری حقوق موکل و دریافت حق الوکاله، از ظرفیت وکلا برای صلح و سازش استفاده نشده است.

وی یادآوری کرد: طرح وکلای مصلح از سال ۱۴۰۰ در همدان آغاز شد و در این طرح وکلا میثاق نامه ای مبنی بر فراهم کردن زمینه مصالحه طرفین امضا کردند که در این راستا سامانه ای نیز طراحی شد.

معاون قضایی اداره کل دادگستری همدان گفت: برای معرفی طرح وکلای مصلح، رفع چالش ها، طرح انتقادات و پیشنهادات، با همکاری مرکز وکلا جشنواره وکلای مصلح از ۲۰ دی ماه آغاز و تا ۲۰ بهمن ادامه دارد و آیین اختتامیه آن نیز هفتم اسفندماه همزمان با روز وکیل با حضور شخصیت های ملی برگزار می شود.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=7812

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت