حال بیمارستان امام رضا(ع) کبودرآهنگ خوش نیست! | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10
قابل توجه مسئولین:

حال بیمارستان امام رضا(ع) کبودرآهنگ خوش نیست!

  • کد خبر : 3452
  • ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
حال بیمارستان امام رضا(ع) کبودرآهنگ خوش نیست!
نبود تجهیزات کافی و فضای مناسب بیمارستان امام رضای کبودرآهنگ، داد مردم این شهرستان را درآورده و باید گفت کمبود نیرو و نبود پزشک متخصص کافی معضلی است که حال بیمارستان را ناخوش کرده است .

به گزارش آوای هگمتان، بعد از گذشت دو سال و اندی از کلنگ زنی بیمارستان امام رضا ( ع ) در شهرستان کبودرآهنگ که به قول مردم بیشتر چهره نمادین یک مرکز درمانی را داراست تا یک بیمارستان، روند پروژه مسکوت مانده و بلاتکلیف!!! مقرر شده بود تا با کمک خیر، عملیات توسعه بیمارستان و تبدیل شدن آن به بزرگترین بیمارستان تخصصی غرب اتفاق افتد ، اما باید گفت مردم کبودرآهنگ از خدمت رسانی بیمارستان و نبود پزشک متخصص و فوق تخصص در این بیمارستان اظهار ناراحتی کرده و طی تماس با آوای هگمتان خواهان تعیین تکلیف و اطلاع از نحوه اجرای روند عمرانی بیمارستان شدند.

*مردم کبودراهنگ برای عمل جزئی باید راهی همدان شوند

حسینی بیان کرد: چرا مردم این شهرستان و روستاهای اطراف آن، باید برای کوچکترین عمل پزشکی کیلومترها راه بپیمایند تا به مرکز استان برسند.

وی با اظهار اینکه چرا باید مدیران استان پیشرفت استان را فقط در شهر همدان خلاصه کنند،؟ ادامه داد: سایر شهرستان های استان نیز باید از حداقل امکانات رفاهی و درمانی برخوردار باشند.

حسینی با اظهار اینکه قرار بود بیمارستان توسعه یابد که در عمل هیچ اتفاقی نیفتاد، اظهار کرد: خدمات این بیمارستان در حد یک درمانگاه هست.

این هم استانی با بیان اینکه ما درمانگاه شبانه روزی نداریم، اضافه کرد: پزشک متخصص داخلی و تخصصی به طور منظم نداریم و باید گفت یک مرکز مناسب برای تشخیص و درمان وجود ندارد و مردم مجبورند به مرکز استان مراجعه کنند.

*روند اجرائی پروژه صفر است

خانم بهرامی نیز یکی دیگر از ساکنین شهرستان کبودراهنگ گفت: بیمارستان امام رضای کبودرآهنگ با همکاری خیر مجوزات لازم را اخذ کرد و حتی کلنگ احداث هم زدند ولی به یکباره ورق برگشت و هیچ اقدامی انجام نشد.

خانم بهرامی با بیان اینکه کبودرآهنگ روند اجرائی پروژه بعد کلنگ زنی صفر است، تصریح کرد: قرار بود این بیمارستان در پنج طبقه احداث بشود که متأسفانه فعلا بلاتکلیف است.

وی با اعلام اینکه داروخانه به خارج از بیمارستان منتقل شده، اضافه کرد: چند سالی است که به بهانه تعمیرات اورژانس، بیماران داخل لابی بیمارستان به صورت غیر بهداشتی پذیرش می شوند.

وی با اظهار تاسف از اینکه دو پزشک عمومی در این بیمارستان اقدامات ویزیت سرپایی، بستری و… را انجام می دهند، ادامه داد: این بیمارستان درمانگاهی است با دو پزشک و در شیفت شب پزشک متخصص وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۵ سال است که شاهد تعمیرات داخلی بیمارستان هستیم، افزود: پس چرا تمام نمی شود، مگر بیمارستان باید هر روز شاهد تعمیرات و رنگ کردن در و دیوار باشد، پس تکلیف بیماران بستری چه خواهد شد؟

*تعمیرات اورژانس آغاز شده است

رئیس بهداشت و درمان شهرستان کبودرآهنگ در گفت و گو با آوای هگمتان، با بیان اینکه تعمیرات اورژانس بیمارستان آغاز شده تا فضای بیشتری برای اورژانس در نظر گرفته شود، ادامه داد: داروخانه شبانه روزی در نزدیکی بیمارستان فعالیت خواهد داشت.

مهدی کریمی مشاور با بیان اینکه پزشک متخصص در بیمارستان وجود دارد، اصافه کرد: در وزارتخانه تعریف شده تا برای یکصد هزار نفر یک متخصص ارتوپد فعالیت داشته باشد و ما هم از این پزشک متخصص بی بهره نیستیم.

وی با اعلام اینکه در چند رشته ی تخصصی پزشک متخصص وجود دارد، اضافه کرد: پزشک فوق تخصص به مراکز و بیمارستان های خاص تعلق می گیرد.

رئیس بهداشت و درمان کبودرآهنگ با بیان اینکه پیگیر هستیم تا کمبود پزشک متخصص جبران شود، افزود: دو جراح در بیمارستان اقدامات جراحی را انجام داده و در این راستا طی چند هفته اخیر یک توده را از شکم فرد مسنی خارج کردند.

وی با اظهار اینکه اعتبار لازم برای ساخت و گسترش بیمارستان امام رضا( ع ) وجود ندارد، اضافه کرد: خیری که قرار بود برای ساخت و ارتقای بیمارستان به چند طبقه مشارکت کند به دلیل اینکه ملک وی به دلیل مساحت بالا به فروش نرسید نتوانست تا این لحظه در ساخت و گسترش بیمارستان مشارکت کند.

رئیس بهداشت و درمان کبودراهنگ خاطر نشان کرد: این بیمارستان ۸۵ تختخوابی است و ضریب تخت بالای ۷۵ درصد است.

وی به اورژانس بیمارستان اشاره کرد و با اظهار اینکه اورژانس فضای کوچکی دارد، ادامه داد: به دنبال افزایش متراژ اورژانس هستیم تا همشهریان به راحتی و بدون تجمع زیاد به اقدامات درمانی بپردازند.

کریمی مشاور با اعلام اینکه پیگیر کمبودهای بیمارستان و خدمت رسانی بهتر هستیم، تصریح کرد: ۱۷۰ متر به فضای اورژانس بیمارستان اضافه می شود.

رئیس بهداشت و درمان شهرستان کبودراهنگ با اظهار اینکه وجود داروخانه در اورژانس سبب ازدحام جمعیت می شد، اضافه کرد: این داروخانه به فضای خارج از اورژانس انتقال یافت.

کریمی مشاور به مکاتبه با وزارتخانه اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم با پیگیری های انجام شده مشکلات تخت و اورژانس بیمارستان به زودی حل شود.

*با این تفاسیر مشکلات این بیمارستان به قول کبودرآهنگ ها بی شمار است و مهمترین دغدغه آنها کوچک بودن فضای اورژانس بیمارستان و نبود تخت کافی است که امیدواریم با رفع مشکلات این بیمارستان مراجعات به مرکز استان کاهش پیدا کرده و کبودراهنگ ها لزومی نداشته باشد که برای هر اقدام درمانی به همدان رفت و آمد داشته باشند

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=3452

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 1
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت