خلعت عزا به تن جاده خلعت آباد _ کبودرآهنگ/ آخرین وضعیت جاده پرحادثه | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
7
جان مردم سیری چند؟

خلعت عزا به تن جاده خلعت آباد _ کبودرآهنگ/ آخرین وضعیت جاده پرحادثه

  • کد خبر : 6266
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲
خلعت عزا به تن جاده خلعت آباد _ کبودرآهنگ/ آخرین وضعیت جاده پرحادثه
"نماینده وقت مردم کبودراهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی در سال ۹۶ از آغاز عملیات چهار بانده شدن محور خلعت آباد به کبودراهنگ و شیرین سو به قیدار خبر داده بود و همچنین عنوان کرده بود که مسیر کبودراهنگ به علیصدر نیز تعریض خواهد شد" این خبر مربوط به سال ۹۶ می باشد از آن تاریخ تاکنون شش سال گذشته و هنوز اتفاقی برای این محور حادثه خیز رخ نداده است، متاسفانه ‌روز گذشته در برخورد سواری پراید با اسکانیا در فاصله یک کیلومتری جاده کبودرآهنگ - خان آباد، همه ۷ سرنشین خودروی سواری از جمله ۴ کودک در دم جان باختند.

به گزارش آوای هگمتان، متاسفانه روند اجرایی محورهای حادثه خیز استان از جمله خلعت آباد_ کبودرآهنگ  از چندین سال گذشته مورد بحث بوده و چه کلنگ‌های نمایشی که برای این محورهای حادثه‌خیز به زمین زده شد ، به راستی جان مردم در این جاده های حادثه خیز سیری چند ؟

براساس استناد به صحبت های استاندار در چند روز اخیر عملیات اجرایی محور علیصدر_ همدان که یکی از خطرناک ترین و پرحادثه ترین جاده‌های استان بود تا یکماه آینده آغاز می شود، اما داستان جاده خلعت آباد _ کبودرآهنگ که هرسال جان تعدادی از هموطنان را می‌گیرد به کجا خواهد رسید؟

*بدلیل کاهش مسافت کامیون و سواری از محور خلعت آباد به کبودرآهنگ تردد می کنند

یکی از شهروندان کبودراهنگی در گفت و گو با آوای هگمتان با بیان اینکه جاده روستایی خلعت آباد به کبودراهنگ یکی از پر حادثه ترین جاده برای خودروهای عبوری است، تصریح کرد: بعلت نزدیکی بُعد مسافتی، بیشتر وسایل نقلیه سنگین و سواری ها از این مسیر وارد شهر می شوند .

وی ادامه داد: متاسفانه بعلت وجود سه روستا در وسط این جاده مشکلاتی دارد باید اضافه کرد که این جاده می تواند به اتوبان ساوه ملحق شود، جدای از ورودی ساوه به فامنین که استاندارد هم نیست.

برای آگاهی از آخرین اقدامات انجام شده برای محور حادثه خیز خلعت اباد_ کبودرآهنگ با نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفتگو کردیم/

فتح الله توسلی در گفت و گو با آوای هگمتان با بیان اینکه با پیگیری احداث باند دوم این محور را از مسئولان ذیربط جویا شدم، گفت: وزیر دستورات را صادر کرد و با معاونین وزیر مجددا صحبت کردم .

توسلی با اظهار اینکه برای اجرای پروژه محور کبودرآهنگ_ خلعت آباد از چندین محل اعتبار برای آن در نظرگرفته شد تا اگر موردی محقق نشد، بتوانیم از موارد دیگری بهره گیریم، تصریح‌کرد: مهمترین موضوع اخذ ماده ۲۳ بود که بعد از قریب یکسال ونیم پیگیری سال گذشته مجوز آن اخذ شده است.

وی تامین اعتبار از محل ماده ۲۳، تامین اعتبار از طریق الحاق به راه کبودراهنگ قیدار سلطانیه و اصلاح عنوان به خلعت اباد_ کبودراهنگ _قیدار – سلطانیه را از مواردی عنوان کرد که برای تامین اعتبار لحاظ شده و ادامه داد: تامین اعتبار از طریق ماده ۵۶ و مساعدت بانکها نیز از مواردی است که پیگیری و اخذ شد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان‌ شد: در حال حاضر  ۱۵ میلیارد تومان هم در اختیار راهداری است که قرار شد فعلا کار را شروع کنند تا مناقصه به زودی برگزار شود .

وی با بیان اینکه محور همدان- گل تپه- علیصدر هم مشابه همین پیگیری ها انجام شده و بزودی عملیات اجرایی آغاز می شود، اضافه کرد: اقدام اساسی و زیربنایی برای پروژه ها مورد توجه بوده تا در صورت عدم اجرا توسط مسئولان به دلیل ترک فعل قابل پیگیری قضایی باشد اما تشریفات پروژه های بزرگ زمان بر خواهد بود.

*امیدواریم عملیات اجرایی محور خلعت آباد_ کبودرآهنگ  نیز به زودی آغاز شده و بیش از این شاهد از دست رفتن جان هموطنان در مسیر های حادثه خیز و بدون استاندارد نباشیم .

و چقدر خوب است که طرح و پروژه های استان فقط در حد کلنگ زنی باقی نماند و تا مرحله اجرا پیش رود.

 و در پایان تاکید می کنم آقای استاندار، فرماندار کبودرآهنگ، نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل  راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان مسیر خلعت اباد_ کبودرآهنگ را دریابید و نگذارید بار دیگر خلعت عزا بر تن این جاده بنشیند.

 

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=6266

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت