درآمد پایدار جایگزین درآمد نفت خواهد شد / تکریم فعالان اقتصادی اولویت دولت | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

درآمد پایدار جایگزین درآمد نفت خواهد شد / تکریم فعالان اقتصادی اولویت دولت

  • کد خبر : 6661
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
درآمد پایدار جایگزین درآمد نفت خواهد شد / تکریم فعالان اقتصادی اولویت دولت
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اظهار اینکه باید سهم درآمد مالیاتی و پایدار جایگزین درآمدهای نفتی شود، گفت: ما هنوز در مسیر قله هستیم اما جهت‌گیری‌ها را تغییر دادیم و دستگا‌ه‌های دولتی باید به دنبال منافع تولیدکنندگان باشند.

به گزارش آوای هگمتان، سیداحسان خاندوزی عصر پنج شنبه در نشست با فعالان بخش خصوصی و دولتی استان همدان اظهار کرد: فعالان اقتصادی همدان درد دلهای خود را مطرح کردند در آستانه سده و قرن جدید اقتصادی فکر تغییر مسیرها هستیم و در این راستا رییس جمهور در تلاش است تا عیوب ساختاری اقتصاد کشور را مرتفع کند.

وی با اعلام اینکه در اقتصاد وابسته به نفت ، دستگاه‌ها توجهی به تولید و تولید کننده توجهی نشان نمی دادند، تصریح کرد:  درآمد دولت حاصل از فروش نفت بود و ارز آن تامین می‌شد.

خاندوزی با بیان اینکه متاسفانه در اقتصاد نفتی به تولیدکنندگان به عنوان یک نیاز اصلی اهمیت داده نمی‌شد، اضافه کرد: یکی از برکات تحریم‌ها برای کشور عدم وابستگی به درآمد نفت و رواج تولید و صادرات بود.

* درآمد پایدار جایگزین درآمد نفت شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اظهار اینکه باید سهم درآمد مالیاتی و پایدار جایگزین درآمدهای نفتی شود، ادامه داد: ما هنوز در مسیر قله هستیم اما جهت‌گیری‌ها را تغییر دادیم و دستگا‌ه‌های دولتی باید به دنبال منافع تولیدکنندگان باشند.

وزیر امور اقتصاد و دارائی با ابراز اینکه دولت به دنبال تکریم فعالان اقتصادی است، افزود: باید بدون حضور فیزیکی و به دور از فساد مجوزهای لازم برای کسب و کار در مدت زمان اندک صادر شود و مشکلی برای تولیدکننده وجود نداشته باشد.

* مالیات ۱۰ شرکت همدان در استان دیگر پرداخت می شد

خاندوزی به توزیع عادلانه درآمد تاکید کرد و با با بیان اینکه مالیات ۱۰ شرکت در استان همدان، در استان دیگر پرداخت می شد که با تلاش های انجام شده به همدان برگردانده شد، تصریح کرد: در کل کشور ۲ هزار شرکت هستند که پرونده مالیاتی آنها خارج از استان محل فعالیت، پرداخت می‌شود که در تلاش هستیم به استان محل فعالیت بازگردانده شود.

وی با بیان اینکه شش بانک کمتر از ۳۰ درصد منابع خود را در داخل استان هزینه می‌کنند، اضافه‌کرد: ظرف سه ماه باید این رویه بلید اصلاح شود در غیر این صورت شعب آنها در استان باید جمع آوری شود.

خاندوزی با تاکید بر اینکه باید ۱۰۰ درصد تسهیلات در استان‌های کم برخوردار به تولیدکنندگان اختصاص یابد، تصریح‌کرد: در گمرکات نباید اجازه داد هر دستگاهی در خصوص بحث واردات و صادرات کالا تکلیف کند.

خاندوزی ادامه داد: ۳۰ درصد شاهد کاهش این قوانین در پنج ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

* کمتر از یک میلیون تن نیازمند واردات گندم هستیم

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ حدود ۷ میلیون تن واردات گندم داشته این، افزود: سال گذشته ۴ میلیون تن و در سالجاری نیز کمتر از یک میلیون تن نیاز به واردات گندم داشتیم.

خاندوزی در ادامه با بیان اینکه قانون پایانه فروشگاهی و سامانه‌ها قبل از دولت سیزدهم بر اساس تصویب قانون‌گذار اجرا می‌شد، اما مشکلاتی وجود داشت و به امسال موکول شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: سیاست کنترل نقدینگی و قرار دادن سقف پرداخت تسهیلات، سیاستی است که سهم ایجاد خواهد کرد و در حوزه اقتصاد تلاس این است که به نحوی نقدینگی کنترل شود که بهش تولید با بی رونقی و خشکسالی مواجه نشود.

وی افزود: در حوزه اقتصادی قائل به این هستیم که هنر سیاستگذار این است که کنترل نقدینگی باعث سکون اقتصاد نشود.

*فعالین اقتصادی، مجاهدان حوزه تولید هستند

استاندار همدان گفت: فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان مجاهدانه در حال فعالیت هستند که قابل تقدیر است.

علیرضا قاسمی فرزاد اعلام کرد: دولت تمام توان خود را برای رشد تولید و مهار تورم به کار گرفته‌ است و در استان از تمام ظرفیت‌ها برای حمایت از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان استفاده می‌کنیم.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=6661

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت