دستگاه‌های متولی به مسئولیت خود در قبال پوشش رودخانه‌ها و سیلاب ها عمل کنند | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
3
شهردار همدان دربازدید میدانی از رودخانه کوی کوثر مطرح کرد:

دستگاه‌های متولی به مسئولیت خود در قبال پوشش رودخانه‌ها و سیلاب ها عمل کنند

  • کد خبر : 6678
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
دستگاه‌های متولی به مسئولیت خود در قبال پوشش رودخانه‌ها و سیلاب ها عمل کنند
شهردار همدان در بازدید از رودخانه کوی کوثر مطرح کرد:دستگاه‌های متولی به مسئولیت خود در قبال پوشش رودخانه‌ها و سیلاب ها عمل کنند.

به گزارش آوای هگمتان، آیت الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان به همراه شهردار، فرماندار و مدیرعامل آب منطقه ای همدان و برخی مدیران شهری ضمن حضور در میان ساکنان کوی کوثر و شنیدن مشکلات آنان و بررسی فاضلاب رودخانه کوی کوثر تصمیمات لازم را جهت رفع مشکلات اتخاذ نمودند.

در این بازدید میدانی آیت الله شعبانی پیگیری مشکلات پوشش رودخانه‌های سطح شهر همدان را یکی از مهمترین موضوعات دانست و عنوان کرد: برخی مشکلات و گره‌های قانونی باعث عقب افتادن و تاخیر در حل این معضل شده که برای برخی از ساکنان شهر همدان مشکلات مختلفی را ایجاد کرده و باید در اسرع وقت تصمیمات مناسب گرفته شود. وی دغدغه مسئولین ذی ربط برای رفع

پوشش رودخانه‌های سطح شهر همدان را ارزشمند دانست و اظهار داشت: این معضل باید توسط دستگاههای متولی از جمله شهرداری، آب منطقه ای و فرمانداری رفع شود و خوشبختانه مسئولین و تصمیم گران در کنار مردم هستند و مشکلاتشان را درک می کنند.

آیت الله شعبانی خواستار توجه و حضور بیشتر مسئولان به نقاط محروم شد و تصریح کرد: باید مشکلات موجود در پوشش رودخانه‌ها توسط کارشناسان بررسی و راه حل های مناسب و آینده نگرانه اتخاذ شود تا شاهد مشکلات بیشتری در آینده نباشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان بر تسریع در اجرای برنامه‌های لازم برای حل معضل پوشش رودخانه‌ها تأکید کرد و گفت: وعده ها باید به عمل تبدیل شود و تصمیمات گرفته شده باید برای سایر رودخانه‌ های شهر هم اجرایی شود.

در ادامه بازدید سید مسعود حسینی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته توسط مدیریت شهری برای پوشش رودخانه‌های شهر همدان عنوان کرد: پوشش رودخانه‌ها با آب منطقه ای است و مدیران این حوزه باید به مسئولیت خود در این حوزه عمل کنند و شهرداری هم در کنار آنهاست .

وی افزود : شهرداری همدان علیرغم وظایف متعددی که بر عهده دارد تلاش ها، بودجه و برنامه‌ریزی های لازم را برای ساماندهی رودخانه‌ها تدارک دیده است.

وی با تاکید بر ارایه راهکارهای مناسب برای رفع این معضل تصریح کرد : شهرداری علیرغم اینکه مسئولیتی در بحث پوشش رودخانه‌ها ندارد اما اقدامات لازم از جمله لایروبی ، دیواره سازی و کف سازی رودخانه ها را انجام داده است.

این مقام ارشد مدیریت شهری افزود: قبل از سال ۱۳۹۸ پوشش رودخانه‌ها توسط شهرداری ها با لحاظ مقررات و نظرات کارشناسی انجام می شد ولی بعد از سال ۱۳۹۸ این موضوع ممنوع و مقرر شد سیاست جداسازی آب از فاضلاب در رودخانه‌ها اجرا شود.

حسینی ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم رودخانه‌ها را یکی از مهم ترین معضلات دانست و تصریح کرد: ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم رودخانه ها در آینده ساکنان را دچار مشکل خواهد کرد و تقاضا داریم شهروندان به جد از این موضوع پرهیز کنند.

شهردار همدان با تاکید بر حل ریشه ای این معضل افزود: راه حل فعلی دال گذاری موقت بر روی رودخانه‌های سرباز است که تا پایان مهر انجام می شود ولی آب منطقه ای باید نسبت به مسئولیت خود در قبال رودخانه‌ها و سیلاب ها عمل کند.

همچنین در ادامه این بازدید فرماندار همدان جداسازی آب از فاضلاب را مهم ترین راهکار برای رفع این معضل برشمرد و تصریح کرد : بودجه مناسب برای این موضوع اختصاص داده شده و باید کارها در اسرع وقت انجام شود و فرمانداری به عنوان دستگاه حاکمیتی پیگیر این موضوع است.

مسلم مخفی گفت: هم افزایی، رفع گره های قانونی و مسئولیت پذیری توسط شهرداری و آب منطقه ای راهگشا خواهد بود. در ادامه اخلاص وند مدیر عامل آب منطقه ای همدان از تشکیل جلسه فنی و کارشناسی برای پوشش رودخانه‌ها خبر داد و افزود: انشالله با تدابیر اندیشیده شده توسط تیم‌های مهندسی و فنی تصمیمات و راه‌ حلهای مناسب اتخاذ می‌شود.

وی عنوان کرد: با تدابیر اندیشیده شده توسط شهرداری همدان بالادست و پایین دست رودخانه کوثر پوشانده شده و بر اساس صورتجلسه شورای حفاظت آب استان و پیگیری تصمیمات کارشناسی و اجرایی تلاش داریم این معضل رفع شود.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=6678

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت