ذخیره سازی بیش از ۱۲ هزار تن کودشیمیایی یارانه‌دار | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

ذخیره سازی بیش از ۱۲ هزار تن کودشیمیایی یارانه‌دار

  • کد خبر : 6596
  • ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
ذخیره سازی بیش از ۱۲ هزار تن کودشیمیایی یارانه‌دار
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: بیش از دوازده هزار تن انواع کودهای کشاورزی یارانه دار در انبارهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان برای کشت های پاییزه استان ذخیره می باشد.

به گزارش آوای هگمتان، بهروز الیاسی در نشست خبری که بمناسبت هفته دولت سال ۱۴۰۲ برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت گفت: هفته دولت فرصت مناسبی است تا مسئولان با گزارش به مردم در راستای آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی بتوانند برخی از اقدامات صورت گرفته در دستگاه متبوع خود را به گوش مردم برسانند .
وی با اشاره به گفته رهبر معظم انقلاب که فرمودند (هفته‌ دولت، فرصت مغتنمی است برای نخبگانی که بیرون از دولتند و هم برای اشخاصی که داخل دولتند؛ برای اینکه ارزیابی کنند، یعنی خودآزمایی کردن و ارزیابی کردن کار خود) گفت مجموعه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در بدنه دولت مردم ، در جهت مغتنم شمردن فرصت خدمت به مردم و با ایمان به شعار ما با هم می توانیم و به عقب برنمی گردیم به صورت شبانه روزی حتی در روزهای تعطیل و جمعه ها ، در کنار کشاورزان و بهره بردارن و  تولید کنندگان بوده و با توجه به  فراز و فرودهای بسیار کوشیده است تا خللی در امنیت غذایی کشور وارد نشود.
وی افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان وظیفه تهیه و تدارک، توزیع، حمل و نقل و فروش انواع نهاده های مورد نیاز کشاورزی علی الخصوص کودهای کشاورزی را عهده دار می باشد که با ۹۴ کارگزار فعال در ۱۰ شهرستان استان عملیات توزیع را انجام میدهد که در یکسال گذشته بمنظور رفاه حال کشاورزان ، در مناطقی که دسترسی به کارگزار مشکل بود تعداد ۱۸ مورد مجوز عاملیت جدید صادر شد .
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: شرکت با تأمین صد در صدی کودهای کشاورزی مورد نیاز استان همدان، به طور میانگین سالیانه مقدار حدود ۱۲۰ هزارتن انواع کودهای کشاورزی برای استان تأمین، تدارک و توزیع می نماید.
الیاسی افزود: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ کود مورد نیاز کشاورزان با صدور تعداد ۳۹۱ هزار و ۱۵۸ مورد حواله الکترونیکی از طریق سامانه پهنه بندی و بر اساس سهمیه بندی سازمان جهاد کشاورزی توزیع شد.
وی گفت: در همین مدت در راستای رصد کود تا رسیدن به دست مصرف کننده نهایی ، تعداد ۵۲ مورد عملیات بازدید و پایش میدانی از توزیع کود در سطح استان انجام گرفت.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان در خصوص کیفیت کودهای کشاورزی تأمین و تدارک شده توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اظهار کرد: فرایند تأمین، تدارک و توزیع تا مصرف کودها، توسط دولت در چارچوب «سامانه کنترل کیفی» با نظارت کامل صورت می گیرد و از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار می‌باشد و اگر کود تقلبی و بی کیفیت وارد برنامه توزیع شود به طور سیستماتیک شناسایی و از چرخه توزیع خارج می گردد.

وی افزود: در سال زراعی گذشته تعداد ۵۶ مورد از کودهای وارده به انبار نمونه برداری و برای انجام آنالیز و کنترل کیفی به مرکز تحقیقات کاربردی نهاده های کشاورزی کرج ارسال شد که پس از دریافت تائیدیه های استاندارد در اختیار کشاورزان قرار گرفت.
این مقام مسئول یادآور شد: برنامه کودی استان در سالجاری، ۱۲۳ هزار تن انواع کودهای کشاورزی ازته ، فسفاته و پتاسه می باشد که شامل نود و هشت هزار و ۳۴۱ تن ازته ، هجده هزار و ۳۱۱ تن فسفاته و شش هزار ۸۷۵ تن پتاسه است .
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: بر اساس تصمیم وزارت جهاد کشاورزی در اردیبهشت ماه سالجاری، به منظور رفع نگرانی کشاورزان از تأمین کودهای کشاورزی مورد نیاز خود، علاوه بر چهار محصول اساسی گندم، جو، کلزا و چغندرقند ، به دیگر محصولاتی که به عنوان الگوی کشت در استان معرفی شده اند کودهای کشاورزی یارانه دار تخصیص یافت.
الیاسی گفت: در پنج ماهه ابتدایی سالجاری از مجموع سی و دو هزار و ۱۰۰ تن انواع کودهای کشاورزی توزیع شده در استان ، ۹۹% آن در قالب الگوی کشت ارائه شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان بوده است.
وی با اشاره به ابلاغ برنامه کشت قراردادی سه محصول گندم‏، جو و دانه‌های روغنی در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ توسط وزیر جهاد کشاورزی گفت: برنامه کشت قراردادی سال آتی زراعی در سطح ۴۳۰ هزار هکتار از مزارع استان همدان هدفگذاری شده است که با توجه به شرایط آب و هوایی از ۱۵ شهریورماه آغاز خواهد شد.
الیاسی با عنوان اینکه کشت قراردادی استان همدان محصولات گندم آبی، گندم دیم، جو آبی، جو دیم، کلزا، گلرنگ آبی، گلرنگ دیم و کاملینا را شامل می شود و ابراز امیدواری کرد: اجرای کشت قراردادی در سال زراعی آینده به افزایش خوداتکایی در تولید گندم، کاهش واردات جو و تامین قسمتی از کنجاله و روغن مورد نیاز کشور که جزو برنامه‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است، کمک کند.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان به تغذیه گیاهی و تأثیر آن در تولید محصولات کشاورزی استان به ویژه محصولات اساسی همچون گندم، جو اشاره کرد و گفت: علی‌رغم کاهش میزان بارندگی و نزولات جوی در استان، خوشبختانه با تغذیه مناسب ، شاهد افزایش تولید در محصولات استراتژیک گندم و جو بودیم.
الیاسی با اشاره به اینکه در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از مقدار ۱۰۶ هزار تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه توزیعی، مقدار ۹۵ هزار تن ازته، شش هزار و ۷۰۰ تن فسفاته و چهار هزار ۲۰۰ تن پتاسه بوده است گفت هم اکنون بیش از دوازده هزار تن انواع کودهای کشاورزی یارانه دار در انبارهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان برای کشت های پاییزه استان ذخیره می باشد.

الیاسی گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی علاوه بر تأمین کودهای کشاورزی یارانه دار، به منظور افزایش تنوع کودی در جهت افزایش بهره وری و همچنین حمایت از  شرکت های دانش بنیان تولیدکننده کودهای کشاورزی، اقدام به عقد تفاهم نامه با شرکت های تولیدی نموده است.
وی ادامه داد: این شرکت ها محصولات خود را از طریق شبکه بزرگ کارگزاری این شرکت عرضه نمایند که به همین منظور همایش آموزشی ترویجی و معرفی محصولات کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در تاریخ ۲۳ خرداد ماه سالجاری با حضور ۲۰ شرکت تولیدی برگزار شد که با استقبال مسئولان، باغداران و کشاورزان استان مواجه شد که در جهت افزایش بهره وری و تولیدات کشاورزی استان گام مهمی ارزیابی می شود.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=6596

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت