راه‌اندازی ۳۰ واحد صنعتی جدید در استان/ رشد ۲۶ درصدی صدور پروانه صنعتی | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
5

راه‌اندازی ۳۰ واحد صنعتی جدید در استان/ رشد ۲۶ درصدی صدور پروانه صنعتی

  • کد خبر : 6153
  • ۰۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
راه‌اندازی ۳۰ واحد صنعتی جدید در استان/ رشد ۲۶ درصدی صدور پروانه صنعتی
مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه در یک سال گذشته ۳۰ واحد صنعتی در استان همدان مجوز فعالیت اخذ کرده اند، گفت: صدور پروانه‌های صنعتی بیش از ۲۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش آوای هگمتان، احمد شانیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حوزه صنعت و معدن در دولت سیزدهم ۱۰۰ واحد صنعتی و معدنی احیا شد و به چرخه تولید بازگشت، گفت: کارخانه نشاسته الوند، ذوب آهن غرب و … از این موارد است.

وی به رشد ۲۶ درصدی صدور پروانه های صنعتی اشاره کرد و اضافه کرد: حفظ واحدهای موجود نیز از اولویت ها است.

مدیر کل صمت استان همدان به کسب رتبه پنجم در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اشاره‌کرد و افزود: در خصوص فرصت‌های سرمایه گذاری ۵ طرح ابلاغ و بیش از ۲۰ طرح توجیهی اولیه تدارک دیده شد.

شانیان افزود: مقرر شد شهرستان ملایر به عنوان پایلوت، اولین اقدام را در خصوص سرمایه گذاری انجام دهد، پیش از این نسبت به سرمایه گذاری گلایه مندی وجود داشت چرا که نبود زمین معضلی بود اما اکنون اگر سرمایه گذار با طرح مشخص و مطابق با طرح آمایش ورود کند، زمین مورد نیاز در اختیار او قرار خواهد گرفت.

مدیر کل صنعت و معدن و تجارت استان همدان به اطلس طرح ها اشاره کرد که بالای ۶۰ درصد پیشرفت داشته و به صورت آنلاین بارگزاری شد و ادامه داد: نسبت به کار مطالعاتی و سرمایه گذاری از این طرح استفاده می‌شود.

*کمبود کارگر در چند شهرستان استان

وی با عنوان اینکه در چند شهرستان کمبود کارگر وجود دارد که حاکی از رشد صنعت دارد، ادامه داد: صدور گواهی کشف لیتیوم در استان که بسیار اتفاق خوبی بود و باید گفت با این کشف، قیمت لیتیوم در جهان به نصف رسید و در بحث فرآوری لیتیوم دو سرمایه گذار داخلی و خارجی قوی ورود کرده اند.

شانیان با اظهار اینکه وصول حقوق دولتی معادن ۴۰۰ درصد رشد داشته، تصریح‌کرد: نظارت بر عملکرد معادن ، ایجاد کارگروه تعامل ، برگزاری مزایده معادن از دیگر اقدامات می توان برشمرد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تاکید بر اینکه بیش از ۳۴ درصد واحدهای صنعتی وابسته به معادن هستند، خاطرنشان‌شد: بررسی معادن متروکه قابل احیا و متناسب سازی استخراج واقعی معادن مورد تاکید و توجه است.

مدیر کل صمت استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود به پتانسیل موجود در استان و بحث خوشه ها اشاره کرد و افزود: خوشه پوشاک، مبل و منبت در جهت رشد اقتصادی موثر هستند.

وی در ادامه به نقش تسهیل‌گری دولت تاکید کرد و ادامه‌داد: عمده کار برعهده بخش خصوصی است ‌و باید گفت در سال گذشته شاهد رشد ۲۰۰ درصدی در حوزه صنعت و صنایع معدنی بوده ایم.

* برگزاری دومین نمایشگاه مد و لباس ایرانی در همدان

شانیان از برگزاری دومین نمایشگاه مد و لباس در ۲۱ تا ۲۴ تیرماه خبر داد و افزود: در نمایشگاه اول که سال گذشته برگزار شد، از ۱۱۰ واحدی که حضور داشتند بیش از ۶۰ واحد تولیدکننده بودند.

وی ادامه داد: در جشنواره فرش که در شهرستان تویسرکان برگزار شد بیش از صد طرح به روزرسانی شد تا وارد بازار شود.

شانیان به پاسخگویی بیش از ۹۸ درصد در سامانه ۱۲۴ اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد تا با کمک اصحاب رسانه بحث شکایات مردمی با محوریت مردم ورود بیشتری داشته باشیم.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با عنوان اینکه طرح شکایت خودرویی در همدان به عنوان پایلوت بررسی می شود، خاطرنشان‌شد: در سال گذشته ۱۰۰ درصد شکایات بررسی و به دفتر تخصصی ارجاع شد.

شانیان به ایجاد ۳۰ واحد جدید ظرف مدت یکسال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: توجه به صنایع بزرگ نیزمورد توجه بوده و در این خصوص به عنوان مثال پتروشیمی ابن سینا و همچنین تعدادی واحد صنعتی دیگر مانند کارخانه شیشه خودرو در ملایر کلنگ‌زنی خواهد شد.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان نیز در این نشست با عنوان اینکه در خصوص کارخانه کیوان پیگیری بسیاری انجام شده است ، افزود: دو مبحث در اینجا مطرح بود اول اینکه واگذاری شرکت به بخش خصوصی و دوم طرح موضوع در قانون حمایت صنعتی که اقدامی صورت نگرفت در سالجاری طی مکاتبات استاندار با وزارتخانه مقرر شد مسئله کارخانه کیوان جدای از بحث شرکت داروگر در قانون حمایت از واحدهای صنعتی مطرح شود.

حمید بهزادی شریف با اعلام اینکه به دستگاه‌های طلبکار از کارخانه کیوان مانند تامین‌ اجتماعی، بانک‌ها، اداره کار و امور مالیاتی نامه زدیم و خواستار شدیم تا نسخه ای از حکم را ارائه کنند تا در هیات حمایت از صنایع مطرح شود که متاسفانه این احکام به عنوان مستندات در اختیار ما قرار نگرفت.

وی افزود: در حال حاضر کارخانه کیوان با ۱۰ درصد ظرفیت فعال است و نابسامانی در بخش حقوق پرسنلی و تأمین مواد اولیه گریبانگیر مجموعه استان شده است.

لازم به ذکر است در پایان این نشست خبرنگاران از دو واحد تولیدی قند و نشاسته شهرستان بهار بازدید کردند

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=6153

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت