رشد ۲۰۰ درصدی صادرات / صدور ۲۰۰ پروانه صنعتی و بهره برداری | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
4

رشد ۲۰۰ درصدی صادرات / صدور ۲۰۰ پروانه صنعتی و بهره برداری

  • کد خبر : 6253
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴
رشد ۲۰۰ درصدی صادرات / صدور ۲۰۰ پروانه صنعتی و بهره برداری
مدیر‌کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان به رشد ۲۰۰ درصدی صادرات در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: فضای استان همدان برای سرمایه گذاری بسیار مناسب است.

به گزارش آوای هگمتان، احمد شانیان در آئین گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن که در هتل باباطاهر همدان برگزار شد، با اظهار اینکه خودباوری و کارآفرینی در استان دارای فضای مطلوبی است، خاطرنشان‌کرد: در دولت سیزدهم بالغ بر ۲۰۰ پروانه صنعتی و بهره برداری صادر شده که نشانگر پیشرفت و حرکت به سمت جلو می باشد.

وی با اعلام اینکه فعالین عرصه تولید و تجارت، فضای استان را در این دو حوزه مطلوب ارزیابی می کنند، ادامه داد: فعالین عرصه تولید به عنوان افسران جنگ اقتصادی هستند و فعالین حوزه صنایع، معادن و بازار استان جزء محجوب‌ترین و حرفه‌ای‌ترین فعالین هستند.

مدیر‌کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه پروانه‌های صادر شده در استان حدود یک هزار و ۲۰۰ مورد است، افزود: بیش از ۱۰۰ واحد صنعتی و معدنی به چرخه تولید برگشتند که نشان از یک نشاط خوب در عرصه تولید در استان است.

شانیان به پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد بیش از ۳۰۰ طرح استان اشاره کرد که از این تعداد ۲۶ طرح اثر‌گذار وجود دارد و ادامه داد: ۹۰ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع در استان برگزار شده که حدود ۴۰۰ مصوبه داشته است.

وی همدان را جزء پنج استان برتر و اثرگذار کشور اعلام کرد و افزود: گره‌هایی که در حوزه‌های مختلف چندین سال باز نشده و معطل مانده بود، مانند مزایده معدن که چندین سال برگزار نشده بود، امروز شاهد برگزاری دوباره آن هستیم.

شانیان به رشد ۲۰۰ درصدی صادرات در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و خاطرنشان شد: برای شروع سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌های مناسبی وجود دارد و باید پذیرفت که در عرصه تولید، مشکلات و چالش های عدیده ای وجود دارد اما حرکت ما به سمت جلو و پیشرفت است.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت نیز در این آیین گفت: واحدهای صنعتی و تولیدی کشور باید به دنبال بازارهای جدید عرضه کالا باشند، همه مشکلات واحدهای ما نقدینگی نیست، رکود و تورم برای اقتصاد سم است و متاسفانه قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است.

آرمان خالقی با تاکید بر اینکه سبد مصرف کننده ما کوچک‌تر و بودجه دولت و پروژه‌های عمرانی کمتر شده چرا که شرایط بازار کشور به این نحو شده و نقدینگی دست مردم کاهش یافته، تصریح کرد: باید تولیدکنندگان به فکر عرضه محصولات خود به بازارهای فرا‌مرزی و بین‌المللی باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید بحث بازارهای بین المللی را باز کنیم و عرضه کالاهای ایرانی مورد توجه قرار کیرد، اضافه کرد: تولیدکنندگان با هم در بازار داخلی خواهند جنگید و به هم آسیب خواهند زد.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت بیان اینکه اقتصاد دستوری، کنترل قیمت‌ها و دخالت دولت در اقتصاد به بدنه جامعه ضربه وارد می کند، خاطرنشان شد: دولت در تعیین قیمت‌ مواد اولیه باعث افزایش قیمت است و از طرفی اجازه افزایش قیمت را به تولیدکنندگان نمی‌دهد.

*همدان می تواند پیشران باشد

وی با بیان اینکه استان همدان می‌تواند در منطقه پیشران باشد، اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی در استان همدان زمینه تأمین کالای مورد نیاز بازار غرب کشور و همچنین بازار کشور عراق فراهم است.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه اموزش کار تشکلی نیاز امروز جامعه به خصوص نسل جوان هست، تصریح کرد: نگاه بلندمدت نیاز مدیران بنگاه‌های اقتصادی است و نباید گرفتار بروکراسی اداره شوند چراکه باعث عقب‌افتادگی می‌شود و نمی‌توانیم با رقبای خارجی رقابت کنیم.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=6253

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت