رویای همدانی ها برای آسمانی پرترافیک محقق می شود؟ / اعلام آمادگی سرمایه گذار بخش خصوصی | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7

رویای همدانی ها برای آسمانی پرترافیک محقق می شود؟ / اعلام آمادگی سرمایه گذار بخش خصوصی

  • کد خبر : 5019
  • ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۸:۴۳
رویای همدانی ها برای آسمانی پرترافیک محقق می شود؟ / اعلام آمادگی سرمایه گذار بخش خصوصی
قصه‌ فرودگاه همدان سریالی طولانی است که آنقدر شاهد فراز و فرود آن بوده ایم که شوق اولیه مخاطب از آن گرفته، فرودگاهی که در ابتدای امر نیز آنچنان فعال نبود، چند پرواز به عربستان، کیش، مشهد، تهران و…دوباره خوابی عمیق گریبانش را گرفت.

به گزارش آوای هگمتان، فرودگاه همدان در سال گذشته دوباره جانی تازه برای پریدن یافت اما با کنسل شدن گاه و بیگاه پرواز ها و خُلف وعده شرکت هواپیمائی باز هم به خوابی عمیق فرو رفت .

اما این فرودگاه همچنان گوش به زنگ مسولین امر و مدیران استان برای برقراری پروازها است، همانند طفلی که نیازمند توجه و رسیدگی است دل خوش کرده و گوش به زنگ است.

فرودگاهی که آمادگی پرواز داخلی و خارجی را دارد، تجهیزات به روز و امکانات و زیر ساخت مناسب، باند پرواز و نورپردازی مدرن و بلندترین برج مراقبت کشور را در خود جای داده ..

اما با قِصه پر غُصه فرودگاه و افت و خیز پروازها و خواب فرودگاه “همدانی ها کماکان رویای آسمانی پرترافیک را در سر پروراندند” و چندین سال است که با این رویا مانوس شدند.

“فرودگاهی که بلندترین برج مراقبت کشور “در آن خودنمایی می کند چرا باید “خلوت ترین فرودگاه کشور” را داشته باشد.

آخرین روند برقراری پرواز فرودگاه همدان را از معاون امور عمرانی استاندار همدان جویا شدیم؛

معاون عمرانی استانداری همدان در گفت و گو با آوای هگمتان، با بیان اینکه در خصوص فعال شدن فرودگاه همدان چند اقدام در بخش خصوصی و دولتی انجام می شود، بیان کرد: در سفری که با همراهی استاندار ملاقاتی با وزیر راه و شهرسازی پیشین (مهندس قاسمی ) انجام شد، دستور فعال شدن پروازهای همدان‌ را از جانب شرکت های دولتی ابلاغ کرد که در حال پیگیری است.

فرزد تیموری با اعلام اینکه شرکت های دولتی اذعان می کنند که پرواز فرودگاه همدان متقاضی ندارد، اضافه‌کرد: متاسفانه مردم نیز از پروازها استقبال نمی کنند و ظرفیت پرواز تکمیل نمی شود، اما کماکان در حال پیگیری و رایزنی با شرکت های دولتی هستیم.

وی از اعلام آمادگی سرمایه گذار بخش خصوصی برای سرمایه گذاری برای تاسیس پرواز ایرلاین در فرودگاه همدان خبر داد و تصریح کرد: با این شرکت خصوصی در حال رایزنی هستیم.

معاون امور عمرانی استانداری همدان خاطر نشان کرد: استاندار به طور مداوم پیگیر سر و سامان دادن به وضعیت موجود فرودگاه است.

*اعلام آمادگی شرکت خصوصی برای سرمایه گذاری 

مدیر فرودگاه همدان نیز در گفت و گو با آوای هگمتان، با اظهار اینکه استاندار همدان پیگیر پروازها هستند، بیان‌کرد: با وزیر راه و شهرسازی پیشین به نتایج مطلوبی رسیدیم اما با فوت وی تمامی اقدامات با وزیر جدید از سر گرفته شد و بالطبع دوباره این فرایند تکرار شد.

علی اصغر جهانگیری در خصوص پرواز کیش و مشهد نیز اینگونه بیان کرد: از سوی  سازمان هواپیمائی کشوری به شرکت هواپیمایی ” آساجت” معرفی شده و مکاتبات انجام شد.

وی اعلام کرد: سازمان هواپیمائی کشوری شرکت ” آساجت” را معرفی کرد و علی رغم پیگیری چند ماهه هنوز جوابی از سوی این شرکت دریافت نکردیم.

مدیر فرودگاه بین المللی همدان از اعلام آمادگی شرکت هواپیمائی خصوصی برای سرمایه گذاری و تاسیس ایرلاین خبر داد و افزود: امیدواریم اتفاقات خوبی برای فرودگاه همدان رقم بخورد.

جهانگیری تاکید کرد: فرودگاه همدان به لحاظ زیر ساخت هیچ مشکلی ندارد و آمادگی انجام پروازهای خارجی را نیز دارد.

وی به انجام پرواز آموزشی در فرودگاه همدان اشاره کرد و افزود: یک شرکت آموزشی در یکسال و اندی پیش پروازهای آموزشی خود را از این فرودگاه انجام می داد اما خوب به دلایلی این پرواز آموزشی انجام نمی شود‌.

وی از پرواز آموزشی سایر فرودگاه ها به همدان خبر داد که به عنوان مقصد در این فرودگاه مي نشینند و اقدامات آموزشی خود را انجام می دهند و دوباره به سمت مبدا حرکت می کنند.

 

*با این تفاسیر بارقه های امید برای فعال ماندن فرودگاه همدان به ذهن متبادر می شود  پیش از این نیز گفته شد که چاره ی فعال ماندن فرودگاه همدان پرواز ایرلاین است که امیدواریم با ورود سرمایه گذار بخش خصوصی این هدف محقق شود ، باید گفت فرودگاه فعال  یکی از ارکان مهم زیرساخت گردشگری برای هر استان محسوب می شود و با توجه به اینکه گردشگری مورد تاکید مدیر ارشد استان است و از ابتدای روی کار آمدن پیگیر فعال شدن و فعال ماندن فرودگاه همیشه تعطیل همدان بودند، شاهد آسمانی پر ترافیک باشیم.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=5019

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت