رویداد بزرگ نبض زندگی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
1

رویداد بزرگ نبض زندگی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد

  • کد خبر : 3627
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
رویداد بزرگ نبض زندگی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد
رویداد بزرگ نبض زندگی و گردهمایی اصحاب رسانه استان همدان با محوریت جوانی جمعیت، خانوده و فضای مجازی و تقدیر از رسانه‌های برگزیده در مرکز همایشهای بین المللی غدیر دانشگاه برگزار شد.

به گزارش آوای هگمتان، حجت الاسلام حبیب الله شعبانی رویداد بزرگ نبض زندگی که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، با اشاره به تعداد فرزندان ائمه اطهار، اظهار داشت: یکی از علت‌های کثرت فرزند امام موسی کاظم (ع) برنامه‌هایی است که سیاستمداران آن روز برای حذف جامعه علوی داشتند و همین کثرت فرزند باعث شد نام امامان ما حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه علت فرزند کم فقط مشکلات اقتصادی نیست، گفت: اتفاقا افرادی که وضع اقتصادی بهتری دارند، متعهد به فرزند کمتر هستند و لذا ارتباط مشکل اقتصادی با فرزندآوری مشکل امروز نیست، مشکل ذهنیتی است که شکل گرفته است.

وی متذکر شد: در اینگونه جلسات متناسب با شبهات جامعه باید بحث کنیم و در یک فضای منطقی کسانی که در ذهنشان شبهه دارند باید شبهات را مطرح کنند که ببینیم شبهاتشان وارد است یا نیست.

شعبانی با تاکید بر اینکه متولیان بحث جمعیت باید به این موضوع باور داشته باشند، افزود: گاها پیش می‌آمد با افرادی که نرخ باروری را اعلام می‌کردند صحبت می کردیم، متوجه می‌شدیم که خودشان بحث افزایش فرزند را باور ندارند.

*خانواده های پرجمعیت دارای روابط عمومی و نشاط بالایی هستند

نماینده ولی فقیه در همدان عنوان کرد: باید مواردی همچون میزان نشاط در خانواده، نوع تربیت فرزند، میزان موفقیت فرزندان و میزان طلاق در خانواده‌های کم جمعیت و پرجمعیت با هم مقایسه شود، تجربه شخصی نشان می‌دهد در خانواده‌های پرجمعیت بچه ها روابط عمومی و نشاط بالایی دارند.

وی با تاکید بر اجرای دقیق و ساده قانون حمایت از جمعیت تصریح کرد: متولیان امر قانون حمایت از جمعیت، وقتی به مردم وعده می‌دهید این امتیازها را با یک روش ساده ارائه دهید.

شعبانی بیان داشت: در کنار مسائل فرزندآوری توجه به مبحث ازدواج هم ضروری است، اگر میزان نرخ باروری مورد انتظار را اعلام می‌کنید باید تعداد خانم‌هایی هم که ازدواج نکرده‌اند هم در نظر بگیرید.

وی افزود: امروز در بحث ازدواج مشکلات اساسی وجود دارد و باید از ازدواج‌های درگیر سنت‌های ساختگی فاصله و ازدواج‌های آسان توسعه یابد.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: در دوران کرونا شاهد افزایش ازدواج بودیم و این نشان‌دهنده این است که اگر رسوم غلط ازدواج کنار گذاشته شود، بخشی از مشکلات ما حل می‌شود و اصحاب رسانه باید به اغناسازی اذهان جامعه در عرصه افزایش جمعیت و ازدواج آسان بپردازند.

*افتتاح بخش نازایی بیمارستان فاطمیه در آینده ای نزدیک

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز ، نازایی در زنان و مردان را در حال افزایش دانست و گفت: در این راستا ماموریت‌هایی به برخی مراکز تحقیقاتی داده شده همچنین با پوشش‌های بیمه‌ای، افتتاح بخش نازایی بیمارستان فاطمیه در آینده نزدیک و مطالعات پژوهشی روند رو به بهبودی را شاهد خواهیم بود.

محمد مهدی مجذوبی به عبور کشورهای مختلف از سیاست تک‌فرزندی و اهمیت توجه به موضوع جمعیت به عنوان موئلفه اصلی امنیت ملی کشور اشاره کرد و گفت: سیاست‌های اشتباه کشور ما را با مشکل کاهش جمعیت مواجه کرده و مسئولان و رسانه‌ها باید با آگاهی بخشی، صرف هزینه زیاد، تغییر نگرش و تغییر رفتار برای افزایش جمعیت تلاش مضاعف داشته باشند.

وی با بیان اینکه افراد با سبک زندگی اسلامی بهتر می‌توانند به جوانی جمعیت کمک کنند، اظهار کرد: باید رویکرد ما در حمایت از تحصیل و اشتغال از حالت جنسیتی خارج شود و برنامه‌ها خانواده‌محور باشد و محور تصمیم گیری‌ها تقویت بنیان خانواده باشد.

وی با تاکید بر ضرورت نگاه تحلیلی و نه فقط خبری اصحاب رسانه به مقوله جمعیت به منظور افزایش عمق دانش مردم افزود: امروزه اروپای در حال توسعه با جمعیت پیر مواجه است و دیر تشکیل شدن خانواده‌ها مشکل‌ساز شده است‌.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=3627

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت