زمانی  که در جایگاه بنزین، سوخت می شود/ در طرح جامع جایگاههای سوخت به صورت محله ای دیده شود | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9
وقت طلاست:

زمانی  که در جایگاه بنزین، سوخت می شود/ در طرح جامع جایگاههای سوخت به صورت محله ای دیده شود

  • کد خبر : 2103
  • ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
زمانی  که در جایگاه بنزین، سوخت می شود/ در طرح جامع جایگاههای سوخت به صورت محله ای دیده شود
توزیع نامناسب جایگاههای سوخت در سطح شهرهمدان وقتی را که طلاست درصف انتظار می سوزاند.

به گزارش آوای هگمتان، شاید برای همه شما پیش آمده باشد که برای رسیدن به مطب دکتر، کار اداری،، قرار ملاقات رفتن به میهمانی و…عجله داشته باشید زمانی که سوار وسیله نقلیه شدید متوجه می شوید که چراغ بنزین روشن شده و شما به هردلیلی متوجه موضوع نشدید مخصوصا اگر ساکن یکی از خیابان های جنوب شهر(اعتمادیه، پردیس، استادان و..)  باشید اصل ماجرا زمانی است که خود را باید به نزدیکترین جایگاه سوخت رسانده اما جایگاه سوختی در نزدیکی شما وجود ندارد از آن مهم تر دو جایگاه سوخت نزدیک شما رسالت و چهار راه پژوهش عموما در هر ساعت از شبانه روز حجم وسیعی از وسایل نقلیه را به خود اختصاص داده است از طرفی عجله برای رسیدن به قرار کاری، وقت پزشک یا هر دلیلی دیگرو انتظار طولانی در صف جایگاه سوخت فرد را دچار استرس کرده که شاید در برخورد های بعدی فرد با افراد دیگر تنش را به وجود بیاورد

حال سوال اینجاست که توزیع نامناسب جایگاه سوخت و نبود یک جایگاه در جنوب شهر همدان و از بین رفتن ساعت و لحظه های عمر در صف انتظارجایگاهها همه و همه مواردی است که متاسفانه به چشم میخورد مهمترین شاخص این موضوع توزیع نامناسب جایگاههای سوخت در سطح شهر است که سبب شده طیف گسترده ای از جمعیت در این مناطق برای دریافت سوخت به دو جایگاه گفته شده مراجعه کرده و آلودگی صوتی، محیطی و عدم صرفه جویی در مصرف سوخت از پیامد آن می باشد .

به سراغ یکی از همشهریان که در جایگاه سوخت چهار راه پژوهش منتظر بود رفتیم

نوید محمدی با بیان اینکه درمنطقه جنوب همدان” پردیس”، “اعتمادیه” و”سعیدیه”، “استادان”…  جایگاه سوخت وجود ندارد، گفت: نزدیکترین مرکز عرضه سوخت جایگاههای رسالت وچهارراه پژوهش است.

وی با اظهار اینکه به دلیل حجم زیاد وسایل نقلیه برای استفاده از این جایگاهها معمولا یک یا چند پمپ آن خراب است، تصریح کرد: در صورت عدم استفاده از این دوجایگاه باید به مرکز شهر نظیر امام زاده عبدالله و خیابان قلیایی مراجعه کرد و برای رسیدن به این مقاصد مسیر زیادی طی شود.

محمدی افزود: باتوجه به موقعیت این مراکزعرضه سوخت، تعدد وسایل نقلیه در این جایگاهها نیز به چشم می خورد و باید گفت مابقی جایگاه ها درخروجی شهربوده که عبور ومرور به این منطقه متضمن از بین رفتن وقت و به اصطلاح بنزین سوزی است.

وی خاطرنشان کرد: گذشته از آلودگی محیطی وصوتی، اتلاف وقت و ایجاد ترافیک از مشکلات می باشد.

این همشهری با اظهار اینکه باید فکری اساسی به حال این روند شود، ادامه داد: احداث یا افزودن پمپ به این جایگاه ها یا  قراردادن یک یا دوپمپ در برخی معابر مشکلات را تا حدودی رفع خواهد کرد .

*جایگاههای سوخت در گلوگاه ترافیکی شهر تعبیه شده است

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه جایگاه‌های خدمات رفاهی که در سطح شهر همدان وجود دارد دارای مشکلات عدیده ای است، اظهار کرد: جایگاههای سوخت درسطح شهر همدان در گلوگاه ترافیکی شهر تعبیه شده است

حسن سجاد زاده با بیان اینکه مکان یابی نامناسب جایگاه ها یکی ازعوامل اصلی ترافیک در کانون شهراست، ادامه داد: نمونه ی بارز آن چهاراه پژوهش وجایگاه سوخت رسالت می باشد.

وی با اظهار اینکه در برخی نقاط شهرچندین جایگاه کنارهم قرار گرفته، تصریح کرد: اما متاسفانه در منطقه بلوار بعثت به سمت پردیس و استادان جایگاه سوختی تعبیه نشده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه در تمام دنیا جایگاه های سوخت با مساحتی کمتر وفراوانی بیشتربه طور یکسان دراقصی نقاط شهری توزیع شده ، ادامه داد: برخی نقاط شهربرای استفاده از جایگاههای سوخت باید مسافت زیادی را طی کنند که بار ترافیکی و آلودگی زیادی به همراه دارد.

سجاد زاده تصریح کرد: تعداد خودروها نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیر داشته که متاسفانه به تناسب آن تعداد جایگاه‌های سوخت افزایش نداشته و همین امرعاملی درحجم ترافیک بالا و از بین بردن وقت در صف های انتظار است.

*در طرح جامع جایگاههای سوخت به صورت محله ای و ناحیه ای دیده شود

این استاد دانشگاه با بیان اینکه درطرح جامع و تفصیلی جایگاه های سوخت به صورت محله ای و ناحیه ای دیده شود، ادامه داد: فقدان رویکرد محله محوری و ناحیه محوری در طرح جامع وتفصیلی سبب شده تا محاسبات دقیق در حجم و اندازه برای تامین خدمات به شهروندان دیده نشود.

سجاد زاده خاطر نشان کرد: رویکرد به سمت تامین جایگاه سوخت شهروندان همدانی سبب شده تا مکان یابی جایگاه‌های سوخت و توزیع خدمات چالش‌ها به حداقل برسد.

*مجوز احداث جایگاه سوخت نرسیده به پل رسالت صادر شده

مدیر شرکت پخش فرآورده نفتی منطقه همدان گفت: مجوز احداث جایگاه سوخت نرسیده به پل رسالت حدفاصل میدان پیشاهنگی به سمت جایگاه رسالت درآخرین مرحله است.

امین روستایی  با بیان اینکه هیچ محدودیتی در احداث جایگاه سوخت وجود ندارد، افزود: توجیه اقتصادی احداث جایگاه با مالک است و از نظر ما احداث جایگاه با فاصله نزدیک منعی ایجاد نمی کند.

وی با اظهار اینکه صدور مجوز با حمایت متفاوت است، اضافه کرد: بانک ها مجری حمایت مالی بوده و توجیه اقتصادی و قیمت ملک برای مالک باید صرفه اقتصادی داشته باشد.

مدیر شرکت پخش فرآورده نفتی منطقه همدان با اشاره جایگاه تک منظوره و جایگاه دو منظوره اشاره کرد وافزود: مجموعه جایگاه مرکزی پوشش دهنده قهاوند، فامنین همدان تا جاده ساوه تحت پوشش منطقه همدان بوده و۳۶جایگاه وجود دارد.

روستایی با اعلام اینکه همه جایگاههای سوخت منطقه همدان فعال هستند و روزانه سوخت مورد نیاز را به مردم ارائه می دهند، ادامه داد: سوخت مورد نیازاز طریق خطوط لوله دو انبارنفت “ایثارگران “و “نوشیجان ملایر” مطابق درخواست فرآورده از طریق جایگاه داران روزانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بنزین در جایگاه مصرف می شود.

وی ادامه داد: چنانچه متقاضی اعلام آمادگی کرده و زمین مورد نظر را آماده کند کارشناسان در بخش های مختلف بازدید به عمل می آوردند و نسبت به جایگاه مرکز جدید اقدامات لازم انجام خواهد شد.

*امید است با هموار کردن و حمایت سرمایه گذار و همچنین در نظر گرفتن جایگاههای سوخت به صورت ناحیه ای در طرح جامع  وقتی را که طلاست در صف انتظار زیاد نسوزانیم.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=2103

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت