زمان صدور مجوز برای صنایع و معدن کوتاه می شود | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
4

زمان صدور مجوز برای صنایع و معدن کوتاه می شود

  • کد خبر : 6548
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
زمان صدور مجوز برای صنایع و معدن کوتاه می شود
وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه طولانی بودن فرایند صدور مجوز صنایع و معادن به‌عنوان چالش مطرح بود، اظهارکرد: زمان صدور مجوز برای صنایع و معادن را کوتاه خواهیم کرد.

به گزارش آوای هگمتان، عباس علی‌آبادی در نشست با فعالان اقتصادی استان همدان با اعلام اینکه به طور میانگین بیش از یک میلیارد متر مکعب گاز در کشور مصرف می‌شود،افزود: در سایر انرژی ها نیز مصرف به همین نحو است و بایدگفت در شاخص مصرف انرژی پرمصرف ترین کشور در دنیا هستیم.

وی با بیان اینکه کل ارز نیمائی تالار اول و دوم ۷۰ میلیارد دلار است در حالیکه ۴۰۰ میلیارد دلار یارانه در کشور هزینه می شود، اضافه‌کرد: متاسفانه در تولید و بهره وری برق نیز دچار مشکل هستیم.

وزیر صمت با اظهار اینکه سهم صنعت در جی‌دی‌پی ۳۰ درصد است اما سهم آن در خاموشی‌ها ۶۰ درصد بوده، اعلام کرد: اولویت خاموشی نیست و برای حل مشکل صنعت باید واحد سیکل ساده به سیکل ترکیبی تبدیل شود.

علی آبادی از استاندار درخواست کرد که سهم آب برای صنایع استان افزایش یابد و در بحث برق نیز به دنبال ذخیره سازی باشیم.

علی‌آبادی در خصوص فرسودگی تجهیزات صنایع، خاطرنشان کرد: واحدهای فرسوده با واحدهای راندمان بالا جایگزین شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت استان همدان در ادامه بزرگترین چالش کشور را عدم سرمایه‌گذاری عنوان کرد و ژاپن را تنها کشوری اعلام کرد که در بحث سرمایه گذاری به خوبی ورود کرده است.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر حفظ محیط زیست، افزود: خودروهای برقی به دنبال حفظ محیط زیست امروزه حرفی برای گفتن دارند و باید اضافه کنم که اینگونه خودروها، خودروهای آینده نیستند بلکه خودروهای روز هستند.

وی در پایان خاطرنشان شد: طولانی بودن فرایند صدور مجوز صنایع و معادن به‌عنوان چالش مطرح بود، اظهارکرد: زمان صدور مجوز برای صنایع و معادن را کوتاه خواهیم کرد.

* مردمی شدن اقتصاد اولویت است

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان نیز با اظهار اینکه در برنامه هفتم توسعه اصل و مبنا بر این است تا مردمی شدن اقتصاد، اولویت باشد، تصریح‌کرد: این شرایط در جامعه به وجود آمده و در استان همدان نیز نقشه‌ای را دنبال می کنیم که آینده درخشانی را برای همدان رقم خواهد زد‌.

حمیدرضا حاجی‌بابایی ، با تاکید بر اینکه هر اتفاقی قرار است بیفتد باید در زمان وزیر فعلی صمت بیفتد، افزود: باید شرایط مناسب را برای صنعت و تولیدکننده به وجود آوریم تا بگوییم که کاری انجام شده است.

حاجی‌بابایی ادامه داد: پتروشیمی که ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد، عده‌ای می‌گفتند که این امر امکان پدیر نیست در حالیکه همگان به چشم دیدیم که محقق شد و ۲۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی وارد استان شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه که امروز با سرمایه ۱۰ هزار میلیارد تومان شهرک صنعتی بوعلی ۲ همدان افتتاح شد، افزود: گام‌های بلندی در استان برداشته شده است و همدان در همه زمینه ها حرفی برای گفتن دارد.

حاجی‌بابایی در ادامه گریزی به فرودگاه همدان زد و از سرمایه‌گذاری یک شرکت هواپیمایی در خصوص خریداری سه فروند هواپیما برای فرودگاه همدان خبر داد و اضافه کرد: این هواپیماها به تمام نقاط کشور پرواز داشته و عایدی اقتصادی برای استان رقم خواهد زد.

*فعالین بخش خصوصی بیشترین نقش را در اقتصاد استان دارند 

مدیر کل صمت استان همدان نیز با بیان اینکه با همدلی مدیران استانی و همت مضاعف اتفاقات خوبی افتاده است‌، تصریح کرد: با احیای واحدهای صنعتی رشد صادرات را شاهد هستیم.

احمد شانیان به سند آمایش صنعت و معدن اشاره کرد و ادامه داد: فضا و بستر مناسب و کم نظیر با وجود مشکلات در استان حاکم است و تامین زیر ساخت و زمین یکی از مشکلات بود اما با تدییر استاندار فضای تولید و صادرات باز شده است.

وی با عنوان اینکه تکمیل زنجیره ارزش در مواد غذایی، معدنی و…که فضای آن در استان مهیا شده، مورد توجه است، اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت علمی دانشگاهها و شرکت های دانش بنیان و برگزاری نشست ها مشکلات به دست جوانان استان برطرف شده و خواهد شد .

مدیرکل صمت استان همدان افزود: فضای معدنی خام فروشی به تکمیل ارزش پیش می رود.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=6548

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت