زنان مجرد ۳۰ سال به بالا می توانند فرزندخوانده داشته باشند | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
مدیرکل بهزیستی استان همدان:

زنان مجرد ۳۰ سال به بالا می توانند فرزندخوانده داشته باشند

  • کد خبر : 3918
  • ۰۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲
زنان مجرد ۳۰ سال به بالا می توانند فرزندخوانده داشته باشند
مدیرکل بهزیستی استان همدان خبر داد: زنان مجرد ۳۰ سال به بالا می‌توانند سرپرستی فرزندی را بر عهده بگیرند.

به گزارش آوای‌هگمتان، محمد مهدی شاهقدمی در بحث توانمند سازی معلولین گفت:تامین لباس و امکانات رفاهی و شرکت در مسابقات و هزینه های ایاب وذهاب از حوزه معاونت توانبخشی پرداخت شده است در مورد افراد دارای ضایعه نخاعی در سال گذشته ۲۹۸نفر از خدمات بهره مند شده اند جهت مراقبت در منزل افرادی به منازل اعزام میشوند و خدمات بصورت رایگان ارائه میگردد.

*خدمات مراکز مثبت زندگی در سطح یک ارائه می شود

مدیرکل بهزیستی استان همدان در بحث مراکز مثبت زندگی گفت: خدمات مراکز مثبت زندکی فقط در سطح یک ارائه میشود و با توجه به اینکه این طرح پایلوت نشده چالشهایی دارد که درحال بررسی مشکلات بصورت کشوری هستند ولی مراکز بصورت سراسری در حال ارائه خدمات هستند.

وی در ادامه افزود: در بحث اشتغال زایی تا حد امکان از طرف مراکز اشتغال زایی صورت گرفته و رضایت مددجویان به دلیل دسترس تر بودن مراکز ایجاد شده است وامیدواریم که چالشها و مشکلات در حوزه مراکز مثبت زندگی بصورت سراسری برطرف شود و ما بتوانیم خدمات با کیفیت و قابل توجهی به جامعه هدف ارائه دهیم.

شاهقدمی گفت:شاکله اصلی اورژانس اجتماعی در چهار بخش تشریح میشود که سه ویژگی مهم اورژانس اجتماعی بحث تخصصی بودن، به موقع بودن و در دسترس بودن است و هدف کلی که برای اورژانس اجتماعی در نظر گرفته شده حمایت و پشتیبانی از گروه‌های هدفی است که این گروه‌ها به سبب شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور در حال افزایش است.

وی ادامه‌داد: گروه‌های هدفی، چون زوجین متقاضی طلاق، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند، کودکان خیابانی و کار، همسران آزار دیده کودکان آزاردیده، دختران و پسران فراری از منزل که اورژانس اجتماعی سه اقدام اجرایی خدمات تخصصی، ترخیص و پیگیری پس از ترخیص برای این گروه‌های هدف در نظر می‌گیرد.

مدیر کل بهزیستی استان همدان تصریح‌کرد: خط ۱۲۳ جهت تماس همشهریان از سن خردسال تا سالمندی، فوریت، بحران، و خط خودرو سیارو پایگاه های اجتماعی که در مناطق محروم ایجاد شده تا در جهت اجتماع محور و فقر زدایی و توانمند سازی جامعه هدف ارائه خدمات نمایند.

*خدمات بهزیستی جوابگوی نیاز کودکان کار نیست

شاهقدمی خدمات بهزیستی را جوابگوی نیاز کودکان ندانست و افزود: درآمد آنها بر اساس گزارشات بسیار بالاست بنابراین کمک و حمایت آنها، نیز موجب تشویق آنها به این امر می شود.

وی گفت: در سال گذشته ۱۰۴ کودک خیابانی را ساماندهی کردیم و خدمات آموزشی و حمایتی به کودک و خانواده ارائه دادیم.

مدیرکل بهزیستی استان همدان خاطرنشان کرد: بیشترین تماس های اورژانس مربوط به اختلافات حاد خانوادگی و کودک آزاری و اقدام به خودکشی داریم .

وی با بیان اینکه زنان مجرد ۳۰ سال به بالا می‌توانند سرپرستی فرزندی را بر عهده بگیرند، تصریح کرد: از این امر استقبال می کنیم و تعداد پشت نوبتی ها زیاد بوده و برخی مدارک را کامل بارگذاری نکرده اند که به آنها اطلاع رسانی می شود تا مدارک خود را تکمیل کنند.

شاهقدمی در ادامه افزود : محلات ۲۰۲۰از دفتر بیت رهبری شناسایی شده و ۲۰۲۰محله ای است در جهت ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف و نیازمندان جامعه که این طرح با همکاری بهزیستی، هلال احمر مف ستاد اجرایی فرمان امام ره جهت شناسایی و کمک به خانوادههای محروم جامعه و ارئه خدمات بهتر با همکاری دستگاهها صورت گیرد.

* کودک آزاری جسمی، کودکان کار بیشترین تماس اورژانس اجتماعی

مدیر‌کل بهزیستی استان همدان افزود:بیشترین تماسهای اورژانس اجتماعی مربوط به کودک آزاری جسمی، کودکان کار، سالمند آزاری و معتادین کارتن خواب میباشد که همکاران در کمترین زمان در محل حضور یافته و ارائه خدمات مینمایند

وی در ادامه در بحث سامانه ۳۰۰۰۰۱۲۳۱۱ بیان‌کرد: خانواده هایی که مایل به پذیرفتن سرپرستی کودک دارای پیگیری درمان هستند میتوانند نام خانوادگی خود را به شماره سامانه پیامک نمایند تا مورد برسی قرار گرفته و خدمات انجام شود.

مدیر‌کل بهزیستی استان همدان به حمایت از ترنس ها اشاره کرد و گفت: مجموعه بهزیستی به از طی پروسه سال سابقه روانشناسی خدمات حمایتی برای جراحی آنها انجام می شود چرا که جامعه و گاهی اوقات خانواده ها پذیرای آنها نیستند و این ترتیب از آنها حمایت می‌شود.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=3918

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت