سفر رئیس جمهور به همدان؛ فرصتی که تکرار نمی‌شود | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

سفر رئیس جمهور به همدان؛ فرصتی که تکرار نمی‌شود

  • کد خبر : 3639
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
سفر رئیس جمهور به همدان؛ فرصتی که تکرار نمی‌شود
استان همدان در گذشته فراز و فرود بسیاری داشته است با این توضیح که فرودهایش بیشتر بوده و فرصت‌های بسیاری را نیز از دست داده است.

به گزارش آوای هگمتان، بررسی فرصت‌های بر باد رفته، مجالی گسترده می‌طلبد و ضرورت دارد که مورد واکاوی قرار گیرد. اما آنچه در شرایط ‌کنونی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، شناسایی آفت‌های موجود، دوری جستن از اشتباهات و کوتاهی‌های گذشته برای پیش رفتن و به دست آوردن آینده است.

یکی از این فرصت‌های پیش‌رو، که می‌تواند نویدبخش آینده‌ای روشن باشد، سفر ریاست محترم دولت سیزدهم به استان همدان است که در روزهای آینده فرصت وقوع خواهد یافت. سفرهای استانیِ حضرت آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی، به طور کامل در عمر یک ساله دولت خود، پایان خواهند یافت؛ بدون تردید این رویداد، برای استان همدان که تشنه رونق و توسعه بوده و فرصت‌های بسیاری را در گذشته از دست داده، ذی‌قیمت و حساس است؛ استان همدان، در شرایط فعلی از آخرین مقصدهای دور اول سفر ریاست جمهوری در سال نخست دولت مردمی و انقلابی به حساب می‌آید و قطعاً ناخودآگاه در اذهان ریاست محترم جمهوری و هیأت همراه، ایجاد مقایسه و تطابق با سایر استان‌ها شکل خواهد گرفت. لذا اگر در این رویداد استان با قوت ظاهر شود می‌تواند نهایت بهره‌برداری را از این فرصت داشته باشد و با جذب اعتبارات مناسب، بخشی از کاستی‌ها و بزنگاه‌های از دست رفته را جبران کند. به همین منظور رعایت دو نکته حائز اهمیت است: اول آنکه، نیازهای استان به خوبی احصاء شده و اولویت بندی‌های لازم، باتوجه به محدودیت‌های موجود انجام گیرد. پروژه‌ها بر اساس نیازهای امروز با نگاه بلندمدت، تعریف شوند؛ زیرا یکی از حلقه‌های مفقوده‌ی استان در تمام دوران‌ها است‌؛ بنابراین، انتظار می‌رود، این امر، مورد توجه متولیان امور قرار گیرد.

بر اساس اخبار واصله از سایر استان‌ها و با توجه به تدابیر اندیشیده شده در استان، به نظر می‌رسد که این نکته در همدان رعایت شده و همگان منتظر روز موعود و تأیید این پروژه‌ها هستند. قطعا تحقق این امر موجبات خوشحالی تمام دوستداران و ترقی‌خواهان دیار کهن همدان را فراهم خواهد کرد.

تعریفِ پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف، توزیع متوازن آن‌ها در همه شهرستان‌ها _به در نظر .گرفتن مقتضیات زمانی و جغرافیایی منطقه‌ای_ می‌تواند به عنوان نقطه قوتی، زمینه دلگرمی مردم را فراهم کند. هرچند این امکان، همواره، مورد تأکید دولت سیزدهم در سفرهای استانی بوده است.

مجموعه مدیریتی استان، بسته مناسب و قابل‌توجهی برای سفر ریاست محترم جمهوری به استان تدارک دیده که نتیجه بررسی‌های کارشناسی و حاصل دست‌رنج ماه‌ها جلسه مسؤولان و پیگیری‌های مستمر با مقامات کشوری در پایتخت است.

با این حال، فضای فرهنگی و سیاسی استان نیز می‌تواند نقش مهمی در کیفیت سفر مورد نظر داشته باشد.

اگر ادعای دلسوزی برای استان از سوی همه گروه‌ها و تفکرها را بپذیریم، فضای وفاق و همدلی، آورده و بُرد بیشتری برای استان خواهد داشت؛ تسویه حساب‌های شخصی و در راستای منافع شخصی، موضوع اصلی را به حاشیه رانده و میزان بهره‌برداری از سفر ریاست جمهوری را برای استان به پایین‌ترین سطح ممکن کاهش خواهد داد.

قطعاً افرادی هستند که ناراضایتی‌هایی نیز دارند، اما بهتر آن است، این نارضایتی صرف و فدای بهبود شرایط استان شود، به‌طوری که مطالبه‌گری منطقی و درست از سوی این افراد می‌تواند اهرم مناسبی برای افزایش بهره‌وری مدیران بر صندلی نشسته باشد و آنها برای جلوگیری از انتقادت، عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذراند.

لذا سفر ریاست محترم جمهور به استان امتحانی برای همه مدعیان است تا عیار ادعاهای آن‌‌ها سنجیده شود و قطعا ما به عنوان رسانه و دیده‌بان جامعه، این مسائل را رصد و به مردم گزارش خواهیم داد.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=3639

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت