سفر سه روزه‌ی استاندار و فعالان اقتصادی همدان به بخارا | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

سفر سه روزه‌ی استاندار و فعالان اقتصادی همدان به بخارا

  • کد خبر : 7619
  • ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
سفر سه روزه‌ی استاندار و فعالان اقتصادی همدان به بخارا
استاندار همدان با دعوت رسمی استاندار بخارا در صدر هیأتی از مدیران اقتصادی استان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی به ازبکستان سفر کردند.

به گزاررش آوای هگمتان به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، این سفر پس از حضور رئیس جمهور ازبکستان در ایران و دیدار با آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و تبادل تفاهم‌نامه‌های مشترک در زمینه‌ی ارتقاء سطح مبادلات اقتصادی و تجاری و دستور رئیس جمهور محترم مبنی بر توسعه‌ی تعاملات سیاسی و اقتصادی با کشورهای اسلامی، همسایه و همسو که از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، انجام شد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان در این سفر با استاندار بخارا دیدار و در خصوص راه‌های تقویت روابط تجاری و توسعه همکاری‌های اقتصادی میان همدان و بخارا گفت‌وگو کرد که معاون اول و معاونین اقتصادی و گردشگری استانداری و شهردار بخارا نیز در این دیدار حضور داشتند.

استاندار همدان و هیأت همراه همچنین نشست‌های متعددی در زمینه‌ی تعاملات اقتصادی و گردشگری با همتایان ازبک خود و سایر مقامات این استان ازبکستان داشتند.

همراهی و حضور تمام وقت دکتر محمدعلی اسکندری سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ازبکستان در جریان سفر استاندار همدان و جلسات برگزار شده، از نکات مثبت و قابل توجه این سفر بود.

با تأکید دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان و برای پربارتر شدن دستاوردهای سفر، اعضای اتاق بازرگانی استان نیز با هدف معرفی ظرفیت‌های تولیدی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری استان، نماینده عالی دولت در همدان را همراهی کرده و نشستی با تعدادی از بازرگانان ازبک داشتند.

در این سفر جلسات مختلفی به صورت فشرده از جمله میان استانداران و فعالان اقتصادی این ۲ استان انجام و تفاهم‌نامه‌هایی در زمینه توسعه همکاری میان بخش‌های صنعت، کشاورزی و صدور و تبادل خدمات فنی و مهندسی میان دوطرف منعقد شد.

انعقاد قراردادهایی به منظور صادرات برخی کالاهای تولیدی به بخارا و ایجاد خط تولید واحدهای صنعتی همدان در این استان و صادرات محصولات از این نقطه به دیگر مناطق جهان از دیگر نکات مثبت سفر بود.

گفتنی است پیمان خواهرخواندگی همدان و بخارا در سال‌جاری میان وزرای امور خارجه‌ی جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان منعقد شده بود.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=7619

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت