سَرِ بی کلاه بومگردی‌های همدان از تعطیلات نوروز | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
3

سَرِ بی کلاه بومگردی‌های همدان از تعطیلات نوروز

  • کد خبر : 8322
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱
سَرِ بی کلاه بومگردی‌های همدان از تعطیلات نوروز
استان همدان دارای ۲۵ بومگردی فعال است که انتظار می رود در ایام نوروز با توجه به حضور گردشگران در این استان سهم خود را ببرد تا به لحاظ اقتصادی به قول معرف "چرخ آسیاب آنها نیز به گردش درآید"حال باید دید اینگونه بوده است؟

به گزارش آوای هگمتان، تعطیلات نوروزی به پایان رسیده و حضور گردشگران در استان با توجه به آمار ارائه شده از نهادهای مرتبط چنگی به دل نمیزند، باید گفت سهم اقامت‌های بومگردی ها در جذب گردشگر غیر قابل اغماض است حال باید دید سهم بومگردی های همدان در اسکان مسافران نوروزی چه میزان بوده ؟

علی سورانی، رییس انجمن حرفه ای بوم گردی های استان همدان در گفت و گو با آوای هگمتان، در پاسخ به سوال اینکه وضعیت بوم‌گردی های همدان در ایام نوروز در اسکان گردشگر چه میزان بود؟ تصریح کرد: در شهر همدان ۶۰ درصد پذیرش داشتیم و کل استان ۱۹ درصد ظرفیت اقامت های بومگردی ها تکمیل شد.

رییس انجمن حرفه ای بوم گردی های استان همدان تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز را یکی از دلایل کاهش مسافر و اقامت در بوم‌گردی های استان یاد کرد و ادامه داد: در بحث اسکان مسافر، آموزش و پرورش مقرر بود که فقط فرهنگیان را اسکان دهد اما متاسفانه خلف وعده کرد و غیرفرهنگیان را نیز اسکان داد.

سورانی اعلام گرد: شهرداری همدان نیز مقرر بود تا سایت قدیم نمایشگاه را برای اسکان اضطراری مسافران اختصاص دهد اما ضرورتی بوجود نیامد و این مکان نیز به اسکان مسافران اختصاص یافت.

رییس انجمن حرفه ای بوم گردی های استان همدان یادآور شد: تبلیغات و بنرهای تبلیغاتی اسکان در سایت قدیم نمایشگاه همدان تا ۱۴ فروردین  همچنان پابرجا بود.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری و آموزش و پرورش خلف وعده کردند، خاطرنشان کرد: بر علیه این دو ارگان شکایت کردیم .

*کاهش ۵۰ درصدی مسافران در اقامت گاههای بوم‌گردی همدان

وی ادامه داد: ۵۰ درصد اسکان مسافران در اقامت های بومگردی نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت.

سورانی وضعیت اقتصادی جامعه را نیز در عدم ورود مسافر به بومگردی ها مهم ارزیابی کرد و افزود: اسکان خانه مسافرهای غیر مجاز نیز واقعا باری بر دوش بومگردی ها است، برخی اقدامات غیرقانونی در این خانه مسافرهای انجام می شود درحالیکه با نظارت بر اقامتگاه‌های بومگردی این اتفاق محال است.

وی به رصد و نظارت اداره بهداشت و اماکن بر بومگردی ها اشاره و تصریح کرد : حدود ۱۵۰ خانه مسافر در همدان وجود دارد اما آیا نظارت بر این خانه ها اتفاق می افتد.

رییس انجمن حرفه ای بوم گردی های استان همدان با اظهار اینکه ۲۵ بومگردی فعال در استان وجود دارد، افزود: همدان ۵ مورد، تویسرکان ۲ اقامتگاه، سامن یک اقامتگاه و صالح اباد نیز یک اقامتگاه بومگردی و… فعال است.

وی با اظهار اینکه باید آمار سال آتی رادر اقامت‌گاههای بوم‌گردی مسافران در نظر گرفت، افزود: بومگردی ها وضعیت خوبی در ایام نوروز نداشتند و خانه مسافرها صدای مارا درآورده با این روند منتظر تعطیلی بومگردی های استان باشیم .

سورانی با اعلام اینکه از میراث فرهنگی انتظار بیش از این داریم ،میراث برای ما کاری انجام نداد، اضافه کرد: آموزش و پرورش نیز با اسکان غیر فرهنگیان انجام داد و میراث فرهنگی در حد نامه نگاری به آموزش پرورش درخواست ما را مطرح کرد در حالیکه ما به گفتاردرمانی نیاز نداریم ما نیازمند عمل گرایی هستیم.

*گفتنی است با معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی تماس گرفتیم که متاسفانه پاسخ ندادند.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=8322

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت