شهر برای ورود ارزیابان یونسکو آماده شده است | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

شهر برای ورود ارزیابان یونسکو آماده شده است

  • کد خبر : 6508
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
شهر برای ورود ارزیابان یونسکو آماده شده است
مسئول پیگیری امور منطقه پنج شهرداری همدان اعلام کرد: مدیریت شهری از دو ماه پیش به طور جدی اقدامات مربوط به ثبت جهانی هگمتانه را آغاز کرده و در این راستا پاکسازی ‌و ساماندهی زواید و اغتشاشات بصری از جمله جداره‌ها ، سایبان ها و تابلوها را انجام داده است.

به گزارش آوای هگمتان ، میلاد کریمی در جمع خبرنگاران به پاکسازی عرصه هگمتانه به ویژه بازار از زوائد بصری اشاره کرد و افزود: بازار ۴۰۰ ساله همدان باید به یک بازار شکیل و با نمایی زیبا و جذاب تبدیل شود و در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم که اقدامات لازم عمرانی و خدماتی در مرکز تاریخی شهر همدان و بازار برای ثبت جهانی هگمتانه انجام شده است.

وی جداره سازی متحدالشکل خیابان بوعلی و اکباتان را از مهم ترین اقدامات شهرداری همدان دانست و تصریح کرد: برای راسته های بازار و معابر خیابان بوعلی و اکباتان مشاور طرح شرکت عمارت خورشید طراحی های مربوطه را انجام داده تا شاهد نمایی زیبا از فضای مرکز تاریخی و بازار همدان باشیم.

این مقام مسئول به پیگیری امور منطقه پنج اشاره کرد و افزود: در این دو ماه بیش از ۱۲۰ نفر از عوامل شهرداری همدان به صورت شبانه روزی اقدامات عمرانی و خدمات شهری مربوط به ثبت جهانی هگمتانه را با جدیت پیش برده اند که مورد تقدیر استاندار همدان و مشاور وزیر میراث فرهنگی قرار گرفته است.

کریمی ضمن تقدیر از مشارکت کسبه بازار در رویداد ثبت جهانی هگمتانه عنوان کرد: مشارکت شهروندان و کسبه برای اولین بار است که در دل بازار اتفاق می افتد و این موضوع اتفاقی مبارک است که با همراهی کسبه و مردم ثبت جهانی هگمتانه به نتیجه می رسد.

مسئول پیگیری امور منطقه پنج شهرداری همدان به دو موضوع مهم اشاره کرد و گفت: ساماندهی تابلوها، سایبان ها و جداره‌های دور میدان امام ره و ساماندهی مسجد جامع با هزینه شهرداری همدان صورت گرفته و در حال انجام است.

این مقام مسئول در مدیریت شهری به تشریح اقدامات صورت گرفته برای پاکسازی و ساماندهی بصری مسجد جامع همدان پرداخت و افزود: طی جلسه ای که با هیئت امنای مسجد و فرمانداری داشتیم مرمت نقاط مورد نیاز، سرویسهای بهداشتی و جداره‌های مسجد جامع در حال انجام است.

کریمی ساماندهی بازار را از مهم ترین کارهای شهرداری برشمرد و تصریح کرد: رنگ آمیزی، مرمت هشتی های بازار ، طراحی کوچه بنه بازار از کف، جداره تا سقف ادامه دارد.

وی حذف آسفالت مسیر آهن فروشان و میدان هفت تیر را اقدام مهمی در راستای ثبت جهانی هگمتانه دانست و افزود: شهرداری همدان با تملک چند ملک و پیشبرد پروژه‌ گذر تاریخی و فرهنگی از معبر آخوند ملاعلی و شناسایی ابنیه های واجد ارزش پیدا شده اقدامات ارزشمندی را انجام داده است.

میلاد کریمی فعالیتهای شهرداری همدان و سایر دستگاه‌های متولی در این دو ماهه را بسیار قابل توجه دانست و گفت: صد کامیون زواید، تابلوها و سایبان ها از بازار و مرکز تاریخی شهر همدان جمع آوری شده است تا زمینه تسهیل ثبت جهانی هگمتانه فراهم گردد.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=6508

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت