ضرورت مدیریت مصرف برق در ساعات اوج بار با توجه به افزایش دمای هوا | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4

ضرورت مدیریت مصرف برق در ساعات اوج بار با توجه به افزایش دمای هوا

  • کد خبر : 6433
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
ضرورت مدیریت مصرف برق در ساعات اوج بار با توجه به افزایش دمای هوا
مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های شرکت توزیع برق همدان با تأکید بر ضرورت مدیریت مصرف برق در ساعات اوج بار با توجه به افزایش دمای هوا گفت: امیدواریم مردم استان صرفه‌جویی لازم را در مصرف برق، به ویژه در این ساعات داشته باشند تا با موفقیت از پیک عبور کنیم.

به گزارش آوای هگمتان، ایرج افشار با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف برق در پیک تابستان اظهار کرد: در فصل تابستان با افزایش درجه حرارت هوا در سطح استان، مشترکین وسایل سرمایشی خود را وارد مدار می‌کنند که باعث افزایش مصرف برق می‌شود.

وی با بیان اینکه افزایش مصرف برق تاثیر زیادی در بالا رفتن پیک مصرف استان و کشور دارد، گفت: در مناطق جنوبی از ماه‌های گذشته گرما آغاز شده و کولرهای مشترکین وارد مدار شده است.

مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های شرکت توزیع برق همدان عنوان کرد: در همدان و شهرهای شمالی که به نسبت سایر استان‌های کشور خنک هستند، این مسئله دیرتر اتفاق می‌افتد و اغلب تیر و مرداد ماه بیشترین گرما در سطح استان را شاهد هستیم که درجه دمای هوا افزایش پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر ضرورت مدیریت مصرف برق در ساعات اوج بار با توجه به افزایش دمای هوا افزود: در سطح استان همدان وقتی درجه حرارت افزایش می‌یابد به نوعی با هر یک درجه افزایش دمای هوا، در بخش خانگی حدود سه یا چهار درصد رشد بار را شاهد هستیم و این باعث افزایش پیک بار استان می‌شود.

افشار خاطرنشان کرد:‌ خوشبختانه تا امروز پیک گذشته را نداریم و امیدواریم همین روند را هم‌استانی‌ها داشته باشند و مدیریت مصرف صورت گیرد چراکه این اقدام نسبت به پایداری شبکه کمک خواهد کرد.

وی گفت: در استان همدان هفت نیروگاه خورشیدی نیز فعال است و حدود ۳۱ مگاوات بارگیری از این نیروگاه‌ها انجام می‌شود که کمکی بزرگی در زمان پیک بار هستند.

مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های شرکت توزیع برق همدان از مشترکین خانگی استان خواست که برنامه‌ریزی لازم را در مصرف برق داشته باشند و افزود: در کشور ایران از ساعت ۱۳ تا ۱۵ بیشترین پیک بار مصرف برق وجود دارد که استان همدان را هم شامل می‌شود و امیدواریم مردم استان صرفه‌جویی لازم را در مصرف، به ویژه طی این ساعات داشته باشند تا با موفقیت از پیک عبور کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر افزایش درجه دمای هوا وجود دارد و پست‌های عمومی افزایش بار را داشته‌اند، ادامه داد: در فصول گرم سال گاهی اتفاق می‌افتد که فیوزسوزی و مشکلاتی در پست‌ها پیش می‌آید و اگر حادثه‌ای اتفاق بیافتد نیروهای ما در مرکز پاسخگویی به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند و پاسخگوی مردم خواهند بود و در کوتاه‌ترین زمان نسبت به برطرف شدن اتفاقات اقدام خواهد شد.

افشار با بیان اینکه در حوزه سیستم کنتاکت سنتر (Contact Center) با ۹ خط دیماندی در استان پاسخگوی مردم هستیم، گفت: هر خط می‌تواند ۳۰ تماس را همزمان پاسخگو باشد و با ۲۱ نفر اپراتور پاسخگویی به مردم در سطح استان انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان کنترل شبکه نیز در بخش‌های صنعتی و کشاورزی بار شبکه را کنترل می‌کنند، خاطرنشان کرد: در این بین کار با کنتورهایی که رویت‌پذیری دارند، آسان بوده و بخش‌هایی که اضافه دیماندی داشته باشند، توسط نیروهای کنترل شبکه تذکر داده می‌شود.

مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های شرکت توزیع برق همدان بیان کرد: بخش‌های صنعتی و کشاورزی موظف هستند طبق تفاهمنامه بیشترین همراهی را داشته باشند تا در بخش خانگی و تجاری هیچ مشکلی نباشد.

 

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=6433

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت