فرودگاهی که تنها نام بین المللی را یدک می کشد/ خواب عمیق بلندترین برج مراقبت ایران | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7
از پرواز اربعین چه خبر؟

فرودگاهی که تنها نام بین المللی را یدک می کشد/ خواب عمیق بلندترین برج مراقبت ایران

  • کد خبر : 4006
  • ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰:۵۳
فرودگاهی که تنها نام بین المللی را یدک می کشد/ خواب عمیق بلندترین برج مراقبت ایران
فرودگاه همدان، فرودگاهی که طلسم شده و علیرغم صرف هزینه های هنگفت برای بهسازی زیرساخت،هنوز در خوابی عمیق است و از فرودگاه بین المللی تنها نام آن را یدک می کشد.

به گزارش پایگاه خبری آوای هگمتان، سال گذشته سخنگوی هواپیمایی کشوری پروازهای اربعین را از فرودگاه امام خمینی (ره)، مشهد، شیراز، اهواز، تبریز و اصفهان عنوان کرده بود که فرودگاه همدان شامل لیست نشد و با توجه به نزدیکی این فرودگاه به غرب کشور و مراکز زیارتی عراق، سهمی از پرواز اربعین نگرفت و مسئولین امر دلیل آن را عدم پیگیری به موقع برای اختصاص پرواز اربعین به همدان عنوان کردند.

اما امسال نیز مشاور اجرائی مدیر عامل و مسئول عملیات شرکت فرودگاههای کشور اعزام زائرین ابا عبدالله الحسین (ع) را از ۱۵ تا ۳۰ شهریور عنوان کرد که برای این منظور ۷۰۲ پرواز انجام خواهد شدو اضافه کرد که تعداد ۳۵۱ پرواز رفت و ۳۵۱ پرواز برای برگشت در نظر گرفته شده است.

به گفته وی فرودگاه ارومیه، ایلام، اهواز، بوشهر، تبریز، ساری،کرمانشاه، رشت، گرگان، یزد، اصفهان، لامرد، لار، ‌کرمان، شیراز، مشهد، اردبیل و فرودگاه مهرآباد، میزبان زائران خواهند بود .

اما فرودگاه همدان….

تا کنون که نامی از فرودگاه همدان برای این پرواز اعلام نشده و بعید است که اعلام بشود… اما به راستی مشکل این فرودگاه بین المللی چیست؟ که سالهاست طلسم شده و هر از چند گاهی تعداد محدودی پرواز انجام می دهد و دوباره خستگی از تن بدر می کند و به خوابی عمیق فرو می رود…

بعد از وقفه دوساله تعداد محدودی پرواز به مشهد،کیش و پرواز حجاج را انجام داد و..دوباره بی رمق تصمیم گرفت مدت زمانی مدید استراحت کند.

با توجه به صرف هزینه‌های هنگفت برای آماده سازی زیرساخت فرودگاه انتظارمی رفت که فعالیت بیشتری را از فرودگاه همدان شاهد باشیم که متاسفانه باز هم اتفاقی در این مجموعه نیفتاد.

زمانیکه استاندار همدان نوید برقراری پرواز بعد از وقفه دو ساله از فرودگاه به مقصد مشهد را اعلام کرد مشخص بود که همدان بدون شرکت اختصاصی هواپیمایی باز هم ترجیح می‌دهد به خوابی عمیق فرو رود.

برای اطلاع از روند برقراری پرواز اربعین با مدیر فرودگاه همدان گفت‌و‌گوئی را انجام دادیم که در ادامه می خوانید؛

*تاکنون مجوزی برای پرواز اربعین صادر نشده است

مدیر فرودگاه همدان در گفت و گو با آوای هگمتان، بیان کرد: هنوز فرودگاه همدان برای پرواز اربعین اعلام نشده است.

علی‌اصغر جهانگیری با اعلام اینکه تا الان مجوزی برای پرواز اربعین اعلام نشده، خاطر نشان کرد: کماکان پیگیری برقراری پرواز نجف از فرودگاه همدان هستیم و از تمام ظرفیت برای حصول نتیجه بهره می گیریم.

وی با اعلام اینکه سازمان هواپیمائی کشوری قول پرواز اربعین را داده بود اما کماکان اتفاقی نیفتاده، تصریح کرد: امیدواریم این سازمان خلف وعده نکند .

مدیر فرودگاه همدان‌ با اظهار اینکه منتظر هستیم تا ببینیم چه می شود؟ اعلام کرد: فرودگاه همدان آمادگی لازم را دارد وظرفیت و زیرساخت مهیا بوده و هیچ مشکلی وجود ندارد و در صورت اعلام از سوی سازمان هواپیمائی کشوری پرواز انجام خواهد شد.

جهانگیری افزود: سال گذشته که سفر اربعین صرفاً هوایی بود، فرودگاه همدان فرصت خوبی داشت اما امسال شرایط متفاوت است.

 *گفتنی است پیش از این مدیر فرودگاه همدان در گفت و گوئی اعلام کرده بود که سازمان هواپیمایی کشوری وعده برقراری پرواز را تا ۱۵ شهریور داده بود که متاسفانه تا کنون اتفاقی نیفتاده و امیدواریم فرودگاه همدان از قافله اربعین جا نماند.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=4006

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت