فرودگاه و راه‌آهن همدان، قابلیت پایانه صادراتی را دارد | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
2

فرودگاه و راه‌آهن همدان، قابلیت پایانه صادراتی را دارد

  • کد خبر : 5359
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
فرودگاه و راه‌آهن همدان، قابلیت پایانه صادراتی را دارد
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه فرودگاه و راه آهن همدان می تواند تبدیل به پایانه صادراتی غرب کشور شود، بیان کرد: اگر مسوولان کلیات طرح را بپذیرند این دو زیرساخت برای حمل و نقل و جابه جائی بار بسیار مناسب هستند.

به گزارش آوای هگمتان، علی اصغر زبردست در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ظرفیت فرودگاه و راه‌آهن همدان برای بحث پایانه صادراتی قابل پیگیری است، اضافه کرد: این مهم سرمایه گذاری بزرگی خواهد بود.

وی با اظهار اینکه متاسفانه جایگاه بخش خصوصی در کشور و همچنین استان همدان به وضوح دیده نشده، تصریح کرد: جایگاه بخش خصوصی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و نیازمند نگاه ویژه مسئولین امر است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت و همچنین ستاد تسهیل را در راستای انتقال مشکلات فعالان اقتصادی عنوان کرد و خاطرنشان‌شد: اتاق بازرگانی همدان مطالبه‌گری را در اولویت خود قرار داده و تا حصول نتیجه پیگیر خواهیم بود.

زبردست با عنوان اینکه قدمت اتاق بازرگانی استان به ۹۱ سال قبل برمی‌گردد، افزود: برای فعالین اقتصادی چه در بخش داخلی و چه خارجی مکان مناسب و درخوری وجود نداشت و بعد از گذشت سال‌های متمادی یک فضای مناسب برای این قشر آماده شد.

وی ایجاد ساختمان مناسب با جایگاه فعالان اقتصادی را از اولویت ها برشمرد و با اعلام اینکه در سال ۹۶ کلنگ‌زنی ساختمان زده شد، ادامه‌داد: در سال ۹۸ عملیات عمرانی آغاز شد و در نیمه شعبان با زیربنای ۹ هزار مترمربع افتتاح خواهد شد.

زبردست اعتبار این مجموعه را بالغ بر ۹۵ میلیارد تومان عنوان‌کرد و افزود: ۲۵ میلیارد تومان برای تجهیز این مجموعه هزینه شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان از فعالیت با ۲۳ نفر در اتاق بازرگانی همدان‌ خبر داد و اضافه کرد: دو میلیارد تومان هزینه حقوق و دستمزد این افراد است.

زبردست درآمد اتاق بازرگانی همدان را در سال ۹۳ حدود ۷۰۰ میلیون تومان مطرح‌کرد و افزود: این میزان در سال ۱۴۰۱ یک‌میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.

*ایجاد پایانه صادراتی در غرب کشور

زبردست بر ایجاد پایانه صادراتی در عرب کشور تاکید کرد و افزود: فرودگاه و راه‌آهن همدان ظرفیت حمل بار و ایجاد پایانه صادراتی را دارد و نیازمند نگاه ویژه مدیران ارشد استان است.

وی با اشاره به اینکه محصولات استان به ویژه محصولات کشاورزی از گمرک سایر استان ها صادر می‌شود، تاکید کرد: صادرات استان بر اساس آمار گمرک نسبت به سال قبل درصدی از لحاظ ارزش دلاری و از نظر تناژ افزایش داشته است.

وی با اظهار اینکه ۶۰ درصد امور اتاق بازرگانی مربوط به کمیسیون مالیاتی است، تصریح‌کرد: در سال ۹۸، یک‌هزار و ۱۰۱ پرونده مربوط به فعالان اقتصادی؛ سال ۹۹ یک‌هزار و ۶۰۳ پرونده بود که توسط ۴۴ نماینده پیگیری شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته نیز یک‌هزار و ۹۹ پرونده پیگیری شد که ۵۰ درصد این پرونده‌ها دفاع و واگذار شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان از واگذاری ۵۰ تا ۶۰ درصد پرونده‌ها در بخش تأمین اجتماعی خبر داد و افزود: همچنین ۳۲ مورد مصوبه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولتی با ۱۲ مورد ملی و ۲۰ مورد استانی به تصویب رسید.

زبردست به برگزاری ۳۲ جلسه و ۷۷ نصوبه در کمیسیون فنی و مهندسی اشاره کرد و بیان نمود: در کمیسیون کشاورزی نیز ۳۵ جلسه برگزار شد و ۱۱۶ مصوبه در خصوص پیگیری مشکلات بخش‌های کشاورزی، صنایع غذایی و باغداری اتفاق افتاد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان در خاتمه به اقدامات کمیسیون گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: تاسیس ایرلاین فرودگاه همدان از اقداماتی است که مجدانه پیگیر هستیم.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=5359

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت