فصل شیدایی نشانگر پیوند تاریخ اسلام با دفاع مقدس بود/ برگزاری ۳۰۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

فصل شیدایی نشانگر پیوند تاریخ اسلام با دفاع مقدس بود/ برگزاری ۳۰۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس

  • کد خبر : 6745
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
فصل شیدایی نشانگر پیوند تاریخ اسلام با دفاع مقدس بود/ برگزاری ۳۰۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان نمایش " فصل شیدائی " را نشان‌دهنده پیوند عمیق تاریخ اسلام با فرهنگ دفاع‌مقدس اعلام کرد.

به گزارش آوای هگمتان، سردار “مهدی ظفری” مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته دفاع‌ مقدس با بیان اینکه مفاهیم دفاع مقدس مفاهیمی عمیق بوده و نیازمند توجه ویژه است، ادامه داد: جنگ برای ما نعمت بود و از این اقدامی پشیمان نیستیم، متاسفانه به این موضوع به درستی پرداخته نشده، حقیقت دفاع مقدس باید به درستی تبیین شود.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس بدون قید و شرط از مرزهای سیاسی و جغرافیایی عبور کردیم و در ذهن دشمن ماندگار شد و به تعبیر شهید سردار سلیمانی “پایان کننده جنگ دیگر دشمن نیست” و درس برای بیگانگان به شمار آمد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اظهار اینکه هر اتفاقی در دنیا می افتد، جمهوری اسلامی ایران به عنوان وزنه‌ای است، افزود: در حوزه امنیت ملی باید ناگشوده های دفاع مقدس باز شود ، و باید گفت که امروز حوزه امنیت انقلاب اسلامی کل دنیا است.

وی با بیان اینکه خورشید اسلام حقیقی طلوع کرده و عالم تاب شده است، تصریح کرد: باید بیشتر در حوزه واقعیات دفاع مقدس ورود کرد.

*برگزاری ۳۰۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس

سردار ظفری با عنوان اینکه برنامه هفته دفاع‌مقدس با محوریت جوانان برگزار می شود، گفت: بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه با دو هزار و ۷۰۰ برنامه برگزار خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان به همایش بزرگ تجلیل از پیشکسوتان ادوار مختلف عرصه دفاع‌مقدس تحت عنوان “از دیروز تا امروز” اشاره کرد و ادامه داد: در این همایش از یک میلیون پیشکسوت ادوار مختلف در سراسر کشور با حضور وبیناری مقام معظم رهبری تجلیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ۲۹ شهریور برنامه‌ها به صورت رسمی آغاز خواهد شد، گفت: در اولین روز برنامه تجلیل از پیشکسوتان افتخار آفرین دفاع مقدس و مقاومت را خواهیم داشت.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در ادامه افزود: روز (پنجشنبه) ۳۰ شهریور گرامیداشت مقام شهدا، روز (جمعه) ۳۱ شهریور که آغاز رسمی هفته دفاع است رژه سراسری خواهد بود، همچنین سرکشی از خانواده این عزیزان با همکاری همه دستگاه‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی در تشریح برنامه‌های روز (شنبه) یکم مهر، افزود: عنوان این روز «ولایت مداری، جوانان، علم و دانش پژوهی» است در این روز با توجه به نقش ویژه‌ای که پایگاه سوم شکاری شهید «محمد نوژه» در عملیات «کمان ۹۹» در یکم مهر سال ۱۳۵۹ داشته، برنامه ویژه‌ای برای آن پیش بینی شده است.

آزادی به تشریح برنامه‌های روز (یکشنبه) دوم مهر پرداخت و عنوان کرد: عنوان این روز «زنان، خانواده و سلامت» است که به همین منظور برنامه‌ای برای شهدای سلامتی که در دوران کرونا جان فشانی کردند برگزار خواهد شد.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس استان همدان در تشریح برنامه‌های روز (دوشنبه) سوم مهر، گفت: عنوان این روز «شهیدان، جانبازان، آزادگان، صداقت و قهرآفرینی» است که به صورت نمادین روز ایثار و تجلیل از خانواده شهدا نام گذاری شده است، اما به دلیل اینکه سرکشی از همه خانواده‌های معظم شهدا برای کنگره پیش بینی شده بیش از سه هزار سرکشی از خانواده معظم شهدا در ایام هفته دفاع مقدس هدف گذاری شده است که در این برنامه نشان «سرو» نیز به خانواده‌های آنها اهدا خواهد شد.

وی به برنامه‌های روز (سه‌شنبه) چهارم مهر پرداخت و خاطر نشان کرد: این روز با نام «دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف» نام گذاری شده که برنامه‌های متنوعی برای آن پیش‌بینی شده است.

آزادی با عنوان اینکه روز (چهارشنبه) پنجم مهر را «وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی و استکبار ستیزی» نام گذاری شده است، یادآور شد: در این روز به تبیین نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس و حماسه شکست حصر آبادان پرداخته خواهد شد.

وی عنوان روز ششم این هفته را «نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران، روحانیت عشایر و روستاییان برشمرد» و گفت: در این روز تبیین نقش نیروهای مسلح و اقشار مختلف در دوران دفاع مقدس را خواهیم داشت.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس استان همدان برنامه آخرین روز این هفته را تشریح کرد و متذکر شد: این روز با نام «فرماندهان، عزتمداران و حماسه آفرینان» است که استان همدان با توجه به برگزاری اجلاسیه و تجلیل از فرماندهان دفاع مقدس در تیرماه امسال در همایش تجلیل از فرماندهان و مدیران دفاع مقدس را داشته است؛ البته در این روز نیز برنامه‌های خاصی برای این بزرگواران پیش بینی شده است.

وی در ادامه به شاخص ترین برنامه‌های این هفته پرداخت و گفت: در روز ۳۱ شهریور رژه نیروهای مسلح با مدیریت سپاه انصارالحسین (ع) در مرکز استان و پنج شهرستان برگزار خواهد شد. دومین برنامه بزرگداشت عملیات غرور آفرین «کمان ۹۹» در یکم مهرماه در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان همدان با میزبانی پایگاه سوم شهید نوژه خواهد بود.

 

آزادی سومین برنامه را مراسم غبار روبی از مزار شهدا که در ۲۱۰ نقطه از استان، در روز ششم مهرماه عنوان کرد و ادامه داد: دیگر برنامه بازدید رایگان عموم مردم از موزه دفاع مقدس در یکم مهرماه بیان است.

وی تجلیل از ۵۰۰ هزار نفر از بانوان به دلیل حفظ کرامت زن را از نکات بدجسته همایش عنوان کرد و حائز اهمیت شمرد و ادامه داد: پیشکسوت متعلق به یک نسل نیست و نمی‌توان گفت ایثارگری فقط مختص به دوران جنگ است، بر همین اساس در این همایش از تمامی پیشکسوتان عرصه‌های مختلف تجلیل می‌شود.

سردار ظفری در بخش دیگری از سخنان خود به کنگره هشت هزار شهید استان اشاره کرد و ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های متعددی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام شد و در یک سال گذشته بیش از هزار و ۸۰۰ یادواره شهدا در قالب اقشار مختلف برگزار شده است.

وی برگزاری کنگره شهدا را به فال نیک گرفت و با بیان اینکه امسال سال خاصی بوده و باید از این تجربه و ظرفیت در طول سال های آینده نیز بهره گرفت، افزود: به فرموده امام خمینی (ره)، جنگ یک نعمت است نپرداختن صحیح به جنگ و دستاوردهای آن باعث ایجاد ابهاماتی در جامعه می‌شود.

 

*لازم به ذکر است، در این‌ مراسم از پوستر هفته دفاع مقدس با حضور اصحاب رسانه رونمایی شد.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=6745

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت