لزوم تسریع در روند ساماندهی معابر مسیر منظر تاریخی هگمتانه | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

لزوم تسریع در روند ساماندهی معابر مسیر منظر تاریخی هگمتانه

  • کد خبر : 6003
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
لزوم تسریع در روند ساماندهی معابر مسیر منظر تاریخی هگمتانه
استاندار همدان با تأکید بر لزوم تسریع درروند ساماندهی معابر مسیر منظر تاریخی هگمتانه، و رفع موانع پرونده ثبت جهانی دستورات لازم را در راستای هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی متولی برگزاری این رویداد مهم جهانی صادر کرد.

به گزارش آوای هگمتان، علیرضا قاسمی فرزاد در چهارمین جلسه ستاد استانی ثبت جهانی هگمتانه که صبح امروز در سالن شهدای استانداری همدان تشکیل شد، وظایف دستگاه‌های مربوطه مانند میراث‌فرهنگی، شهرداری و دستگاه‌های خدمات‌رسان مشخص که در ماه های اخیر به آنها ابلاغ شده بود را مرور و تاکید کرد: هفته ای یک بار جلسه هماهنگی بین دستگاه ها برای پیگیری موضوعات ثبت جهانی تشکیل شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر اصلاح سیمای بصری مسیر پرونده همدان جهانی ، حذف سواره از خیابانهای اطراف هگمتانه و حذف برخی معابر مزاحم شهری در اولویت برنامه های دستگاه ها در راستای آمادگی همدان برای میزبانی از ارزیابان یونسکو باشد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه وظایف شهرداری همدان و دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند برق، مخابرات و گاز برای رفع موانع پرونده ثبت جهانی هگمتانه مشخص و به آنها ابلاغ شده است، گفت: این دستگاه‌ها موظف هستند در کوتاهترین زمان ممکن موانع باقی مانده را رفع کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی همدان نیز در این نشست درباره اجرای مصوبات جلسات راهبردی قبل گفت : در شرح مصوبات میراث فرهنگی آمده بود این دستگاه نسبت به تخریب غرفه‌های صنایع‌دستی نامتجانس در محوطه ورودی هگمتانه اقدام کند که این مهم توسط میراث فرهنگی به انجام رسید .

محسن معصوم علیزاده به مصوباتی صورتجلسه سومین جلسه هیأت راهبردی ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان که در تاریخ ۱۶ فروردین سال‌جاری در استانداری همدان برگزار شد اشاره کرد و گفت : از آنجا که از سوی وزارتخانه هم اعلام شده بود که طبقات اضافی ساختمان حوزه هنری یکی از موانع جدی در پرونده ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان است با همکاری ارزشمند حوزه هنری تخریب طبقات اضافی ساختمان به انجام رسید که این یکی از اتفاقات مهم در این زمینه بود.

معصوم علیزاده ادامه داد: طرح تهیه مبلمان شهری در محوطه هگمتانه یکی دیگر از تعهدات میراث‌فرهنگی بود که طرح آن تهیه شده و فاز اول اجرایی آن انجام و فازهای بعدی نیز به تناوب انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: طرح مرمت حدود ۱۰ کاروانسرا و چهار بنای مهم مانند کنیسه یهودیان، کاورانسراهای جلدی، یداللهی، حسین‌خانی، یهودیان، شریف‌الملک، یعقوب‌یاری و ورودی حاج صفرخان انجام شد و برخی از موارد که انجام نشده برای انتخاب پیمانکار روی سامانه رفته است .

معصوم علیزاده اضافه کرد: همچنان عملیات اجرای حفاظت از ترانشه‌های کاوش‌های پیشین تپه هگمتانه در حال انجام است

وی با اشاره به اینکه وظایف شهرداری همدان و ادارات خدمت‌رسان مانند برق، مخابرات و گاز مشخص و به آنها ابلاغ شده است، مطرح کرد: این دستگاه‌ها در حال رفع موانع در مسیر پرونده ثبت جهانی هستند و استان شاهد پای کار آندن دستگاه های اجرایی برای رسیدن به نتیجه مطلوب در پرونده«ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» است .

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=6003

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت