مصرف دخانیات در نوجوانان نگران کننده است | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان:

مصرف دخانیات در نوجوانان نگران کننده است

  • کد خبر : 3032
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳
مصرف دخانیات در نوجوانان نگران کننده است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مصرف دخانیات در نوجوانان سنین ۱۲ تا ۱۳ سال نگران کننده است و متاسفانه قلیان بیشتر از سیگار مصرف می‌شود.

به گزارش آوای هگمتان،فاطمه ترکمان اسدی در جمع خبرنگاران بر فرهنگسازی در خصوص مصرف تغذیه سالم با هر سطح از درآمد تاکید کرد و ادامه داد: کاهش مصرف نمک، چربی و قند در کنترل بیماری‌های غیرواگیر که متاسفانه امروزه شیوع زیادی دارد بسیار مهم است.

وی حوزه بیماری‌های غیرواگیر را پر چالش‌ عنوان کرد و ادامه داد: به دلیل مصرف زیاد نمک و عدم رعایت رژیم مناسب غذائی، بیماری فشار خون از ۱۷ درصد به ۳۵ درصد در افراد ۱۸ سال به بالای جامعه رسیده‌ است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اظهار تاسف از اینکه، دیابت از ۶ درصد طی ایام کرونا به ۱۰ درصد رسیده، اضافه کرد: علیرغم اینکه سطح تحصیلات جامعه افزایش یافته اما در بیماری‌های واگیر و غیرواگیر افت را شاهد هستیم که نشان دهنده این نکته است که افراد به سلامت خود کم توجه شده‌اند.

ترکمان بروز و افزایش سرطان‌ها را نگران کننده عنوان کرد و ادامه داد: به ازای هر صد هزار نفر در کشور ۱۴۱ نفر به این بیماری‌ها مبتلا می‌شوند که در استان نیز همین آمار صادق است.

وی از ابتلای افراد ۲۵ سال به سرطان روده اظهار نگرانی کرد و ادامه داد: این واقعیت تلخی است و نیازمند است در بخش سلامت‌محور بیشتر انرژی صرف شود.

ترکمان استفاده از دخانیات را در نوجوانان نگران کننده عنوان کرد و افزود: دخانیات درد بزرگی است و همانطور که در مورد بیماری‌های واگیر نگران
هستیم در مورد مصرف دخانیات هم نگرانی داریم.

*افتتاح بیمارستان فاطمیه در هفته آینده

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با اعلام اینکه بیمارستان فاطمیه در هفته آینده به بهره برداری می رسد، ادامه داد: این بیمارستان در ۴ طبقه، شامل همکف بخش اورژانس، طبقه اول ۱۰ تحت احیا و ۱۱ تخت بستری، طبقه دوم ۴۰ تخت و طبقه سوم کلینیک باروری و آزمایشگاه خدمات ارائه می دهد.

رضا طهماسبی با اظهار اینکه با افتتاح بیمارستان اکباتان ۲۷۰ تخت به تخت های استان اضافه خواهد شد، افزود: امیدواریم بیمارستان اکباتان در ماه‌های آینده به بهره برداری برسد.

وی در خصوص مرکز جامع سرطان نیز گفت: بخش اول شیمی درمانی راه اندازی شد و بخش رادیو ترابی در حال پیگیری است تا پایان سال راه اندازی می شود‌.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اينکه در تلاش هستیم تا خدمات ناباروری تحت پوشش بیمه ای قرار بگیرد، ادامه داد: هدف این است که خدمات ناباروری ۱۰۰ درصد رایگان انجام شود.

گفتنی است در پایان این جلسه از دو پوستر سامانه ۳۱۱۳ پاسخگوی سلامت روان که از ساعت ۸ تا ۱۴ آماده پاسخگوی افراد به سوالات حوزه روان به صورت رایگان است و پوستر تغذیه که از طریق بارکد خوان گوشی‌های اندورید می‌توان مسائل و مطالب آموزشی را در خصوص تغذیه دریافت کرد، رونمایی شد.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=3032

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت