موزه آرامگاه بوعلی سینا و باباطاهر مجهز به راهنمای صوتی” آوایار” شد | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7
معاون میراث فرهنگی همدان:

موزه آرامگاه بوعلی سینا و باباطاهر مجهز به راهنمای صوتی” آوایار” شد

  • کد خبر : 3111
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵
موزه آرامگاه بوعلی سینا و باباطاهر مجهز به راهنمای صوتی” آوایار” شد
معاون میراث فرهنگی گفت: موزه آرامگاه بوعلی سینا و باباطاهر مجهز به راهنمای صوتی آوایار شد.

سیده مریم مختاری موسوی در حاشیه افتتاح راهنمای صوتی “آوایار” در گفت و گو با آوای هگمتان، با بیان اینکه راهنمای صوتی برای آشنایی مخاطب با موزه است، بیان کرد: زمانیکه گردشگران “کی آر کد” با دستگاه اسکن کنند، فایل صوتی برای آنها فعال می شود و به توضیحات در مورد مکان رویداد یا هر اتفاق خاصی که مهم و مطرح است، می پردازد.

موسوی با اظهار اینکه این راهنمای صوتی برای موزه آرامگاه بوعلی و موزه باباطاهر انجام شده، اضافه کرد: برای اماکن و سایر مکان های دیدنی و گردشگری همدان نیز در حال برنامه ریزی هستیم.

وی با بیان اینکه حدود یک ماه و نیم با همکاران و مدیر عامل شرکت آوایار در حال تعامل برای ارسال محتوا و اطلاعات هستیم، افزود: این اتفاق در همدان با دو موزه آرامگاه بوعلی و آرامگاه باباطاهر انجام شد.

موسوی در ادامه خاطر نشان کرد: در ۲۸ اردیبهشت ماه بازدید از اماکن و موزه های سطح استان رایگان بود تا هم استانی های عزیز از این فرصت استفاده کنند.

*راهنمای صوتی آوایار به دوزبان فارسی و انگلیسی

مدیر عامل و موسس شرکت آواتار نیز در گفت و گو با آوای هگمتان، با بیان اینکه راهنمای صوتی “آوایار” جاذبه های گردشگری از جمله روایات داخل مجموعه، افراد شاخصی که روایات در خصوص آنهاست، معرفی کرده و اطلاعاتی در خصوص آنها ارائه می کند.

سحر بختیاری با بیان اینکه این اپلیکیشن به دو زبان انگلیسی و فارسی طراحی شده، افزود: افراد با فعالسازی* کی آر کد* یا گزینه هایی که می خواهد اطلاعاتی در خصوص آن کسب کند، شاهد ارائه توضیحات و اطلاعات از نرم افزار صوتی خواهد بود.

وی عنوان کرد: در شهرهایی پر بازدید این نرم افزار نیز طراحی شده تا فرد در بازدید از جاذبه های گردشگری شهر، داستان و روایت مردم آنجا را بشنود و به نوعی یک تور لیدر محسوب می شود.

وی با اعلام اینکه بنا داریم تا اپلیکیشن و راهنمای صوتی را به دو زبان چینی و فرانسه نیز ارائه دهیم، افزود: کاخ گلستان در تهران و تخت جمشید در شیراز به این راهنمای صوتی مجهز شدند، اما در تفاهم نامه جدید همدان به عنوان اولین استان انتخاب شد و در موزه باباطاهر و آرامگاه بوعلی سینا انجام شد.

وی افزود: میراث فرهنگی استان همدان با استقبال از این پروژه، موزه هگمتانه و سایر اماکن را هم در اولویت های بعدی قرار داد.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=3111

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت