نظارت و قیمت کارشناسی شده حلقه های مفقوده در بازار مسکن /طرح “تعرفه مشاوران املاک ” اما و اگرها… | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

نظارت و قیمت کارشناسی شده حلقه های مفقوده در بازار مسکن /طرح “تعرفه مشاوران املاک ” اما و اگرها…

  • کد خبر : 1262
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰
نظارت و قیمت کارشناسی شده حلقه های مفقوده در بازار مسکن /طرح “تعرفه مشاوران املاک ” اما و اگرها…
"طرح تعرفه مشاوران املاک" طرحی است که باید اصولی انجام شود در حال حاضرمعضل مهم در بازار مسکن عدم نظارت و قیمت گذاری کارشناسی شده می باشد که هنوز محقق نشده است.

به گزارش پایگاه خبری آوای هگمتان، متاسفانه در سالهای اخیر شاهد رشد صعوی و افسار گسیخته قیمت مسکن بوده ایم مسکنی که قرار بود مامن و محل آرامش افراد باشد برای اقشار کم درامد تبدیل به رویا و خیال شده، رشد سرسام آور قیمت مسکن در همدان نیز از این امر مستثنا نبوده چرا که مراجعه به واحدهای صنفی املاک در سطح شهر مهر تایید و گواهی است بر این مدعا…

طی چند روز گذشته نمایندگان مجلس تصمیم گرفته اند تا به منظور کنترل قیمت و جلوگیری از افزایش بی حدو حصر آن طرحی را باعنوان “تعرفه مشاوران املاک “در دستور کار قرار دهند گویی این طرح به منظور جلوگیری از افزایش قیمت توسط مشاوران املاک به منظور افزایش حق کمیسیون این صنف در نظر گرفته شده ، این طرح که کلیات آن به تصویب رسیده احتمالا در آینده ای نه چندان دور جزییات آن نیزمشخص و اعلام شود حال باید دید تصویب این طرح تاثیری در کاهش قیمت مسکن در شهرها علی الخصوص همدان خواهد داشت یا خیر؟ خبرنگار آوای هگمتان تصمیم گرفت نظررئیس اتحادیه مشاوران املاک را در این خصوص جویا شود.

*”طرح تعرفه مشاوران املاک” باید دارای چهارچوب و نقشه ی راه باشد

رئیس اتحادیه مشاورین املاک همدان با بیان اینکه “طرح تعرفه مشاوران املاک” باید دارای چهارچوب و نقشه ی راه باشد، اظهار کرد:  ایجاد فضا و بستر مناسب برای احقاق این طرح از اولویت ها باید باشد چرا که در غیر اینصورت هرج و مرج را به همراه خواهد داشت.

جمالی با عنوان اینکه این طرح باید کلیه ی واحد های صنفی اعم از واحدهای صنفی در روستاها ، شهرک های کوچک، مناطق پایین شهرو بالای شهر را هم در نظر گیرد ، افزود: این طرح نباید به سود برخی و ضرر برخی دیگر تمام شود.

وی با اظهار اینکه این طرح اگر جامع و کامل باشد بسیار مناسب خواهد بود، ادامه داد: یکسان سازی طرح تعرفه مشاوران املاک در سطح کشورباید مورد توجه قرار گرفته چرا که مالیات و ارزش افزوده برای مشاورین املاک افزایش یافته و این صنف در تنگنا هستند.

*کمترین تعرفه حق الزحمه مشاورین املاک مربوط به همدان است

رئیس اتحادیه مشاورین املاک همدان با بیان اینکه کمترین تعرفه حق الزحمه مشاورین املاک در کشورمربوط به همدان است، اضافه کرد: این تعرفه برای همدان از ۲۸ صدم درصد تعرفه با توجه به شرایط و اوضاع نابسامانی اقتصادی تنها ۸ صدم درصد شده است.

جمالی با اشاره به اینکه کاهش تعرفه غیراصولی وغیرکارشناسی فساد را به همراه خواهد داشت، اظهار کرد: هرج و مرج و پول زیرمیزی از جمله آسیب این امر می باشد.

وی با اظهار اینکه باید مشخص شود قیمت ملک چرا بی رویه افزایش یافته است، تصریح کرد: “طرح تعرفه مشاوران املاک” به تنهایی برای کاهش یا ثابت نگهداشتن قیمت مسکن مناسب نیست باید مسوولین امر اقداماتی دیگر در حوزه انجام دهند.

*ابطال ۷۰ مجوز واحد صنفی مشاورین املاک

رئیس اتحادیه مشاورین املاک همدان با اظهار اینکه ۷۰ واحد صنفی مشاورین املاک به دلیل شرایط موجود و اوضاع نابسامان اقتصادی مجوز خود را باطل کردند، اضافه کرد: حدود دو هزار و ۵۰۰ واحد صنفی فعال در همدان وجود دارد که شاید ۲۰۰ واحد از وضعیت اقتصادی مناسبی برخوردار باشند.

جمالی با اظهار اینکه این طرح باید به واحدهای صنفی که از وضعیت اقتصادی مناسبی برخوردار نبوده و درحاشیه شهر و مناطق کم برخوردار هستند توجه ویژه داشته باشد، افزود: “طرح تعرفه مشاورین املاک” باید همه ی اما و اگرها را مدنظر قرار دهد.

جمالی نبود مرجع و متولی واحد برای قیمت گذاری ملک و نظارت بر آن را از آسیب های مهم در بازار مسکن برشمرد و ادامه داد:  باید مرجع قانونی کار قیمت گذاری ملک را انجام داده ودر سامانه ای ثبت شود سپس ملک برای خرید و فروش به مشاوین املاک سپرده شود.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک همدان با بیان اینکه این قیمت گذاری بر مبنای سال ساخت، سازه، نوع مالکیت (سندعادی یا سند دار) باید قیمت گزاری شود و با محقق شدن این امردست سوداگر و دلالان مسکن کوتاه خواهد شد .

وی ادامه داد: فردی که ملک را خریده در صورتیکه در سامانه ثبت و قیمت گذاری شده باشد نمی تواند بیش از حد مجاز اقدام به فروش ملک خود کند .

 

*با این تفاسیر مهمترین خلا قانونی در حوزه ی مسکن نبود متولی و سازمانی واحد برای تعیین قیمت و نظارت بر اجرای آن است که اگر این مهم فراهم شود دست دلالان مسکن از این حوزه خارج شده و از طرفی اجرای “طرح تعرفه مشاوران املاک” بدون نظارت قانونی بر قیمت گذاری مسکن طرحی عبث بوده که شاید تنها واحدهای صنفی که ضعیف تر هستند را به نابودی کشانده و اوضاع اقتصادی این قشر را نابسامان تر کند بدیهی است اجرای این طرح مستلزم نظارت بر بازار آشفته ی مسکن و مدنظر قرار دادن شرایط تمامی واحدهای صنفی در استانها از جمله همدان می باشد.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=1262

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت