نمایش آثار زرین و سیمین اکتشاف شده از هگمتانه در همدان | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

نمایش آثار زرین و سیمین اکتشاف شده از هگمتانه در همدان

  • کد خبر : 6573
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸
نمایش آثار زرین و سیمین اکتشاف شده از هگمتانه در همدان
رئیس کمیسیون گردشگری استان همدان با بیان اینکه حمایت های بی دریغ استاندار بومی و پرتلاش از حوزه گردشگری و میراث فرهنگی باعث شد آثار ارزشمند زرین و سیمین اکتشاف شده از هگمتانه مهمان منزل خود شود و موقتا از موزه ملی ایران به همدان منتقل و به نمایش در آیند.

به گزارش آوای هگمتان، مهران متوسلی خاطر نشان کرد: امیدواریم با تکمیل شدن موزه منطقه ای که در همدان در حال احداث است میزبان دائمی آثار اکتشاف شده در هگمتانه باشیم و این آثار به خانه خود برگردند.

وی اظهار کرد: طبق برنامه ای که اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اعلام خواهد کرد عموم شهروندان عزیز همدانی میتوانند با حضور در موزه هگمتانه از این آثار تاریخی دیدن نمایند.

رئیس کمیسیون گردشگری با بیان اینکه ۱۱ شئ که به همدان آورده شده از مهمترین گنجینه های تاریخی و هویتی ایران بزرگ فرهنگی است، گفت: ریتون یا تکوک شیربالدار هخامنشیان که نماد ایران باستان است به همراه دستبند، خنجر و کاسه طلا ، بشقاب سیمین زراندود، بشقاب نقره، جام نقره ،ظرف نقره از جمله این اشیا هستند که قدمتی بالغ بر ۲۵۰۰ سال دارند.

متوسلی با بیان اینکه ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان، آثار بسیار مثبتی برای همدان به دنبال خواهد داشت بیان کرد: نمایش این آثار بسیار ارزشمند تاریخی و فرهنگی که نا تنها در کشور بلکه در جهان از ارزش بالایی برخوردار است در همدان که محل کشف آنها نیز میباشد به مناسبت ثبت جهانی انجام گرفته است.

رئیس کمیسیون گردشگری هیات اندیشه ورز استان همدان اظهار کرد: این اقدامات ارزشمند که کمتر در استان انجام گرفته بخشی از مجموعه اقداماتی است که در جهت توسعه و رونق بخشی به گردشگری استان انجام میگیرد.

مهران متوسلی گفت: جهش توسعه ای به وجود آمده در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در استان همدان که با اقدامات جهادی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همکاران ایشان و همکاری و همراهی همه دستگاه های استان در جهت رفع موانع ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان و مهیا شدن این آثار ارزشمند تاریخی و فرهنگی برای به اشتراک گذاری جهانی است نوید بخش روزهای خوبی برای همدان خواهد بود.

رئیس کمیسیون گردشگری هیات اندیشه ورز استان همدان با اعلام اینکه یکی از اهداف تشکیل این کمیسیون که با تدبیر استاندارجهادی رقم خورد تلاش در جهت مردمی سازی دولت بخصوص در بخش توسعه گردشگری بود که مورد تاکید رئیس محترم جمهور و نماینده ایشان در استان است.

وی افزود: کمیسیون گردشگری اندیشه ورز استان در صدد است با احصا موارد،مشکلات و کاستی هایی که مانع جذب و خدمات دهی هرچه بهتر به گردشگر میشود برنامه ای برای رونق بخشی به این صنعت پر درآمد داشته باشد که در این باره از همه فعالین و متخصصین، دانشگاهیان، موثرین، صاحبان فکر و ایده ، اصحاب رسانه محققین، نویسندگان و همه دغدغه مندان و دلسوزان این حوزه  دعوت شده و مجدد هم دعوت میشود.

رئیس کمیسیون گردشگری با بیان مواردی از طرح های مصوب کمیسیون بیان کرد: تاکیدات ویژه آقای استاندار از گردشگری استان موجب شده پویایی و انگیزه در جمع دلسوزان این حوزه چند برابر شود.

مهران متوسلی با برشمردن ظرفیت های بسیار بالای استان در حوزه گردشگری افزود: همانگونه که وزیر محترم کشور از این کمیسیون انتظار دارد باید در جهت راه کارهای نوین و اقدامات خلاقانه در جهت معرفی استان و جذب گردشگر تلاش شبانه روزی انجام شود.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=6573

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت