نیازمند ایجاد ۵۷ هزار شغل در همدان هستیم | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4
نماینده مردم همدان و فامنین؛

نیازمند ایجاد ۵۷ هزار شغل در همدان هستیم

  • کد خبر : 5655
  • ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
نیازمند ایجاد ۵۷ هزار شغل در همدان هستیم
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه آمار دقیقی از بازگشت واحدهای تعطیل به چرخه تولیدی در دسترس نیست، افزود: نیازمند ایجاد ۵۷ هزار شغل در همدان هستیم.

به گزارش آوای هگمتان ، حجت الاسلام احمد حسین فلاحی در جمع خبرنگاران، اشتغال و حل مشکل واحدهای تولیدی و جذب سرمایه‌گذار را از اولویت  استان همدان عنوان کرد و ادامه داد: بازگشت واحدهای بزرگ تعطیل شده به چرخه برگردانیم باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

فلاحی با اظهار اینکه یکی از اقدامات اولیه رصد و سرکشی از واحدهای تولیدی و پیگیری مشکلات سرمایه گذاران بوده است، تصریح کرد: در این اثنا کنترل و مهار تورم در گرو ایجاد اشتغال برای جوانان است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: متاسفانه نبود متولی دغدغه‌مند سبب شد تا زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه اقتصادی جهان‌آباد فامنین بلااستفاده باشد.

وی اضافه کرد: در بحث واحدهای تولیدی متاسفانه عدم نظارت سبب شد تا به تعطیلی کشیده شوند و آمار بازگشت واحدهای تولیدی به چرخه تولید باید به درستی بررسی شود .

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی پیگیری جذب سرمایه گزار را مطالبه جدی عنوان کرد و افزود: ۳۷۰ هزار هکتار زمین دیم کشاورزی اختصاص به گیاهان دارویی قرار بگیرد که نیازمند ورود جدی متولیان امر است .

*کمبود چهار هزار معلم در همدان

فلاحی به کمبود ۴ هزار معلم در همدان اشاره کرد و این موضوع را چالشی برای آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: متاسفانه همدان استانی بحران زده در حوزه اموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: ایجاد شعبه پردیس شهید رجایی در همدان از مطالبات جدی ما بودا و باید جوانان ارزشی را پای کار بیاوریم تا با مدارس غیرانتفاعی مشکل اشتغال حل شود.

*ثبت نام بیش از ۲۸ هزار متقاضی مسکن در شهر همدان

فلاحی با بیان اینکه همدان از استان‌های آخر در بحث تأمین مسکن است و به همین علت قیمت مسکن بالاست، تصریح کرد: بیش از ۲۸ هزار متقاضی مسکن در شهر همدان ثبت‌نام کردند و مهمترین بحث این است که دولت باید زمین‌های خود را در اختیار پروژه مسکن قرار دهد اما این موضوع در همدان به تأخیر افتاده است.

وی با اظهار اینکه حدود ۱۴۰۰ واحد در حال ساخت است، خاطرنشان شد: در حوزه تأمین زمین جانمایی و تأمين زمین کنار بلوار فرودگاه تنها اقدامی است که در حوزه مسکن ملی انجام شده است.

فلاحی پیشنهاد احداث شهر جدید «اکباتانا» را از سال ۸۶ عنوان کرد و افزود: این طرح مشکلاتی از نظر تأمین آب و پسماند زباله داشت، اگر از ظرفیت داخل شهر همدان و توسعه شهرهای کوچک مانند جورقان استفاده شود، نیاز فعلی مسکن ملی حل می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ واحد مسکن مهر بلاتکلیف در حوزه انتخابیه نیازمند تعیین تکلیف است، افزود: متاسفانه ساخت مسکن ملی در همدان با کندی پیش می رود.

*۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب از سد تالوار منتقل می شود

فلاحی با اعلام اینکه قرار بود ۶۰۰ لیتر بر ثانیه آب از طریق سد تالوار به همدان برسد اما الان ۴۰۰ لیتر بر ثانیه از سد تالوار به همدان منتقل می‌شود، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ ترک فعل مدیران مربوطه را گزارش کردیم و وزارتخانه محدودیتی برای تأمین مالی برای انتقال آب همدان ندارد.

*طرح عفاف و حجاب مجلس توسط رئیس مجلس متوقف شد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح عفاف و حجاب نیز بیان کرد: این طرح توسط رئیس مجلس متوقف شد و منتظر ارائه لایحه از قوای دیگر هستند.

وی با اشاره به اینکه ۹۹ درصد مردم ما متدین هساند، اضافه کرد: بحث عفاف و حجاب در چند ماه اخیر مورد دغدغه مردم متدین بوده و مطالبه ی مردم بوده است.

وی به دسیسه و برنامه‌ریزی دشمن در کشف حجاب اشاره کرد و ادامه داد: این مهم به دغدغه مسئولان تبدیل شده، قوانینی پیرامون عفاف و حجاب در کشور داریم و طبق قوانین باید عمل شود.

فلاحی افزود: اگر در جایی خلأ قانونی وجود داشته باشد، مجلس باید وارد شود اما لایحه باید از سمت قوای دیگر به مجلس ارائه شود.

نماینده مردم همدان و فامنین به برگزاری بیش از ۱۰۰ جلسه در مجلس به حوزه عفاف و حجاب اشاره کرد و بیان داشت: طرحی در این زمینه داشته اما این طرح به دستور رئیس مجلس متوقف شد چراکه منتظر لوایح قوای دیگر است.

*هیچ مسئولی در حاشیه امن قرار ندارد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ مسئولی در حاشیه امن قرار ندارد و ما باید حرکتمان با تلاش رهبری هماهنگ باشد، اضافه کرد: برای بررسی عملکرد استاندار همدان به عنوان مقام ارشد دولت در استان باید ببینیم که استاندار در حوزه‌ مسکن، آب، جذب سرمایه‌گذار، فرهنگ و تربیت و آموزش باید چه عملکردی داشته است.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=5655

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت