هدف از تفحص شرکت علیصدر شفاف‌سازی درآمد و هزینه‌ها است/ ارائه آمار اشتباه صدمات زیادی به استان زد | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس:

هدف از تفحص شرکت علیصدر شفاف‌سازی درآمد و هزینه‌ها است/ ارائه آمار اشتباه صدمات زیادی به استان زد

  • کد خبر : 3054
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
هدف از تفحص شرکت علیصدر شفاف‌سازی درآمد و هزینه‌ها است/ ارائه آمار اشتباه صدمات زیادی به استان زد
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی هدف از تفحص شرکت علیصدر را شفاف سازی درآمد و هزینه ها عنوان کرد و گفت: تیمی متشکل از دیوان محاسبات، وزارت اطلاعات و تیم حقوقی برای بررسی و تفحص از شرکت علیصدر کار خود را آغاز کرده اند.

به گزارش آوای هگمتان، فتح الله توسلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ظرفیت غار به درستی استفاده نشده و ما معتقدیم باید از این غار به طور شایسته‌ای استفاده شود، اظهار کرد: غار علیصدر زیرساخت و تاسیسات برای گردشگر ندارد در حالی که هدف این شرکت ایجاد غار و همچنین غار سراب بود که غار سراب کاملا فراموش شده است.

وی با بیان اينکه تمامی درآمد غار علیصدر باید صرف ایجاد زیرساخت هائی همچون ساخت مراکز تفریحی در اطراف غار، احداث هتل و مراکز اقامتی،و….شود، افزود: از ۲۶ اسفند ماه سال گذشته تا ۲۶ فروردین ماه سالجاری غار علیصدر ۹ میلیارد تومان درآمد داشته، در حالیکه مبلغ اجاره غار ۸۰۰ میلیون تومان بوده است.
وی نحوه مدیریت از غار علیصدر و شفاف سازی درآمدها و هزینه ها را هدف تفحص عنوان کرد و اضافه کرد: از ظرفیت غار به درستی استفاده نشده است.

توسلی در خصوص اصلاح و چهاربانده شدن راه غار علیصدر و اینکه پروژه هزار میلیارد تومان پول نیاز دارد گفت: ۹۶ میلیارد تومان برای شروع کار در نظر گرفته شده که به دنبال این هستیم به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد که بخشی از پروژه پیش برود.

وی با بیان اینکه پروژه راه کبودراهنگ – قیدار نیز از سال ۸۸ مانده است گفت: این پروژه را به راه دیگری الحاق کردیم که ۸۶ میلیارد تومان نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

*در انتقال آب از تالوار به همدان برای بهار و کبودراهنگ انشعابی در نظر گرفته نشد

توسای با انتقاد از اینکه در انتقال آب از تالوار به همدان برای بهار و کبودراهنگ انشعابی در نظر گرفته نشد، افزود: با پیگیری که انجام شد مقرر شد تا برای بهار و کبودراهنگ انشعابات در نظر گرفته شود.

وی با بیان اينکه دشت بهار ۳۰ سال است که آب همدان را تامین می‌کند و دشت کبودراهنگ هم قریب ۳۰ سال است که آب زیرزمینی خود را صرف نیروگاه برق مفتح کرده، اضافه کرد: انتقال آب رودخانه خالقوردی در حالی همدان انتقال می يابد که تعداد زیادی از روستاهای کبودراهنگ با تانکر آبرسانی می‌شوند.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی به انتقال آب از تالوار به همدان اساره کرد و افزود: در حال حاضر۱۳۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد تالوار است که چهار برابر آن در آب زیرزمینی کبودراهنگ بود اما نیروگاه مصرف کرده و با ایجاد فروچاله دیگر زمین ها قابل کشت نیست.

 وی تصریح کرد: بر اساس مطالعات ناکافی و جانمایی غلط در دشت کبودراهنگ در سال ۶۹ نیروگاه آبی مفتح ساخته‌ شد و آب زیرزمینی که حاصل میلیون‌ها سال بود را مصرف کرد.

توسلی با اشاره به انتقال آب از تالوار به همدان گفت: در حال حاضر۱۳۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد تالوار است که چهار برابر آن در آب زیرزمینی کبودراهنگ بود اما نیروگاه مصرف کرده و اکنون ددشت‌ها فروچاله ایجاد شده و این زمین دیگر قابل کشت نیست.

توسلی پیگیری موضوع نیروگاه را از اهداف مهم خود عنوان کرد و افزود: در حال حاضر نیروگاه از پساب فاضلاب استفاده می‌کند در حالی که می‌توانستیم از پساب برای کشاورزی استفاده کنیم

*ارائه آمار اشتباه صدمات زیادی به استان زد

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس ارائه آمار اشتباه در حوزه اشتغال، را باعث صدمات جبران ناپذیری به استان‌ عنوان کرد و افزود: برای پیگیری و جذب اعتباری به دلیل ارائه آمار اشتباه قبل، محروم می شویم و همین امر یکی از مشکلات مهم استان است.

توسلی در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد و تکمیل اورژانس کبودراهنگ اساره کرد و اعلام کرد که ۷.۵ میلیارد تومان جذب شد و ادامه داد: انبار دارو ۲ میلیارد تومان ، برای مراکز بهداشت و درمان در روستاها گرفته شده یک و نیم میلیارد تومان و موافقت احداث یک بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی در کبودراهنگ گرفته شده است.

*پروژه راه کبودرآهنگ_ قیدار از سال ۸۸ راکد مانده

وی به پروژه راه کبودراهنگ – قیدار اشاره کرد که از سال ۸۸ راکد مانده و افزود: این پروژه را به راه دیگری الحاق کردیم که ۸۶ میلیارد تومان نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

توسلی به ناحیه صنعتی شیرین‌سو اشاره کرد که در ۱۰ هکتار در حال انجام است و ادامه داد: درمانگاه تامین اجتماعی بهار مدت دو سالی بود که تعطیل بود اما اکنون در حال تکمیل است.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=3054

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت