۸ هزار تن کود کشاورزی برای کشت بهاره ذخیره شد | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

۸ هزار تن کود کشاورزی برای کشت بهاره ذخیره شد

  • کد خبر : 7778
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶
۸ هزار تن کود کشاورزی برای کشت بهاره ذخیره شد
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان از ذخیره 8 هزار تنی انواع کودهای کشاورزی برای کشت های بهاره سال آتی در استان خبر داد.

به گزارش آوای هگمتان، بهروز الیاسی چهل و پنجمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت و گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با تأمین به موقع تغذیه مورد نیاز گیاه، در راستای رسیدن به امنیت غذایی، به طور میانگین سالانه حدود ۱۰۰ هزار تن انواع کودهای کشاورزی در استان همدان توزیع می نماید.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان در سال گذشته مقدار ۱۰۵ هزار تن انواع کودهای کشاورزی برای استان تأمین، تدارک و توزیع کرد، افزود: این مقدار کود توزیعی در استان بر اساس سهمیه بندی سازمان جهاد کشاورزی برای ۷۹۰ هزار هکتار سطح زیر کشت اراضی زراعی و باغی در بین کشاورزان و باغداران توزیع گردید.

وی یادآور شد: برنامه کودی استان در سالجاری نیز ، ۱۲۰ هزار تن انواع کودهای کشاورزی ازته، فسفاته و پتاسه می باشد که به تفکیک حـــدود ۹۴ هزار تن ازته ، ۲۰ هزار تن فسفاته و ۶ هزار تن پتاسه است افزود در ۱۰ ماه گذشته از سالجاری مقدار ۹۶ هزار تن از سهمیه کودی استان در بین کشاورزان همدانی توزیع شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان ادامه داد: این سهمیه معادل ۸۰ درصد از برنامه مصوب وزارت متبوع برای استان می باشد که شامل ۸۰ هزار تن ازته ، ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن فسفاته و ۴ هزار و ۵۰۰ تن پتاسه برای کشت های بهاره و پاییزه مصرف شده است.

الیاسی از ذخیره ۸ هزار تنی انواع کودهای کشاورزی برای کشت های بهاره سال آتی در استان خبر داد و گفت: این کودها طبق برش سازمان جهاد کشاورزی که بر اساس نیاز هر شهرستان به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ابلاغ شده است، توزیع می شود.

الیاسی خاطرنشان شد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به عنوان یکی از تشکیلات گسترده و فعال اجرائی وزارت جهاد کشاورزی با دارا بودن بزرگترین شبکه مویرگی توزیع در سراسر کشور، عملیات تولید، تهیه، تدارک، توزیع، حمل و نقل و خرید و فروش انواع نهاده های کشاورزی مورد نیاز بخش تولید کشاورزی کشور را عهده دار می باشد که در این شبکه بزرگ توزیع، ۹۸ کارگزار فعال در سرتاسر استان عملیات توزیع کودهای کشاورزی را در نزدیک ترین فاصله ممکن به کشاورز انجام می دهند و در سالجاری جهت سهولت دسترسی کشاورزان به کودهای کشاورزی در مناطقی از استان که مورد نیاز بود تعداد ۹ کارگزار جدید افزوده شد.

الیاسی در ادامه گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی کودهای کشاورزی، اقدام به عقد تفاهم نامه با شرکت های تولیدی و دانش بنیان نموده که محصولات کودی تولیدی در صورت دارا بودن استانداردهای لازم مجوز توزیع از طریق کارگزاران شرکت را دریافت می نمایند.

وی از تیم پایش و رصد توزیع کود در استان خبر داد و اعلام کرد: این تیم با رصد مستمر میدانی عملیات توزیع کود را تا رسیدن به دست مصرف کننده نهایی به انجام می رساند که در ۱۰ ماهه گذشته از سالجاری ۶۵ مورد عملیات پایش و رصد میدانی در سراسر استان انجام شده است و علاوه بر آن روزانه بطور مرتب با برقراری ارتباط مستقیم تلفنی با کشاورزان وضعیت تأمین کود مورد نیاز آنها رصد می گردد.

وی ادامه داد: بر همین اساس می‌توان اطمینان داد کیفیت کودهای کشاورزی تدارک شده توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در چارچوب «سامانه کنترل کیفی» و با نظارت کامل صورت می گیرد و از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار است و چنانچه کودی دارای کیفیت نامناسب باشد بطور سیستماتیک شناسایی و از چرخه توزیع خارج می شود .

الیاسی گفت: برای رسیدن به این اطمینان، در سالجاری تعداد ۱۰۰ مورد از کودهای وارده به انبار سازمانی و انبارهای کارگزاران نمونه برداری و برای کنترل کیفی به آزمایشگاه مجهز مطالعات کاربردی کرج ارسال شده که در صورت دارا بودن کیفیت لازم در چرخه توزیع قرار گرفته است.

وی نتایج مثبت حاصل از آزمایشات مستمر مؤسسات تحقیقاتی و نظارتی از انبارهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را مؤید کیفیت بالای کودهای تدارک شده توسط دولت دانست و ضمن اطمینان‌ بخشی به آحاد مردم از کشاورزان عزیز و زحمتکش تقاضا نمود که کودهای موردنیاز خود را صرفاً از شبکه رسمی فروش به ویژه شبکه بزرگ کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تهیه نموده و در مصرف آنها نیز دستورالعمل‌های فنی ابلاغی را مورد توجه جدی قرار دهند.

 

وی در پایان از انجام آزمایش آب و خاک در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت و تاکید کرد کشاورزان و باغداران در جهت مصرف بهینه کودهای کشاورزی و کاهش هزینه های خود، با انجام آزمایش خاک و آب زمین زراعی و باغی خود، بر اساس نتیجه آزمایش حاصله توصیه کودی مناسب را از کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان دریافت نمایند.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=7778

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت