همدان میزبان تورگردانان و شرکت‌های خدمات مسافرتی کشور | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

همدان میزبان تورگردانان و شرکت‌های خدمات مسافرتی کشور

  • کد خبر : 6306
  • ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳
همدان میزبان تورگردانان و شرکت‌های خدمات مسافرتی کشور
معاون گردشگری استان همدان گفت: تورگردانان و روسای دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی کشور از امروز تا شنبه ۲۴ تیرماه میهمان همدان هستند.

به گزارش آوای هگمتان، علی خاکسار با اعلام این خبر گفت: مدیران دفاتر خدمات مسافرتی به‌عنوان بازوان اجرایی گردشگری، نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی استان ایفا می‌کنند.

وی اظهار کرد: استان همدان دارای ۶۱ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری است که به‌صورت مستمر در حال ارائه خدمات به متقاضیان و گردشگران داخلی و خارجی هستند.

معاون گردشگری استان افزود: مدیران این دفاتر می‌توانند ضمن معرفی آثار تاریخی، مناطق گردشگری‌ و طبیعت بکر و بی‌نظیر استان و همچنین با ایجاد تعامل و فراهم کردن زمینه ارتباطی با دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی داخل و خارج از کشور، برای جذب گردشگران فعالیت نمایند.

وی گفت: در این برنامه سه روزه همه ظرفیتهای استان همدان را به تورگردانان معرفی خواهیم کرد چرا که دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی به عنوان عنصری واسطه میان عرضه کنندگان اصلی خدمات همچون شرکت های حمل و نقل و هتلها و مراکز اقامتی از یک سو و گردشگران متقاضی سفر از طرف دیگر عمل می کنند .

معاون گردشگری استان همدان عنوان کرد : آنها در واقع پیشانی مواجهه نخستین متقاضیان با صنعت جهانگردی به شمار می روند. توفیق یا عدم توفیق این واسطه ها بر موفقیت یا شکست برنامه های مقاصد گردشگری و عرضه کنندگان خدمات گردشگری به شدت تاثیر گذار است . از اینرو آشنایی با عملکرد این موسسات حائز اهمیت بسیار است .

وی گفت :  این دفاتر با برقراری ارتباط میان عرضه کننده و متقاضی در واقع شکل دهنده بازار گردشگری هستند و در مواردی که این بازار پیشتر شکل گرفته است به عنوان عاملی رونق بخش و متحول کننده بازار عمل می کنند. وی در ادامه گفت: زیرساخت‌ها به عنوان موتور محرکه صنعت گردشگری باعث جذب سرمایه‌گذار و ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری در این بخش شده و در نهایت رونق صنعت گردشگری و توریسم را در پی دارند.

وی عنوان کرد: در اکثر کشورها صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت درآمدزا و ارز آور به شدت مورد توجه تمامی ذی‌نفعان بخش دولتی و خصوصی  قرار گرفته است. بر این اساس برنامه‌ریزان توجه به نیازهای گردشگران و ارائه خدمات مطلوب به آنان را در اولویت برنامه‌های خود قرار می‌دهند چرا که برای توسعه این صنعت رضایت گردشگران در درجه نخست اهمیت قرار دارد.

خاکسار افزود : آنچه که در صنعت گردشگری به گردشگران ارائه می‌شود شامل طیف وسیعی از خدمات شامل؛ حمل و نقل، اقامت، پذیراییتفریح و سرگرمی، خرید و … می‌باشد.

پر واضح است چنانچه در یک منطقه یا سایت گردشگری تاسیسات زیربنایی مناسبی وجود نداشته باشد نمی‌توان انتظار داشت که صنعت گردشگری در آن منطقه رونق و توسعه چندانی داشته باشد و این موضوع باعث می‌شود تا رقبا جریانات گردشگری را به نفع خود تغییر دهند. گردشگر جایی را برای سفر انتخاب می‌کند که تواَمان دارای جاذبه و امکانات رفاهی، تفریحی و سرگرمی باشد چرا که تنها وجود جاذبه در یک منطقه نمی‌تواند نیازهای گردشگران را مرتفع سازد.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=6306

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت