همدان میزبان همایش ملی کانون وکلای دادگستری کل کشور | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4
رئیس کانون وکلای دادگستری استان همدان:

همدان میزبان همایش ملی کانون وکلای دادگستری کل کشور

  • کد خبر : 3101
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲:۱۲
همدان میزبان همایش ملی کانون وکلای دادگستری کل کشور
رئیس کانون وکلای استان همدان از چهل و چهارمین همایش ملی اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران با میزبانی همدان در ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش آوای هگمتان، مهدی غلامی جلال در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری همایش را معرفی و شناساندن بهتر قابلیت های گردشگری استان عنوان کرد و ادامه داد: بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری همدان و معرفی این اماکن از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان همدان تاکید بر مسائل انتظامی، روابط عمومی و انفورماتیک را از دیگر اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد و افزود: از دیگر اهداف حضور میهمانان در اماکن و جاذبه های توریستی و گردشگری استان است و همین امر سبب خواهد شد تا میهمان سفیرانی برای معرفی جاذبه های همدان باشند.

رئیس کانون وکلای استان همدان با اظهار اینکه در این همایش پنج کانال تخصصی با ۵ موضوع تشکیل می شود، اضافه کرد: این دوره برخلاف گردهمایی های گذشته متشکل از ۵ نفر هر کدام در یکی از پنل ها حضور می یابند.

وی اضافه کرد: موضوعات در این پنل ها طرح و چکش کاری شده و در صورت نیاز به تصویب مجمع عمومی، پس از رای گیری نسبت به تصویب موارد مورد نیاز اقدام می شود.

*پذیرش وکالت به معنای پذیرش افکار موکل نیست

غلامی جلال در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پذیرش وکالت موکل به معنای پذیرش باورهای فرد نیست، اضافه کرد: اختلاف کانون وکلا با قوه قضائیه در این است که وکیل باید مبرا از دخالت باشد و در عین حال باید تحت نظارت باشد.

وی با اعلام اینکه ظرف مدت دوماه اخیر اختلافات با قوه قضائیه به سطح پائین رسیده و با جلساتی که برگزار شد این روند رو به سازش است، افزود: حفظ حقوق عامه مردم مورد تاکید کانون وکلا است.

*فعالیت ۶۶۳ وکیل پایه یک در سطح استان

رئیس کانون وکلای استان همدان با بیان اینکه ۶۶۳ وکیل پایه یک در سطح استان همدان فعالیت دارند، افزود: ۵۹ کارآموز وکالت نیز مشعول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد پرونده وارده علیه وکلای همدان را ۲۵۸ مورد عنوان کرد و ادامه داد: برای ۲۱۳ مورد منع تعقیب صادر شد .

غلامی جلال محکومیت وکلا در سال گذشته را ۴۱ مورد عنوان کرد و افزود: در سالجاری نیز ۲۸ مورد شکایت وارده ثبت شده که یک مورد رای به محکومیت داده شد.

* ۱۸۰ وکیل مصلح در همدان

رئیس کانون وکلای استان همدان تعداد وکلای مصلح را ۱۸۰ مورد عنوان کرد که ۴۰ مورد نیز به تازگی ثبت نام کرده اند و ادامه داد: بنا داریم در همایش اسکودا فرم ثبت نام به وکلای که آمادگی دارند، تحویل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه وکالت نباید در قانون تسهیل مجوز کسب و کار گنجانده شود، اضافه کرد: این نگاه به وکیل صحیح نیست.

جلالی تصریح کرد: با اجرای طرح تسهیل مجوز کسب و کار فرد با حداقل نمره وکیل می شود که به صلاح جامعه نیست.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=3101

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت