هم قلم برای اعتلای استان/ رسانه ها از پروژه های اولویت دار سخن می گویند | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
11
در آستانه سفر ریاست جمهوری؛

هم قلم برای اعتلای استان/ رسانه ها از پروژه های اولویت دار سخن می گویند

  • کد خبر : 3662
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰:۱۵
هم قلم برای اعتلای استان/ رسانه ها از پروژه های اولویت دار سخن می گویند
رییس جمهور، پنجشنبه این هفته ۶ مرداد ماه در سی‌‌امین سفر استانی خود به همراه هئیت دولت، به دارالمومنین همدان سفر خواهد کرد. استاندار همدان در این‌ راستا تاکید کرد که دست به دست هم بدهیم تا از این فرصت پیش آمده نهایت بهره را برای اعتلای استان ببریم و بتوانیم ظرفیت‌ها و دغدغه‌های استان را انعکاس دهیم تا منجر به توسعه استان شود.

به گزارش آوای هگمتان، سفر ریاست جمهور به همدان فرصتی بی نظیر برای اتمام پروژه های بلاتکلیف چندین ساله است که باید با هماهنگی و همراهی همگان به سر منزل مقصود برسد.

حال در این راستا رسانه های استان در جذب حداکثری اعتبارات برای پروژه های متعدد و پروژه هائی که اولویت استان بوده و دغدغه مردم است چه سهمی می توانند داشته باشند؟

*ارائه آمار اشتباه صدمات جبران ناپذیری به استان زد

مدیر خبرگزاری فارس همدان بحث اشتغال همدان را یکی از موارد بسیار مهم ارزیابی کرد که متاسفانه به دلیل ارائه آمار اشتباه اعتبار لازم به استان تعلق نگرفت و استان‌های دیگر بهره ی بیشتری بردند.

مریم شهابی باهر اظهار کرد: ارائه آمار اشتباه بیکاری جوانان و مهاجرت نخبگان به دیگر استان ها یا حتی خارج از کشور را منجر شد.

وی پروژه های فرهنگی را هم نیازمند توجه ویژه دانست و افزود: جذب اعتبار برای پروژه های فرهنگی نیز بسیار مورد تاکید است چراکه امروزه فرهنگ نیاز اساسی جامعه است.

مدیر خبرگزاری فارس همدان در ادامه نقش رسانه ها را در جذب حداکثری اعتبارات مهم ارزیابی کرد و افزود: رسانه ها با جریانات سازی ، مطالبه گری و ایجاد حساسیت بین نخبگان و مسئولان می توانند تاثیر گذار باشد .

شهابی افزود: اگر مطالبه گری کم رنگ شود سهم استان از اعتبارات کم خواهد شد یا شاید پروژه ای به نتیجه نرسد.

مدیر خبرگزاری فارس همدان ادامه داد: اگر پروژه ای نیاز استان بوده اما اولویت سفر ریاست جمهوری نباشد با فضاسازی رسانه ای احیا شده و سبب خواهد شد تا جذب اعتبار به صورت کامل یا بخشی از آن به سرانجام برسد.

*توجه به پروژه های گردشگری اولویتی مهم

خبرنگار خبرگزاری فارس نیز توجه به پروژه های گردشگری را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه همدان یکی از قطب‌های گردشگری است، بنابراین توجه به پروژه‌هایی که توسعه گردشگری را به دنبال دارد، می‌تواند در اولویت باشد.

فریده حسيني با اظهار اینکه امروز شاهد هستیم بسیاری از پروژه‌های گردشگری مانند چهار بانده شدن جاده علیصدر در گیر و دار اعتبار هستند، اضافه کرد: اگر این پروژه در سفر ریاست جمهوری تامین اعتبار شود، قطعا گردشگران زیادی راهی همدان خواهند شد و ایمنی آنها نیز تامین خواهد شد.

وی تصریح کرد: در همین راستا رسانه‌های همدان نیز با یکصدا شدن در مطالبه عمومی پروژه‌های مهم و اولویت‌دار می‌توانند هیات دولت را ترغیب به تخصیص پروژه‌هایی کنند که نتیجه بخش باشد و بتواند استان را یک گام رو به جلو تر پیش ببرد.

*پروژه آبرسانی میان حوزه ای اولویتی مهم

مدیر خبرگزاری بسیج در همدان نیز بیان کرد: به طور قطع با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و جمع‌بندی‌هایی که طی ماه اخیر توسط مسئولین استانی صورت گرفته پرداختن به پروژه‌های نیمه تمام و بررسی علل آن از اولویت‌های این سفر خواهد بود.

صابری افزود: به نظر می رسد پروژه آبرسانی میان حوضه ای یکی از این پروژه ها است که با توجه به مشکل آب در استان این روزها بیش از پیش نمود دارد و از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۳ به استان همدان است.

وی با اظهار اینکه امروز رسانه به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای اطلاع رسانی و شفاف سازی به شمار می‌رود و جایگاه ویژه ای در اعتمادسازی مردمی و جهاد تبیین دارد، افزود: به طور قطع مطالبه‌گری از وظایف خطیر رسانه‌ها است، با توجه به سفر ریاست جمهوری، رسانه‌های استان با وفاق و همدلی و پرداختن به مطالبات مردمی و نیازهای استان می‌توانند نقش مهمی در جذب حداکثری اعتبارات برای پروژ‌ه‌های نیمه تمام استان داشته باشند تا به سرانجام برسند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه رسانه‌ها پل ارتباطی بین مسئولین و مردم هستند، با پرداختن به مباحثی که در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و …. مغفول مانده با طرح موضوعات به صورت کارشناسی شده می‌توانند در حل مشکلات استان اثرگذار باشند و با انتقال آنچه مطالبه مردمی از مسئولین است در مدیریت اعتبارات نقش مهمی ایفا کنند.

مدیر خبرگزاری بسیج همدان ادامه داد: سهم رسانه‌ها در توجه مسئولین به پروژه ها و در اولویت قرار دادن آنها برای جذب اعتبار، بسیار مهم است و می‌تواند حتی از هدررفت منابع هم جلوگیری کند چرا که خبرنگاران چشم بیدار و زبان گویای جامعه هستند

*آب مهمترین چالش استان 

سرپرست روزنامه جمله در همدان نیز بیان کرد: با توجه به اینکه آب مهمترین مشکل همدان می باشه باید الویت پروژه سفر دولت قرار گیرد چرا با توجه به کمبود بارش در سال های اخیر مشکل کم آبی معضلی مهم برای استان به شمار می آید.

رضا زنداسرار با اظهار اینکه متاسفانه چون رسانه های به خودی خود هیچ نقشی در جذب اعتبار ندارند و جذب اعتبار از کانال های دیگر صورت می گیرد، ادامه داد: رسانه ها مشکلات و کمبودهای استان را مطرح کرده و مسئولین نیز به این امر واقف هستند.

وی بیان کردن کمبودها در رسانه را عامل مهمی در جذب اعتبارات سفر ریاست جمهوری عنوان کرد.

*تامین اعتبار برای چهار بانده شدن محور علیصدر به همدان 

مدیر مسئول پایگاه خبری همدان تیتر با بیان پروژه‌هایی که چندین سال راکد مانده‌اند، باید مورد توجه بیشتر قرار گیرند، افزود: با توجه به قرارگیری همدان در غرب کشور می‌توان از این ظرفیت جهت صادرات محصولات استان و تبدیل همدان به پایلوت صادرات غرب کشور استفاده کرد.

مینو جعفری خاطر نشان کرد: در این خصوص نیازمند یک سری زیرساخت‌ها هستیم که اولین آن توسعه شهرک های صنعتی استان و رفع مشکلات زیرساختی آنان، رفع مشکلات راه آهن غرب کشور و تسریع در پروژه کنارگذر غربی و شرقی همدان است.

وی تصریح کرد: همچنین همدان توانایی بالایی در جذب گردشگر دارد، باید زیرساخت‌های حضور گردشگری در استان فراهم شود، به طور مثال غارعلیصدر به عنوان یک اثر منحصر به فرد در جذب گردشگر به استان موثر است ولی فاقد جاده مناسب است.

جعفری در ادامه به برخی از جاده های حادثه آفرین در برخی شهرستان‌های استان همچون نهاوند و ملایر اشاره کرد و افزود: زیرساخت حمل و نقل برون شهری در برخی جاده ها نیز نیازمند بهسازی است.

*تخریب دیوار آمارهای اغوا کننده اشتغال استان

مدیر مسئول خورشید غرب نیز گفت: مهمترین پروژه که در صدر تمام پروژه های عمرانی ، فرهنگی و اجتماعی قرار دارد تخریب دیوار آمارهای اغوا کننده استان است.

نوروزی تصریح کرد: بر اساس آمارهای کاغذی وضعیت اشتغال ، زیرساخت های عمرانی ، آب رسانی ، فضای سبز و …استان بسیار خوب است و تا زمانی که استان این آمارها را پذیرفته است از اعتبارات مربوطه محروم خواهد بود و صرفا به پروژه های نیمه کاره قناعت خواهد شد.

*گفتنی است؛ سفر رئیس جمهور به همدان قطعا فرصتی است که باید مغتنم شمرده و به دور از فضا سازی سیاسی باید بدنبال جذب حداکثری اعتبارات بود.

 طبق اعلام استاندار ۲۳۰ پروژه عمرانی، تولیدی و اقتصادی اشتغالزا، در راستای پیشرفت استان برای ارائه و پیشنهاد در سفر رئیس جمهور و هیات دولت تهیه شده است.

نکته ی مهم دیگر علاوه بر مواردی که برخی از مدیران رسانه های استان مطرح کردند، ایجاد شرکت ایرلاین اختصاصی نیز مورد نیاز استان است، باید گفت گردشگری مهمترین محور توسعه استان می تواند باشد و در این راستا ایجاد زیرساخت مناسب از جمله راه آهن و فعال کردن فرودگاه نیز به نوعی نیاز استان مطرح می شود تا بتوانیم با جذب گردشگر داخلی و خارجی توسعه اقتصادی را رقم بزنیم.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=3662

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت