هیاتی از اُزبکستان ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه میهمان همدان خواهند بود | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

هیاتی از اُزبکستان ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه میهمان همدان خواهند بود

  • کد خبر : 7894
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
هیاتی از اُزبکستان ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه میهمان همدان خواهند بود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه تیم اقتصادی همدان ۱۷ تا ۲۱ دی ماه میهمان ازبکستان بود و در این سفر تفاهم نامه خواهر خواندگی و تفاهم نامه جذب دانشجو منعقد شد، گفت: این هیأت از ۲۳ تا ۲۶ بهمن وارد کشور شده و ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه میهمان همدان خواهند بود .

به گزارش آوای هگمتان، سید مجتبی حسینی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۶۱ پروژه اقتصادی در دهه فجر افتتاح یا کلنگ زنی شد، اظهار کرد: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۲۳۹۲ میلیارد تومان افتتاح یا کلنگ زنی شد و برای ۱۸۷۴ اشتغال ایجاد کرده است.

معاون امور اقتصادی استاندار همدان به شعار سال “رشد تولید و مهار تورم ” اشاره کرد و ادامه داد: در دولت سیزدهم و ظرف مدت دو سال گذشته ۲۰۶ واحد از واحدهای نیمه فعال یا راکد احیا شد.

وی حمایت از تولید را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: ۹۵ درصد تامین سرمایه واحدهای تولیدی از طریق بانک و پرداخت تسهیلات است، در خصوص واحدهای بزرگ بند “الف” تبصره ۱۸ سهم استان ۱۶۰۰ میلیارد تومان بوده که امسال پرداخت می شود.

وی با اظهار اینکه برای مشاغل کوچک، کارگاهی و خانگی ۱۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد، افزود: مشاغل فردی ۱۶۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

حسینی به بخش دوم شعار سال که مهار تورم است اشاره کرد و ادامه داد: تشکیل رصد خانه پایش و کنترل تورم سبب شد از مردادماه سالجاری تاکنون شاخص تورم ماهیانه و نقطه به نقطه از میانگین کشور پایین تر شود.

معاون امور اقتصادی استانداری همدان به اقدامات در خصوص مهار تورم اشاره کرد و ادامه داد: ایجاد بازارچه های محلی از جمله این موارد است و ۱۵ مرکز عرضه نیز اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان شد: این بازارچه ها با رعایت حقوق صنوف خرد و فروشگاههای محلی ایجاد شده و خللی به بازار فروش آنها وارد نمی شود.

حسینی اضافه کرد: دولت به منظور جلوگیری از گران فروشی، ذخایر استراتژیک کالای اساسی را مورد توجه قرار داده و برای شش ماه این کالا ها را ذخیره می کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان به مردمی سازی اقتصاد و بهره‌گیری از تعاونی ها اشاره کرد و افزود: در سالجاری با تشکیل ۱۴۱۶ تعاونی کسب رتبه برتر را در برنامه تحول مدیریت تعاون به خود اختصاص دادیم.

حسینی به ایجاد تعاونی توسعه و عمران در سطح شهرستان ها اشاره کرد و ادامه داد: در دو شهرستان اجرا نشده که تا پایان سال اجرا می شود.

* کسب رتبه برتر اقتصاد دانش بنیان

وی وجود شرکت‌های دانش بنیان در مسیر توسعه کشور را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: استان همدان در سال گذشته رتبه برتر اقتصاد دانش بنیان را به خود اختصاص داد.

معاون امور اقتصادی استانداری همدان از تشکیل زنجیره‌های ارزش خبر داد و آن را اقدامی بی بدیل خواند و افزود: در استان دو زنجیره ( کشمش و سفال ) ایجاد شد و زنجیره پوشاک و مبل و منبت در سال آتی اضافه می شود.

وی به ایجاد کارگروه فرار مالیاتی اشاره و تصریح کرد: ۱ هزار میلیارد تومان نتیجه اقدامات کارگروه مبارزه با فرار مالیاتی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان به ایجاد سامانه “کار اینجا ” در خصوص ایجاد اشتغال اشاره کرد و ادامه داد: ایجاد شغل متناسب با بیکاران و جانمایی واحدهای اقتصادی متناسب با فارغ‌التحصیلان هر رشته از مواردی است که مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: تعهد اشتغال استان ۲۰ هزار و ۷۰۶ نفر بوده و ۱۰۶ درصد تحقق یافت که تا پایان سال نیز بیشتر خواهد شد.

* سرمایه گذاری ۴۰ میلیون دلاری خودرو برقی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان حجم سرمایه گذاری برای خودرو برقی استان را ۴۰ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این طرح در منطقه جهان آباد فامنین جانمایی شده است و در مرحله اول مونثاژ خودرو مطرح بوده اما در مرحله بعد تولید و انتقال دانش مورد توجه است.

حسینی احداث ۱۵ جایگاه ایستگاه شارژ خودرو برقی را مورد توجه قرار داد که در سالجاری رقم می خورد و اضافه کرد: سال آینده خودروها مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

*گردشگری اصلی ترین محور توسعه استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گردشگری را اصلی ترین محور توسعه استان اعلام کرد و ادامه داد: نمایشگاه گردشگری تهران فضا را برای معرفی استان آماده می کند و باید بهره برد.

وی توجه اقتصاد استان به حوزه گردشگری را مورد تاکید قرار داد و جذب گردشگر داخلی و خارجی را از برنامه ها عنوان کرد و افزود:جذب گردشگر و توسعه گردشگری مستلزم ایجاد زیر ساخت است.

وی ادامه داد: همدان با هدف جذب سرمایه گذار و گردشگر داخلی و خارجی در نمایشگاه گردشگری تهران طی روزهای ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه شرکت می کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان تصریح کرد: همدان با استان کرمان در سالن ۲۷ نمایشگاه گردشگری تهران حضور خواهد داشت.

* از هیچ برند و نامی حمایت نمی کنیم

حسینی در خصوص مطالب عنوان شده در فضای مجازی در خصوص هایپر مارکت که در محل قدیمی نمایشگاه بین المللی همدان ایجاد شد نیز بیان کرد: این مجموعه در یک فراخوان عمومی و مناقصه بوده و ما از هیچ برند و نام و نشان تجاری حمایت نمی کنیم.

وی افزود: بعد از مطالبه مردمی و آگاهی از مواضع آنها اعتراض خود را اعلام کردیم و قرار شد افتتاحیه طور دیگری برگزار شود.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=7894

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت