واگذاری بیش از 48 هزار انشعاب برق به متقاضیان همدانی | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

واگذاری بیش از ۴۸ هزار انشعاب برق به متقاضیان همدانی

  • کد خبر : 6698
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
واگذاری بیش از ۴۸ هزار انشعاب برق به متقاضیان همدانی
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت:‌ در دولت مردمی سیزدهم 48 هزار و 300 انشعاب برق به متقاضیان در استان واگذار شده كه 34 هزار و 847 انشعاب در بخش خانگی بوده است.

به گزارش آوای هگمتان، غلامرضا یداللهی با اشاره به اینكه امسال برای عبور از پیک بار تابستان در کنار طرح‌های تشویقی برای تعرفه خانگی، برای سایر تعرفه‌ها نیز مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است، اظهار كرد:‌ در استان همدان ۶ هزار و ۷۵۳ مشترك صنعتی وجود دارد كه از این تعداد ۴ هزار و ۲۰۰ مشترك صنعتی كوچك هستند كه هیچگونه مدیریت باری برای آنها تعریف نشده و بدون هیچ محدودیتی مانند سال گذشته می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی افزود: اما برای سایر مشتركین در رده‌های مختلف مصرفی كه یك هزار و ۵۰۰ مشترك را شامل می‌شوند، طرح‌های تشویقی در نظر گرفته شده است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به طرح‌های تشویقی این مشتركین افزود: تمام صنایع طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در مدت زمان ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ماه یك شیفت كاری در یك روز از هفته را جابه‌جا می‌كنند و از پاداش بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینكه در این طرح مجموعه‌های صنعتی داخل شهرك‌های صنعتی به صورت یك روز در هفته شیفت كاری خود را باید از ساعت ۱۱ تا ۲۳ به ساعت دیگری منتقل كنند یا به طور كامل مدیریت بار داشته باشند، گفت: برای مشتركین صنعتی خارج از شهرك صنعتی نیز این طرح قابل اجرا است و مشتركین با هر قدرتی می‌توانند در این طرح مشاركت كرده و از مشوق‌های وزارت نیرو بهره‌مند شوند.

یداللهی با اشاره به اینكه برای مشتركین خارج از شهرك‌های صنعتی استثناهایی وجود دارد، افزود: برای این مشتركین با قدرت بیش از ۵۰۰ كیلووات طرح به مانند مشتركین داخل شهرك‌ها قابل اجرا است.

وی با اشاره به طرح‌های مدیریت مصرف مشتركین كشاورزی در استان گفت: طبق بررسی صورت گرفته بیش از ۹۰ درصد مشتركین ما در بخش كشاروزی دارای چاه‌های كشاورزی هستند كه قرارداد استفاده ۱۸ ساعته از منابع آب را دارند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینكه تمام مشتركین كشاورزی دارنده چاه آب طبق مصوبه هیات دولت در مدت زمان ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ماه باید در انشعابات خود از ساعت ۱۱ تا ۱۶ یا ۱۳ تا ۱۸ مدیریت مصرف برق داشته باشند، عنوان كرد:‌ برای این منظور از راهكارهایی مانند استفاده از كنتورهای فهام، كلیدهای هوشمند درون شبكه‌ای و جداسازی خطوط كشاورزی از سایر مصارف تعریف شده است.

وی با اشاره به اینكه برای مشتركین اداری نیز مطابق مصوبه هیات دولت چند اقدام مدنظر قرار گرفته است، تصریح كرد: تغییر ساعت كاری به ساعت ۶ تا ۱۳ مورد توجه بود كه در سال جاری عملیاتی شد.

یداللهی با بیان اینكه ادارات می‌توانند كاهش مصرف به میزان ۳۰ درصد در ساعت ۱۰ تا ۱۳ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ داشته باشند و از پاداش‌های موجود برخوردار شوند، گفت: كاهش مصرف برق به میزان ۶۰ درصد در ساعت اداری نسبت به روز جاری از دیگر مواردی است كه ادارات می‌توانند در دریافت پاداش توجه داشته باشند.

وی در ادامه به عملكرد مشتركین شركت توزیع برق استان در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت:‌ در این دولت مردمی ۴۸ هزار و ۳۰۰ انشعاب برق به متقاضیان در استان واگذار شده كه ۳۴ هزار و ۸۴۷ انشعاب در بخش خانگی بوده است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح كرد: از این تعداد ۲ هزار و ۵۴۴ انشعاب در بخش عمومی، ۸۸۱ انشعاب در بخش كشاورزی، ۵۱۰ انشعاب در بخش صنعت و ۹ هزار و ۵۱۴ انشعاب در سایر بخش‌ها شامل تجاری، آزاد و … واگذار شده است.

وی با اشاره به اینكه در دولت سیزدهم ۱۱ هزار و ۵۵۲ انشعاب غیردائم به متقاضیان واگذار شده است كه ۲۴ درصد كل انشعابات واگذار شده را شامل می‌شود، افزود: این متقاضیان عمدتا در حاشیه شهرها و روستاها ساكن بودند كه بهره‌مندی انرژی پاك برق تاثیر قابل توجهی در افزایش رفاه آنها داشته است.

یداللهی با بیان اینكه تاكنون ۲ هزار و ۱۵۸ انشعاب به صورت معاف از پرداخت هزینه به متقاضیان واگذار شده است، گفت: این متقاضیان شامل مددجویان كمیته امداد، بهزیستی و … هستند كه امكان بهره‌مندی از نعمت انرژی برق را بدون پرداخت هزینه‌ای دارند.

وی با اشاره به اجرای طرح هوشمندسازی شبكه و مشتركین شركت توزیع برق استان همدان گفت: طرحی هوشمند در قالب شبكه و مشتركین اجرایی می‌شود كه در سطح شبكه با نصب تجهیزات هوشمند نظیر كلیدهای هوشمند اقدامات مهمی در حال انجام است.

 

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینكه در بخش مشتركین با نصب تابلوهای هوشمند و كنتورهای هوشمند اقدامات خاصی انجام می‌شود، افزود:‌ در این راستا وقتی تجهیزاتی در شبكه نصب می‌شود، رفتار و مصرف مشتركین قابل نظارت، كنترل و تنظیم است.

وی با اشاره به اینكه طرح هوشمندسازی مشتركین با استفاده از تابلوهای هوشمند برای تمام مشتركین دیماندی قابل اجرا است، گفت: در حوزه مشتركین دیماندی شركت توزیع برق استان، تاكنون بالغ بر ۱۴ هزار و ۳۲۸ مشترك رویت‌پذیر و ۵ هزار مشترك كنترل‌پذیر شده‌اند.

یداللهی با بیان اینكه نسبت به مشتركینی كه رویت‌پذیر شدند، دیگر ضرورتی ندارد مامورین شركت برق برای قرائت كنتور برق به محل مصرف آنها مراجعه كنند، افزود:‌ در حال حاضر از طریق سیستم‌های مخابراتی تمام اطلاعات مشترك به مركز مستقر در شركت برق ارسال می‌شود كه با حداقل زمان ممكن محاسبات انجام و صورت‌حساب‌ها صادر و به صورت پیامك به آنها ابلاغ می‌شود.

 

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=6698

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت