پایش و مقاوم‌سازی ساختمان‌های شرکت گاز/ هدفگذاری بر پیشگیری حوادث | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
مدیرعامل شرکت گاز همدان؛

پایش و مقاوم‌سازی ساختمان‌های شرکت گاز/ هدفگذاری بر پیشگیری حوادث

  • کد خبر : 4536
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
پایش و مقاوم‌سازی ساختمان‌های شرکت گاز/ هدفگذاری بر پیشگیری حوادث
مدیرعامل شرکت گاز همدان با اشاره به پایش و ارزیابی تمام ساختمان‌های این شرکت به منظور مقاوم‌سازی گفت: اقدامات موثر پیشگیری از حوادث می‌توان به جمع‌آوری شیرهای پیاده‌رو، طراحی برج‌های تخلیه گاز اضطراری، مقاوم‌سازی علمک‌ها، ایجاد سیستم قطع اضطراری و طراحی شبکه شتاب‌نگاری اشاره کرد.

به گزارش آوای‌ هگمتان، محمدصاق محبی‌نظر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مدیریت بحران در هنگام بروز حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله امری بسیار ضروری و حیاتی است و مدیر بحران باید از قبل اقداماتی برای مواجهه و واکنش در شرایط اضطراری پیش‌بینی کند.

وی با بیان اینکه اقدامات اصلاحی باید در راستای حفظ تاسیسات و دارایی‌های فیزیکی مجموعه و البته سلامت پرسنل در برابر حوادث احتمالی پیش‌بینی و اجرا شود گفت: مقاوم‌سازی تاسیسات گازرسانی در برابر زلزله به دلیل اهمیت بالای شبکه‌های گازرسانی و لزوم واکنش سریع در شرایط بحران موضوع بسیار مهمی است که باید مد نظر باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان تأکید کرد: امروزه از روش‌های مختلفی همچون محاسبات عددی، الگوریتم ابتکاری و فراابتکاری برای مدلسازی و شبیه‌سازی کامپیوتری شبکه‌های گازرسانی در برابر زلزله و محاسبات خرابی و آسیب‌های متعاقب آن استفاده می‌شود.

وی تاکید کرد: اقدامات موثری در زمینه پیشگیری از حوادث در شرکت گاز استان در حال انجام است که می‌توان به جمع‌آوری شیرهای پیاده‌رو، طراحی برج‌های تخلیه گاز اضطراری، مقاوم‌سازی علمک‌ها، ایجاد سیستم قطع اضطراری و طراحی شبکه شتاب‌نگاری اشاره کرد.

محبی‌نظر با بیان اینکه مقاوم‌سازی ساختمان‌ها از اولویت‌های این شرکت است، ادامه داد: با توجه به افزایش عمر ساختمان‌ها، جلوگیری از فرسایش و تخریب امری اجتناب‌ناپذیر است زیرا بهبود وضعیت ساختمان و اقدامات نگهداشت موجب ارتقای ایمنی و افزایش عمر مفید ساختمان می‌شود و از خرابی‌های پیش رو جلوگیری می‌کند.

وی گفت: با توجه به تاکید کارگروه امور زیربنایی و توسعه استان و معاونت عمرانی استانداری مبنی بر شناسایی ساختمان‌های ناایمن و لزوم توجه جدی به آن و درس‌آموزی از حوادث تلخ همچون حادثه متروپل آبادان، تمام ساختمان‌های شرکت نیز مورد پایش و ارزیابی قرار گرفتند.

مدیرعامل شرکت گاز همدان با بیان اینکه با انجام برنامه‌های صحیح و مدون نگهداشت ساختمان‌ها و تعمیرات به موقع می‌توان از تخریب و آسیب‌های کلی‌تر جلوگیری کند که مصداق عینی صیانت از بیت‌المال است تاکید کرد: با توجه به بخشنامه وزیر کشور و نایب رییس شورای عالی مدیریت بحران در خصوص رعایت مقررات ملی ساختمان، ضوابط شهرسازی، ایمنی و اصول فنی و کنترل ساخت و سازها تمام استانداردها و نکات فنی مرتبط در ساختمان‌های جدیدالاحداث این شرکت رعایت شده و مورد پایش و نظارت مستمر ناظرین است.

وی با اشاره به دارا بودن بیش از ۹ هزار و ۸۷۳ کیلومتر خطوط تغذیه و توزیع در این شرکت گفت: ۳۲۷ هزار و ۸۵۱ مورد انشعاب و یک‌هزار و ۷۱۰ ایستگاه CGS / TBS / CGS-MS / CPS در این شرکت داریم که ضریب نفوذ گازرسانی خانوارهای شهری ۱۰۰ درصد و روستایی ۹۹.۹ درصد است.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=4536

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت