پتروشیمی “ابن سینا” سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
10
مدیر کل صمت همدان؛

پتروشیمی “ابن سینا” سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

  • کد خبر : 5038
  • ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
پتروشیمی “ابن سینا” سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان از افتتاح و راه‌اندازی پتروشیمی"ابن سینا" در سال آتی خبرداد و گفت: زیرساخت این پروژه نهائی شده و اقدامات اجرائی آن آغاز شده است.

به گزارش آوای هگمتان، احمد شانیان، مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی در جمع خبرنگاران ابراز کرد: دولت سیزدهم بر بازگرداندن واحدهای تعطیل به چرخه تولید تاکید دارد و این مهم را در دستور کار قرار داده است.

وی بازگرداندن واحدهای غیر فعال به چرخه تولید را مورد توجه قرار داد و ادامه‌داد: در سال گذشته ۵۰ واحد صنعتی و در سال‌جاری نیز تاکنون ۳۰ واحد صنعتی احیا شد.

وی با بیان اینکه ۱۰ واحد در سال گذشته و ۹ واحد معدنی در سالجاری احیا شد، اضافه‌ کرد: همدان به عنوان الگویی که از استراتژی متفاوت استـفاده می کند معرفی شد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه جذب سرمایه گذار جدید در بهره‌وری مورد توجه بود، ادامه‌داد: احیای واحدهای صنعتی، تنها بازگرداندن این واحدها به چرخه تولید نیست، بلکه فراهم کردن زمینه‌های رشد و ماندگاری در چرخه تولید را هم شامل می شود.

*ایجاد ۳۷۵ شغل با احیای واحدهای راکد

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با عنوان اینکه در سال گذشته ۶۵۴ شغل و در سال‌جاري نیز ۳۷۵ شغل با احیای واحدهای راکد ایجاد شد، تصریح کرد: تعهد داریم تا ۴۰ واحد صنعتی را تا پایان سال به چرخه تولید بازگردانیم.

شانیان با عنوان اینکه استان همدان‌ به عنوان دومین استان در احیای واحد های راکد انتخاب شد، ادامه‌داد: همدان‌ در حوزه صنعت فضای خوبی را دارد و باید به عنوان مامنی برای سرمایه گذاری انتخاب شود چرا که ظرفیت آن را دارد.

وی به اجرای شش پروژه کلان در حوزه صنایع در سال آینده اشاره کرد و افزود: ۸۵ درصد صنایع استان کوچک است و نیازمند تعریف پروژه های کلان هستیم و استفاده از پساب مقوله ی مهمی در این روند است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان از احیای یکصد واحد صنعتی، تولیدی و معدنی طی ۱۸ ماه خبر داد و عنوان کرد: امیدواریم این رقم تا پایان سا‌ل‌جاری به ۱۱۰ واحد برسد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان از افتتاح و راه‌اندازی پتروشیمی”ابن سینا” در سال آتی خبرداد و گفت: زیرساخت این پروژه نهائی شده و اقدامات اجرائی آن آغاز شده است.

*نسبت صدور پروانه‌ به صدور جواز ۱۰ درصد است

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان نیز در این نشست با اعلام اینکه هر سال واحدهای تولیدی در این استان پایش می شود، اضافه کرد: اگر واحدی دارای مشکل باشد شناسایی و برای رفع موانع آن اقدام می شود.

حمید بهزادی نسبت صدور پروانه‌ به صدور جواز را ۱۰ درصد عنوان کردو ادامه‌داد: بسیاری از واحدهای تولیدی از طریق استیجار می‌تواند در اختیار واحد دیگر قرار بگیرد و واحد راکد به چرخه تولید بازگردد.

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به اینکه پتروشیمی هگمتانه پی‌وی.سی با درجه پزشکی تولید می‌کند، اذعان کرد: اکنون با مشکل کمبود مواد اولیه مواجه است که مجوز واردات گاز وی.سی.ام برای آن صادر شده و باید گفت ظرفیت تولید گرانول این پتروشیمی از ۹ هزار تن به ۲۷ هزار تن افزایش یافته است.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=5038

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت