پرداخت بیش از ۱۰ میلیارد ریال هزینه درمان ناباروری و نازایی در استان/ انعقاد تفاهمنامه با مرکز رادیوتراپی مهدیه همدان | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
3

پرداخت بیش از ۱۰ میلیارد ریال هزینه درمان ناباروری و نازایی در استان/ انعقاد تفاهمنامه با مرکز رادیوتراپی مهدیه همدان

  • کد خبر : 6655
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
پرداخت بیش از  ۱۰ میلیارد ریال هزینه درمان ناباروری و نازایی در استان/ انعقاد تفاهمنامه با مرکز رادیوتراپی مهدیه همدان
میرکل بیمه سلامت استان همدان خبر داد: بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای هزینه های درمان ناباروری و نازایی ۳۳۹ زوج نابارور در استان همدان پرداخت شده است.

به گزارش آوای هگمتان، دکتر نیاستی مدیرکل بیمه سلامت استان همدان در هفته دولت در جمع خبرنگاران به مهمترین اقدامات و خدمات اداره کل بیمه سلامت استان همدان اشاره کرد و گفت: افزایش حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج از مهترین اقدامات است.

وی با عنوان اینکه به منظور افزایش حمایت مالی از بیماران صعب العلاج در سال ۱۴۰۱ صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در سازمان بیمه سلامت ایران تشکیل شد و بیماری‌های سرطان ، شیمی درمانی رادیوتراپی، تالاسمی، هموفیلی، MS، بیماران دیالیزی (دیالیز خونی و دیالیز صفاقی)، بال پروانه‌ای، انواع تیپ‌های SMA، سیستیک فیبروزس، اوتیسم ، پرفشاری شریان ریوی، سکته مغزی، پیوند اعضا (شامل سلول‌های بنیادی خونساز، کلیه، کبد، قلب، پانکراس، روده، ریه)، مزمن روانی، رتینوپاتی دیابتی، صرع مقاوم به درمان، جراحی‌های DBS (برای بیماران پارکینسون، دیستونی، ترمور، تیک، تورت) بیماران با آسیب شنوایی شدید و دیستروفی‌های عضلانی را شامل شد.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان با اعلام اینکه ۱۰۷ گروه بیماری در این صندوق تحت حمایت دولت قرار گرفته است، تصریح کرد:

از ابتدای سالجاری تا کنون بیش از ۱۰۵ میلیارد تومان بابت هزینه‌های درمانی ۳۲ هزار و ۷۶۸ بیمار خاص، صعب‌العلاج و مزمن استان همدان پرداخت شده است.

نیاستی به توسعه بیمه سلامت همگانی اشاره کرد و افزود: هم اکنون جمعیتی بالغ بر ۱٫۰۸۰٫۳۹۹ نفر (حدود ۶۰ درصد جمعیت استان) تحت پوشش بیمه سلامت استان همدان می باشند.

وی با بیان اینکه این جمعیت در ۴ صندوق بیمه ای به شرح ذیل خلاصه میشود:صندوق روستائیان ۶۵۰٫۹۹۵ نفر، صندوق کارکنان دولت۱۲۰٫۷۱۷ نفر، صندوق سایر اقشار ۶۸٫۵۹۳ نفر، صندوق ایرانیان ۲۴۰٫۰۹۴ نفر عضو هستند.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان در مرداد ماه سال ۱۴۰۲ به منظور گسترش پوشش بیمه سلامت همگانی با تصویب دولت ۵ دهک اول درآمدی از پرداخت حق بیمه معاف شده و به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، افزود: با احتساب جمعیت بیمه شدگان روستایی استان و ۵ دهک اول درآمدی در صندوق ایرانیان، هم اکنون جمعیتی بیش از ۸۵۰ هزار نفر (حدود۸۰ درصد جمعیت بیمه شدگان استان) به صورت رایگان از خدمات بیمه سلامت بهره مند می باشند.

نیاستی تصریح کرد: مشمولین دهک های ۶ تا ۹ نیز از ۱۰ تا ۳۰ درصد تخفیف در پرداخت حق بیمه بهره مند گردیدند.

* پوشش بیمه ای هزینه های درمان ناباروری و نازایی

وی افزود: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت زوجین نابارور می‌توانند تا سن ۴۹ سالگی و تا سه دوره درمانی از خدمات درمانی نازایی و ناباروری به صورت بیمه ای بهره‌مند گردند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان ادامه داد: بیمه شدگان عزیز با مراجعه به مراکز دولتی ۱۰ درصد تعرفه دولتی و در مراکز خصوصی طرف قرارداد ۱۰ درصد تعرفه غیر دولتی را بر اساس ضوابط مربوطه پرداخت می نمایند و ۹۰ درصد هزینه های درمان نازایی و ناباروری را بیمه سلامت پرداخت می کند.

نیاستی خاطرنشان‌ شد: در سال۱۴۰۱ بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بابت هزینه های درمان نازایی و ناباروری ۷۱۲ زوج نابارور ، توسط بیمه سلامت استان همدان پرداخت شده است. این رقم در مقایسه با پرداخت سال ۱۴۰۰ که ۳۶ میلیون تومان برای ۱۳ زوج بوده است؛ رشد بسیار چشمگیر و قابل توجهی داشته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون بیش از یک میلیارد و ۴۲۲ میلیون تومان برای هزینه های درمان ناباروری و نازایی ۳۳۹ زوج نابارور در استان پرداخت شده است.

*توسعه قرارداد با موسسات و مراکز درمانی استان

وی با اظهار اینکه به منظور افزایش میزان رضایتمندی بیمه شدگان و گسترش دسترسی به خدمات تحت پوشش بیمه سلامت، اداره کل بیمه سلامت استان همدان تلاش نمود تا با تعداد بیشتری از مراکز و موسسات درمانی استان قرارداد همکاری منعقد نماید، اضافه کرد: هم اکنون این اداره کل با ۹۵۲ مرکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد می باشد. این مراکز شامل مطبهای پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص، دندانپزشکان، مراکز تصویربرداری ، داروخانه ها ، آزمایشگاهها و … می باشند.

نیاستی به پرداخت های بی سابقه و کم نظیر موسسات و مراکز درمانی استان اشاره کرد و افزود: با توجه به نقش اثرگذار تامین مالی منابع مورد نیاز در موسسات درمانی طرف قرارداد به منظور ارائه خدمات مطلوبتر به بیماران، اداره کل بیمه سلامت استان از سال گذشته تمام توان خود را به کار گرفته است تا با پرداخت به روز مطالبات موسسات طرف قرارداد، پزشکان و داروخانه ها نسبت به تسویه مطالبات موسسات و مراکز درمانی استان مبادرت نماید.

وی مطرح کرد: در همین راستا مطالبات داروخانه های استان (خصوصی) تا پایان مرداد ماه سال ۱۴۰۲ تسویه و پرداخت گردیده است، مطالبات بیمارستانها و مراکز دولتی دانشگاهی استان تا پایان فروردین سالجاری پرداخت شده است. مطالبات بیمارستانهای خصوصی، مراکز خصوصی، غیردانشگاهی تا پایان فروردین سالجاری مطالبات درمانگاهها ، مراکز پاراکلینیک، آزمایشگاهها و مطب پزشکان بخش خصوصی تا پایان خرداد ماه، مطالبات پزشکان خانواده شهری تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۲ پرداخت شده است.

وی ادامه داد: و سطح یک روستایی دانشگاه علوم پزشکی همدان و اسدآباد تا پایان خرداد ماه تسویه گردیده است. مطالبات داروخانه های استان (خصوصی) تا پایان مرداد ماه سال ۱۴۰۲ تسویه و پرداخت گردیده است. تمامی مطالبات سال ۱۴۰۱ مراکز و موسسات درمانی استان به مبلغ بیش از ۹۵۷ میلیارد تومان پرداخت و تسویه گردیده است.

*تداوم طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده 

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان اصافه کرد: با توجه به نقش بی بدیل پزشک خانواده در سلامت فرد، خانواده و جامعه، می توان گفت خدماتی که پزشک خانواده به جمعیت تحت پوشش خود می دهد، خدماتی با کیفیت، مطمئن، ارزان و سهل الوصول هستند.

وی ادامه داد: با اجرای طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در استان همدان هم اکنون ۱۹۶ هزار نفر از بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی (ایرانیان) به ۱۴۷ پزشک خانواده منتسب شده اند که تمام جمعیت مذکور از خدمات و مزایای بیمه سلامت بهره مند می باشند و خدماتی که در این صندوق به بیمه شدگان ارائه می گردد از نظر نوع خدمت و تعرفه هیچ تفاوتی با سایر صندوق ها ندارد.

* اجرای موفقیت آمیز طرح دارویار در استان

نیاستی به احرای موفقیت انیز طرح دارویار اشاره کرد و ادامه داد: از ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۱ طرح دارویار در استان همدان همزمان با کل کشور اجرایی و عملیاتی گردید و تا کنون این طرح ملی و مهم به طور موفقیت آمیز با کمترین چالش در استان اجرایی شده است.

وی خاطرنشان شد: پرداخت به موقع مطالبات داروخانه های استان ، پیشگیری از قاچاق دارو، جلوگیری از مصرف بی رویه و خودسرانه دارو، توزیع یارانه دارو متناسب با نیاز بیماران، منطقی تر شدن مصرف و تجویز دارو ، کاهش تقاضاهای القایی، بهره مندی همه دهک های درآمدی از یارانه دارو از فواید اجرای طرح دارویار می باشد.

* اجرای صد در صدی طرح ملی نسخه نویسی الکترونیکی در استان

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان تصریح کرد: طرح ملی نسخه نویسی الکترونیکی به عنوان زیر ساخت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت شهروندان، هم اکنون در تمامی موسسات درمانی خصوصی و دولتی طرف قرارداد در استان همدان به صورت ۱۰۰ % اجرایی گردیده است.

وی افزود: کاهش خطاهای مربوط به نسخه خوانی در داروخانه ها ، مدیریت و ساماندهی هزینه های نظام سلامت کشور، صرفه جویی در مصرف کاغذ و رفع مشکلات مربوط به حفظ و نگهدای سوابق پزشکی از دیگر فواید طرح نسخه نویسی الکترونیکی می باشد.

تسریع در انتقال و رصد داده‌ها، پایداری اطلاعات، کاهش خطا، پایش و نظارت فنی و دقیق و نیز صرفه‌جویی در هزینه ها از مزیت‌های دیگر طرح نسخه‌نویسی الکترونیک می باشد.

*انعقاد تفاهم نامه با مرکز رادیوتراپی مهدیه همدان

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان خاطرنشان شد: به منظور افزایش رفاه حال بیماران صعب العلاج به ویژه بیماران سرطانی و کاهش مشکلات این بیماران در خصوص پرداخت هزینه های درمانی با پیگیریهای متعدد انجام شده توسط این اداره کل، تفاهم نامه ای با مرکز رادیوتراپی مهدیه همدان منعقد گردید.

مدیرکل بیمه سلامت استان هندان اضافه کرد: از آثار و برکات انعقاد تفاهمنامه مذکور صرفه جویی نزدیک به ۵ میلیارد تومان از منابع صندوق بوده است که در نتیجه پیگیریهای این اداره کل در اعمال تخفیف ۱۷ درصد در تعرفه بخش خیریه محقق گردید.

نیاستی مطرح کرد: همچنین از بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان هزینه های درمانی بیماران ، سهم بیماران حدوداً ۳ میلیارد تومان (۱۰ درصد هزینه ها ) بوده است و مابقی توسط بیمه سلامت استان پرداخت گردیده است . با توجه به خصوصی بودن مرکز اقدامی قابل توجه و موثر در افزایش حمایت از این بیماران می باشد.

وی افزود: از دیگر آثار انعقاد تفاهمنامه با مرکز رادیوتراپی مهدیه همدان، رفع مشکلات بسیار زیاد بیماران در تامین نقدینگی جهت پرداخت به مرکز رادیوتراپی و سپس دریافت مبالغ پرداختی در قالب خسارت متفرقه از بیمه سلامت استان می باشد.

وی به ویگر اقدامات بیمه سلامت استان همدان اشاره کرد و ادامه‌داد: انعقاد قرارداد با بیمارستان خصوصی بوعلی همدان و کلینیک تخصصی افق، پوشش بیمه سلامت ویژه محلات کم برخوردار استان ، استقرار نیروی فنی در داروخانه دانشگاه علوم پزشکی جهت تایید داروی بیماران، اصلاح، ارتقاء و بهسازی فضای میز خدمت اداره کل به منظور افزایش میزان رضایتمندی مراجعین و تسهیل در خدمت رسانی به بیمه شدگان از دیگر خدمات است.

وی با عنوان اینکه به روسای ادارات بیمه سلامت شهرستان ها در خصوص ارائه خدمت حداکثری در شهرستان و عدم ارجاع بیمه شدگان به مرکز استان تاکید شد، افزود: توسعه قرارداد با دفاتر پیشخوان دولت به منظور تسهیل در خدمت رسانی به بیمه شدگان و افزایش میزان رضایتمندی آنان از دیگر اقدامات است.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=6655

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت