پرداخت مبلغ 771 میلیارد تومان برای هزینه های درمانی بیمه شدگان | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

پرداخت مبلغ ۷۷۱ میلیارد تومان برای هزینه های درمانی بیمه شدگان

  • کد خبر : 8015
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰
پرداخت مبلغ ۷۷۱ میلیارد تومان  برای هزینه های درمانی بیمه شدگان
مدیر کل بیمه سلامت استان همدان خبر داد: از ابتدای سالجاری تا کنون بیش از 771 میلیارد تومان برای هزینه‌های درمانی بیمه شدگان به مراکز و موسسات درمانی استان توسط بیمه سلامت همدان پرداخت گردیده است.

به گزارش آوای هگمتان، فریبرز نیاستی با اشاره به پرداخت مطالبات پزشکان و موسسات و مراکز درمانی استان همدان گفت : با توجه به نقش اثرگذار تامین مالی منابع مورد نیاز در موسسات درمانی طرف قرارداد به منظور ارائه خدمات مطلوبتر به بیماران، اداره کل بیمه سلامت استان از سال گذشته تمام توان خود را به کار گرفته است تا با پرداخت به روز مطالبات موسسات طرف قرارداد، پزشکان و داروخانه ها نسبت به تسویه مطالبات موسسات و مراکز درمانی استان مبادرت نماید.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان اظهار داشت : خوشبختانه پرداخت‌های بیمه سلامت به موسسات و مراکز درمانی نسبت به سال‌های قبل بسیار به روزتر شده است در حالی که در سالهای قبل این پرداخت ها با تاخیرهای طولانی مدت انجام می‌شد.

دکتر نیاستی با بیان اینکه هم اکنون اداره کل بیمه سلامت استان با ۱۰۱۲ مرکز تشخیصی درمانی در سطح استان طرف قرارداد می باشد افزود : مطالبات داروخانه های خصوصی استان تا پایان دی ماه سال ۱۴۰۲ پرداخت گردیده است.

وی ادامه داد: مطالبات بیمارستانها و مراکز دولتی دانشگاهی و داروخانه های دولتی تا پایان شهریور سالجاری پرداخت شده است. مطالبات بیمارستانهای خصوصی، مراکز خصوصی، غیردانشگاهی تا پایان آبان ماه سالجاری مطالبات درمانگاهها، مراکز پاراکلینیک، آزمایشگاهها و مطب پزشکان بخش خصوصی تا پایان آبان ماه، مطالبات پزشکان خانواده شهری تا پایان دی ماه سال ۱۴۰۲ پرداخت شده و سطح یک روستایی دانشگاه علوم پزشکی همدان و اسدآباد تا پایان دی ماه تسویه گردیده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان با اشاره به اینکه تمامی مطالبات سال ۱۴۰۱ مراکز و موسسات درمانی استان به مبلغ بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان پرداخت و تسویه گردیده است گفت: خسارت متفرقه بیمه شدگان به صورت هفتگی پرداخت می گردد و تا تاریخ ۲۶/۱۱/۱۴۰۲ پرداخت شده است.

دکتر نیاستی اظهار داشت : از ابتدای سالجاری تا کنون بیش از ۷۷۱ میلیارد تومان برای هزینه های درمانی بیمه شدگان به مراکز و موسسات درمانی استان توسط بیمه سلامت همدان پرداخت گردیده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان ابراز امیدواری کرد که با تسریع در پرداخت مطالبات موسسات و مراکز درمانی استان ، مراکز و موسسات مذکور دغدغه کمتری برای رفع نیازها و کمبودهای خود داشته باشند و این امر موجب تسهیل در خدمت رسانی به بیمه شدگان گردد و روز به روز شاهد افزایش سطح کمی و کیفی ارائه خدمات سلامت به مردم عزیزمان باشیم.

دکتر نیاستی با اشاره به اهمیت توجه به پیشگیری از بیماری به منظور مدیریت هزینه های درمانی کشور بیان کرد: در حال حاضر پیشگیری یکی از موضوعات بااهمیت بیمه سلامت محسوب می‌شود و بیمه سلامت خود را در تشخیص‌های زودهنگام بیماری ها سهیم می‌داند و تلاش می‌کند با جریان‌سازی اطلاعات سلامت در کشور بتواند در امر پیشگیری تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: پیشگیری چنان برای سازمان بیمه سلامت دارای اهمیت گردیده است که در سالجاری «معاونت پیشگیری و خدمات پایه سلامت» در سازمان بیمه سلامت ایجاد شد که این نویدبخش رویداد و نگرش جدید در نظام بیمه‌ای کشور در حوزه بیمه سلامت است.

مدیر کل بیمه سلامت استان افزود: در هر همین راستا همه مردم و بیمه شدگان عزیز را به خودمراقبتی و اصلاح سبک زندگی به منظور پیشگیری از بیمار شدن دعوت می نماییم. هم اکنون جمعیتی بیش از یک میلیون و ۸۲ هزار نفر (حدود ۶۰ درصد جمعیت استان) تحت پوشش بیمه سلامت استان همدان می باشند که از این تعداد بیش از ۸۵۰ هزار نفر در استان همدان به صورت رایگان از خدمات بیمه سلامت بهره مند می باشند.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=8015

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت