پروژه کنار گذر غربی در انتظار سفر ریاست جمهوری به همدان | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
8
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی :

پروژه کنار گذر غربی در انتظار سفر ریاست جمهوری به همدان

  • کد خبر : 3273
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰:۱۷
پروژه کنار گذر غربی در انتظار سفر ریاست جمهوری به همدان
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد شده پروژه کنار گذر غربی در مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان همدان قرار گیرد.

به گزارش آوای هگمتان، عملیات عمرانی پروژه تقاطع غیر همسطح غدیر در حال اجرا است این پل (شهرک فرهنگیان ) از جمله مواردی است که حجم بالای ترافیک را به دلیل اینکه مسیر کریدور اتصال غرب به پایتخت بوده در بردارد و کماکان ترافیک در سه راهی شهرک فرهنگیان و راههای منتهی به آن و عبور و مرور وسایط نقلیه سنگین و ماشین های عبوری معضلی در بار ترافیکی این منطقه می باشد.

باید گفت کاهش بار ترافیکی در سه راهی شهرک فرهنگیان فقط با اتمام پروژه کنار گذر غربی محقق خواهد شد، چرا که همدان راه ارتباطی استان های غربی به مرکز کشور شده و باید گفت اتمام کنارگذرغربی در جهت هدایت ترافیک به خارج ازشهر امری ضروری به نظر می رسد.

کنار گذر غربی حدفاصل محورهای همدان- تهران و همدان- سنندج و کرمانشاه واقع شده که ارتباط بین محورهای شرقی، غربی و شمالی منتهی به شهر همدان را در خارج از محدوده طرح جامع آن، برقرار می‌سازد.

*پیشنهاد شد پروژه کنار گذر غربی در مصوبات سفر ریاست جمهوری قرار گیرد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با آوای هگمتان، با عنوان اینکه تمام خودروهای سنگین و سبک سه استان غربی از داخل شهر همدان عبور می‌کنند، خاطر نشان کرد: جاده همدان جاده ترانزیتی است که متاسفانه ورود این حجم از خودرو به داخل شهرآلودگی هوا و آلودگی صوتی به همراه داشته و امنیت را مختل می کند.

احمد حسین فلاحی برگزاری نشست با پیمانکار پروژه و همچنین چند نشست در سازمان برنامه بودجه برای تامین بودجه را از اقدامات برشمرد و افزود: رایزنی‌هایی هم نسبت به تامین زیرساخت با وزارت مسکن و شهرسازی صورت گرفت و در نهایت تاکنون ۴۲ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۲ میلیارد ردیف بودجه ۹۹ احیا شد و ۳۰ میلیارد توازن داده شد، افزود: متاسفانه با عقب افتادن پروژه تملک زمین گران شد و ۴۲ میلیارد تومان صرفا یک قسمت پروژه را پیش خواهد برد.

وی با اظهار تاسف از اینکه در گذشته صد کیلومتر با ۷۰ میلیارد تومان تکمیل می شد، اما  امروز باید برای هشت کیلومتر ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شود، ادامه داد: این پروژه در استان همدان سالها پیش آغاز شده و تقریبا از ۲۵ کیلومتر، بهسازی ۱۸ کیلومتر آن انجام شده است .

فلاحی با اظهار تاسف از اینکه این پروژه در حال حاضر متوقف شده، اضافه کرد: پیشنهاد شده تا این طرح در مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان همدان قرار گیرد، افزود: حدود ۸ کیلومتر از کنار گذر غربی مانده که امیدواریم با اختصاص بودجه این مسافت نیز تکمیل شود.

وی اضافه کرد: پروژه ای که با اعتبار ۲۰ میلیارد به پایان می رسید اکنون با چندین برابر سال های گذشته باید به اتمام برسد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی احداث آزادراه و ایجاد باند دوم را از دیگر مواردی برشمرد که در اتمام کنارگذر مطرح است و ادامه داد: با این روند آزاد راه ساوه_ همدان به مسیر کرمانشاه وصل می شود.

*باید گفت حجم بالای مسافران عبوری و ورود آنها به داخل شهر همدان و همچنین ورود وسایط نقلیه سنگین ،خطرات ، آلودگی صوتی و محیط زیستی، را به همراه دارد و در این خصوص اتمام پروژه کنارگذر غربی از مهمترین عواملی است تا گره ای از معضلات پیش آمده باز کند و امیدواریم با آغاز مجدد پروژه و تامین بحث مالی آن، طبق گفته ی نماینده ی مردم همدان، در سفر رياست جمهوری به استان همدان محقق شود.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=3273

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت