کنارگذر غربی چشم انتظار سفر ریاست جمهور/ از پروژه کنار گذر شرقی غافل نشویم | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4

کنارگذر غربی چشم انتظار سفر ریاست جمهور/ از پروژه کنار گذر شرقی غافل نشویم

  • کد خبر : 3611
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
کنارگذر غربی چشم انتظار سفر ریاست جمهور/ از پروژه کنار گذر شرقی غافل نشویم
کنار گذر غربی یکی از پروژه های مهم در سفر قریب الوقوع رياست جمهوری به همدان است تا طلسم یازده ساله آن شکسته شود.

به گزارش آوای هگمتان، ‌شهرستان همدان به عنوان توزیع کننده اصلی ترافیک جاده ای غرب کشور و نقطه استراتژیک حمل و نقل جاده ای و ترانزیتی محسوب می شود به دلیل این موضوع استان‌های کردستان کرمانشاه، ایلام‌و لرستان برای رسیدن به پایتخت ناگزیر از عبور از داخل شهر همدان می باشد و همین امر مشکلات عدیده از جمله عدم ایمنی، ترافیک درون شهری به خصوص در پل غدیر ورودی شهرک فرهنگیان، آلودگی محیطی و صوتی و..‌را برای شهر ایجاد کرده و در عین حال طول سفر به غرب کشور را نیز افزایش داده است.

حدود ۱۱ سال پیش، پاییز سال ۱۳۸۹ بود که معاون وزیر راه وشهرسازی وقت ورئیس شرکت ساخت وتوسعه راه‌ها وزیر ساخت‌های وزارتخانه به همدان آمدند وکلنگ ساخت دوکنار گذر شرقی وغربی همدان را برزمین زد، کنارگذر‌هایی که قرار بود راه عبوری باشد برای کسانی که قصد داشتند از مسیر تهران وارد همدان شوند و به کرمانشاه واستان‌های غربی طی مسیر کنندویا به سمت ملایر رفته وراهی استان‌های جنوبی شوند.

عملیات اجرائی این پروژه به طول ۲۸ کیلومتر در سال ۹۵ آغاز شد اما متاسفانه این پروژه غیر فعال شد و روند کار به کندی پیش رفت هرازچندگاهی مقداری از کار پیش رفت دوباره پروژه تعطیل شد کمبود اعتبار و تملک زمین مباحث مهمی بود که روند اجرائی پروژه را کند و متوقف کرد.

آوای هگمتان چندین گزارش از وضعیت ترافیک همدان به خصوص گره ترافیکی که در ورودی شهر و شهرک فرهنگیان ایجاد کرد نوشت با معتمدین محلات شهر از جمله محله شهرک فرهنگیان به گفت و گو نشست و هربار روند اجرائی پروژه کنار گذر غربی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

این پروژه چندسالی است با حرکت لاک پشتی به کار خود ادامه می دهد اینک کنار گذر غربی یکی از پروژه های مهم در سفر رياست جمهوری به همدان که بخش مهمی از شبکه شریانی شرق به غرب کشور در میانه آزاد راه تهران_ ساوه _همدان_ کرمانشاه( آزادراه کربلا ) عنوان شد.

*نیازمند اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان هستیم

نماینده مردم فامنین و همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با آوای هگمتان، بیان کرد: طول این پروژه ۲۸ کیلومتر است که ۲۰ کیلومتر از آن انجام شد و ۸ کیلومتر از آن به اضافه ی احداث چند تقاطع غیر همسطح ماند.

احمد حسین فلاحی با عنوان اینکه در اوایل اقدامات عمرانی پروژه مقرر شد با ۵۰ یا ۶۰ میلیارد تومان کل پروژه همراه با احداث چند تقاطع غیر همسطح به اتمام برسد، افزود: اما متاسفانه با غیر فعال شدن پروژه برای اتمام کار علاوه بر هزینه های صرف شده ۴۰۰ میلیارد تومان نیز اعتبار لازم است.

وی با عنوان اینکه با نمایندگان استان‌های مجاور رایزنی انجام شد و روند اجرای پروژه درمیان گذاشته شد و در سازمان برنامه و بودجه چند مورد جلسه برگزار شد، ادامه داد: برگزاری مجدد مناقصه برای پروژه کنار گذر غربی از ملزومات بوده و احداث دو باند رفت و برگشت برای پروژه کنارگذر غربی مورد تاکید است.

فلاحی ادامه داد: تعجیل در برگزاری مناقصه مربوط به احداث سه تقاطع غیر همسطح جهت تایین پیمانکار را نیز مورد تاکیداست.

*۳ کیلومتر از پروژه کنار گذر شرقی آسفالت شده است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اظهار اینکه نباید از پروژه کنار گذر شرقی نیز غافل شد، تصریح کرد: این پروژه از ۲۰ کیلومتر ۳ کیلومتر آن آسفالت شده و ۱۷ کیلومتر عملیات خاکریزی آن انجام شده است .

وی با عنوان اینکه پروژه کنار گذر شرقی جز پروژه های ریاست جمهوری نیست، اضافه کرد: متاسفانه روند اجرائی این پروژه نیز متوقف شده است.

*باید گفت پروژه کنار گذر غربی یکی از زیر ساخت های مهم حمل و نقل بوده و یکی پروژه های مهم در سفر ریاست جمهوری به استان است این پروژه بار ترافیکی شهر همدان را از داخل به خارج شهر هدایت می کند، از جمله این مزیت ها کوتاه شدن طول مسیر مسافران غرب کشور، صرفه جوئی در مصرف سوخت،کاهش آلودگی محیطی و صوتی، انتقال سریع بار و مسافر و …از مزایای اتمام و بهره برداری از پروژه خواهد بود که امیدواریم با عزم مدیریت ارشد استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در سفر قریب الوقوع ریاست محترم جمهور به استان همدان شاهد تامین اعتبار کامل دو کنار گذر غربی و شرقی اتمام و بهره برداری کامل پروژه باشیم.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=3611

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت